Toon posts:

32 of 64 bit. Wat raden jullie aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De vriend van mijn zus wil binnenkort een nieuwe pc kopen. Hij wil zelf een 32 bit pc kopen.
Ik heb hem aangeraden een 64 bit processor te nemen, maar hij wil er niks van weten. Uiteraard wil hij hier weer jaren mee verder. Het lijkt mij dus verstandig om een 64 bit processor te kopen. Ook zegt hij dat Windows XP 64 bit nog niet uit is. Ik heb hem verteld dat die dus wel uit is, maar hij gelooft het niet. Ik hoop dat jullie dit willen bevestigen.

Trouwens hij wil ook een Intel processor in plaats van AMD. Hij zegt dat een Intel zelfs zonder heatsink en koeler niet kapot kan gaan. Klopt dit?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

1. Gewoon onzin, XP64 is uit (niet in het Nederlands)
2. Grote onzin
3. Dit is toch makkelijk te vinden allemaal?

ARME AOW’er

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

laat hem dan een intel cpu kopen en het ff demonstreren voor je zonder koeler.
als ie volgens hem niet kapot gaat dan kan die dat makkelijk doen toch :?

en games die er over een tijd aankomen zullen ook 64bit ondersteunen net als de software die er nu is en eraan komt.
wil ik wel eens zien hoe die dat gaat draaien ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Ik zou in zo'n eigenwijs iemand nog niet 1 minuut tijd steken. Laat hem lekker een "oude" P4 kopen en windows xp (32-bit) draaien, gewoon zonde van de energie.

Nu ik over energie zit te denken, laat hem dit schematje maar eens zien met stroomverbruik van de Intel CPU's

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/cpu/pentiumm-780/charts/cons-1.png

[ Voor 41% gewijzigd door KaMiKaZe op 24-08-2005 12:47 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

Het heeft op het moment vrij weinig nut een 64 bit OS te installeren. Zeker voor 'niet-pc-nerds'! XP 64 bit werd door microsoft uitgegeven om de release van hun volgende os in te leiden (effecten bij eindgebruikers testen van 64 bit os) en software-ontwikkelaars te stimuleren 64-bit software te ontwikkelen. Voorlopig is 64 bit xp ook niet sneller dan 32 bit. Het beste wat hij kan doen is z'n vorige os installeren (als dat xp is) en op die kosten besparen. Als eind 2006 Longhorn uitkomt, die kopen!

Het heeft echter ook geen grote nadelen om xp 64 te kopen!

Over intel: het ligt eraan wat hij wil doen op z'n pc. intel is nog altijd beter in gewoon computerwerk (dus niet games)

verder wat hij zegt over die processors die zonder koeler niet stuk gaan: er zit een overheat protection in die de hele pc onmiddelijk uitzet als er een critische temperatuur bereikt wordt, in theorie zou dat de processor moeten redden, of dat in de praktijk ook zo is, weet ik niet zeker. Ik heb het nooit getest! :*)

Verder was het vroeger zo dat amd dit niet had (op de ath xp), voor zover ik mij herinner is dat nu echter ook op de ath 64 zo, maar ben daar niet helemaal zeker van.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27

RvV

Vroeger bleven de intel cpu's inderdaad wel leven zonder koeler en AMD's niet. Tegenwoordig hebben ze beiden een goede beveiliging.
Toevallig heb ik vorige week mijn P4 systeem de deur uit gedaan (staat nog in mijn sig) en ik heb nu een AMD64 3500+ en ik heb nog geen seconde spijt. Ik draai gewoon een 32 bits windows maar de temperatuur van deze cpu ligt echt veel lager.

Y'24

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:53
@OSX

Als zo iemand niks van je aan wilt nemen moet je hem gewoon vertellen dat het dan ophoudt. Waarom zou je moeite doen om iemand in je te laten geloven? Advies, graag of niet...dan maar niet zou ik zeggen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Zie hierboven de posts hierboven :)

De informatie die je vraagt kan je makkelijk op allerlei sites, onder andere GoT vinden. Voor de rest heeft dit topic niets nieuws en gaat dus dicht ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.