Toon posts:

IIS RPS 1 site op poort 80 redirect naar 2 verschillende poo

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een webserver draaien met peoplesoft. Hierop draait ook peoplebooks. De 1 op poort 5010 en de andere op 6001. Via IIS zou ik graag willen dat als er http://www.voorbeeld.nl:80/peoplesoft de peoplesoft van poort 5010 wordt weergegeven en als er http://www.voorbeeld.nl:80/psol de peoplebooks van 6001 op 80 wordt weergegeven. Weet iemand of dit mogelijk is? En zo ja kun jij me een eindje op weg helpen. Heb veel geprobeerd, maar kom er niet uit.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 15:36

Spockz

Live and Let Live

Ik ken deze software opzich niet. Maar kun je niet instellen dat ze naar peoplesoft.voorbeeld.nl en peoplebook.voorbeeld.nl op poort 80 luisteren Ik denk dat dat je een heleboel moeite bespaard.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Topicstarter
Zou inderdaad het geheel vereenvoudigen. Hoop toch dat er een oplossing is waarbij ik met 1 transparante domeinnaam. www.voorbeeld.nl/ beide zaken op poort 80 kan publiceren.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Je gebruikt IIS, ik weet daar niet zoveel van, maar volgens mij kan het niet.

Met Apache wel, dus als je dat kan gebruiken, dan zou je met mod_proxy je doel kunnen bereiken.

Verwijderd

Topicstarter
BEdankt voor de info. Ik ga liever niet over op apache, maar als het niet anders kan dan zal ik wel moeten. Ik wil toch nog vragen of er mensen zijn die IIS goed genoeg kennen om te zeggen: "Ik weet zeker dat het niet kan" of natuurlijk waar ik op hoop dat het wel mogelijk is. alvast bedankt

PS Ik heb ook BEA Weblogic draaien. Iemand die toevallig weet of het daar mee kan?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 14:17 ]

Verwijderd

Voor IIS is er Isapierewrite. Deze is helaas niet gratis (70 euro)
Hiermee kun je het wel oplossen

http://www.isapirewrite.com/

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik ben de naam ff kwijt, en kan het met google ook niet vinden; maar er is een freeware windows tool welke je aan port80 kunt knopen, deze config je dan om op basis van hostheader naar een bepaalde port transparant te proxyen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-02 10:45

Kabouterplop01

chown -R me base:all

ummmm hostheaders redirecten....
CNAME(s) in DNS ;)

Verwijderd

ISA kan dat ook heel mooi redirecten....
Maar dat moet je maar net hebben staan...

Anders zou ik inderdaad voor servernaam.domein.nl gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uit. ISAPI rewrite is de oplossing. Hostheaders zijn geen oplossing omdat de DNS hetzelfde is. Bedankt jongens.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 09:05:
Ik ben er uit. ISAPI rewrite is de oplossing. Hostheaders zijn geen oplossing omdat de DNS hetzelfde is. Bedankt jongens.
misschien handig om even de versie te geven van iis. want wat je wilt behoort standaard tot de mogelijkheden van iis6.
Pagina: 1