Toon posts:

Split key toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan in pricewatch niet goed vinden welke toetsenborden een split-key layout hebben en welke niet. Er zijn er niet veel van. Logitech heeft er één, maar daar zit een muis bij, en dat hoeft niet. Da's meer een last resort, als ik geen los toetsenbord kan vinden.

Op zo'n splitkey toetsenbord zit dus een gat tussen (F5, 6, t, g,b) en (F6, 7, y, h, n), en ik vind het een stuk beter typen. Mijn oude toetsenbord is nu kapot, dus ik zoek een nieuwe.

Iemand een tip?

Alvast bedankt!

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 16:34
Dat heet Natural bij Microsoft, en ook bij vele anderen...

Verwijderd

Topicstarter
Hm.. De enige die 'natural' die ik vind in pricewatch zijn twee toetsenborden van Microsoft. Ik vind die toetsenborden niet goed, omdat de knoppen T, G, B, Y, H en N blijkbaar persé vierkant moesten zijn, en dus een verlaging hebben aan de rand. Dat lijkt me irritant typen.

Maar bedankt voor de tip.

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 16:34
Die verlaging is niet waar je je vingers zult plaatsen hoor. Alle toetsen zijn even groot, daardoor vond ik het juist makkelijker om over te gaan. Ik heb hier nu een Natural Multimedia van Microsoft. Wel erg wennen dat al die nieuwe modellen de insert,delete, page up/down groep veranderd hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan. Om heel eerlijk te zijn vind ik het toetsenbord veel te Microsoft voor mijn smaak. "My documents", "My pictures", "My music", "Messenger", etc. Ik weet dat ik veel te moeilijk doe, maar ik zou bijna uit principe het toetsenbord al niet kopen. Het zou me bijna niet verbazen als het toetsenbord niet werkt onder Linux.

Ik denk dat ik liever het Logitech toetsenbord + muis koop. Tenzij iemand anders een goed idee heeft?

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 10:08
Repareer je oude?

oisd.nl

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

Yngwie-

Murphy was an optimist

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:27:
Ok dan. Om heel eerlijk te zijn vind ik het toetsenbord veel te Microsoft voor mijn smaak. "My documents", "My pictures", "My music", "Messenger", etc. Ik weet dat ik veel te moeilijk doe, maar ik zou bijna uit principe het toetsenbord al niet kopen. Het zou me bijna niet verbazen als het toetsenbord niet werkt onder Linux.

Ik denk dat ik liever het Logitech toetsenbord + muis koop. Tenzij iemand anders een goed idee heeft?
Heb je al eens gekeken hoeveel van die knoppen er op dat Logitech toetsenbord zitten. Volgens mij toch ook iets van 14 of 15 of zo.

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:27:

Toetsenbord werkt prima zonder drivers, dus vast ook onder linux. Enig probleem is de f-lock key maar met een simpele registry aanpassing is dat ook op te lossen. Bij de logitech heb ik dat nog niet voor elkaar gekregen maar misschien iemand anders wel.

Het grootste verschil tussen de twee vind ik eigenlijk dat ze gewoon net iets anders typen, zoals alle microsoft en logitech toetsenborden. De aanslag is net anders. Probeer dat ff in de winkel en dan weet je genoeg lijkt me.

Er is van Microsoft overigens ook een versie met muis, draadloos ook nog geloof ik voor iets van 70 E.

Wil je er een zonder onzin knoppen dan kan je deze nemen:

http://www.funprice.nl//r....html?artnr=4944&groep=25

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wel graag wat toetsen voor snelle toegang tot volume en wat programma's. De logitech toetsenborden hebben dat, maar dan zonder alle windows-tekst erbij. De enige knop op die toetsenborden die duidelijk windows is (1, niet 14 of 15), is de knop tussen alt en ctrl in, en die heeft elk toetsenbord. Het verschil is, bij het MS toetsenbord staat er 'start' naast. ;)

Ik denk dat ik dus toch liever deze neem. Ik houd denk ik direct de muis er wel bij. De muis die ik nu heb is precies hetzelfde, maar dan met een draad.

Oh, en ik maakte een grapje met het 'niet onder Linux werken'. :) Het is alleen dat Microsoft producten vrijwel altijd alleen onder Windows werken. En hun toetsenbord is TE overduidelijk voor Windows bedoeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 17:58 ]

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb de logitech gekocht, maar vond datie een stuk kleiner is dan mijn huidige microsoft natural keyboard, dus daarom weer terug gebracht. OP kantoor heb ik nu een nieuwe natural (met die my <insert iets> toetsen die ik niet gebruik) en thuis heb ik een of ander merkloos ding wat ook gebogen is.
Het vierkante van de toetsen vind ik totaal geen probleem, tikt wel prettig.

Veel vervelender vind ik dat al dit soort toetsenborden een ps2 aansluiting hebben en geen usb. Gevolg is nu dat ik een verloopstekkertje ertussen heb zitten wat me irriteert...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
Mja. PS2 stoort me niet zo. Houd ik alleen maar meer USB poorten door over. Heb jij soms op je pc geen PS2 aansluiting zitten ofzo, dat je een verloopstekkertje nodig hebt? Dat heb ik nooit eerder gezien.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:59:
Mja. PS2 stoort me niet zo. Houd ik alleen maar meer USB poorten door over. Heb jij soms op je pc geen PS2 aansluiting zitten ofzo, dat je een verloopstekkertje nodig hebt? Dat heb ik nooit eerder gezien.
jup, m'n laptop heeft alleen usb poorten en ik heb geen zin om metteen een complete draadloze set met muis te moeten kopen (simpel tobo: 30 euro. Setje met muis & wireless: 90 euro)

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
Ah, natuurlijk. Een laptop. Daar dacht ik niet aan. De mijne heeft 1 PS2 aansluiting.
Pagina: 1