Toon posts:

Problemen met Maxtor 120GB SATA schijf op A8N-E mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, heb een probleem waar ik hoopte dat jullie wat ervaring mee hebben.
ik heb de vergelijkbare topics zonder resultaat doorgezocht.

ik heb op een A8n-E (NFORCE chipset) een S-ATA schijf aangesloten (die op mijn oude systeem prima functioneerde). Deze schijf valt na paar minuten gebruik, veelal tijdens windows installatie stil, waarna ik het systeem reboot. na dit gedaan te hebben, is de schijf niet meer te bekennen, ook niet in de BIOS.
Als ik hem dan volledig uitzet, en een paar minuten wacht, dan doet ie het weer, maar krijgt vervolgens dezelfde problemen.

de schijf is een 120GB Maxtor. heb een 3500+ Athlon64 processor.

zelf al geprobeerd:
Kabels vernieuwen, ander S-ata slot probereen, schijf staat ingesteld als MAster, Bios geflasht naar nieuwste versie.

hoop dat jullie enig idee hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
deze heb ik doorgenomen ja. zoals ik zei, heb alle verwante artikelen zo ongeveer wel doorgenomen. ben al 2 dagen met het probleem bezig ;(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, ik zie maar weinig conclusies/resultaten die je hebt getrokken/behaald na het lezen van de bovengenoemde FAQ-linkjes. Bijv, hoe zit het met de voeding? Hoe zit het met de firmware van je Maxtor? (compatibiliteitsproblemen! wat is de exacte type van je Maxtor?) Hoe zit het met de koeling? Wat zeggen de diagnosetooltjes? etcetera.

[ Voor 23% gewijzigd door BalusC op 24-08-2005 13:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
owe, ik dacht eigenlijk dat het bijna niet kon liggen aan mijn HDD, zat meer richting instellingen van het mobo te denken, aangezien de harde schijf prima werkte op mijn andere computer.

de voeding is een nieuwe 650watts voeding van Q-tec

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 13:23 ]

• mheikens
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 17:23
Installeer je windows op de Maxtor?
WinXP? Inclusief SP2?
Nog meer discs in je compu?
RAID?
Heeft Maxtor niet zo'n test tool? Ja, PowerMax zie maxtor site.
Welke BIOS voor A8N-E heb je nu draaien? 1005 is niet de nieuwste, maar zeker stabiel.
Misschien ook even je geheugen checken.
Is het een 'nieuwe' pc?

Verwijderd

Topicstarter
ja het is allemaal (bijna) nieuw, heb 1005 draaien inderdaad als bios versie. Powermax is inderdaad een idee. die ga ik nog wel testen.

het is de enige schijf, geen Raid, zet er windows op met SP1, die ik daarna ga updaten.

Geheugen is van Kingston, en ook nieuw. (2x 512)

ik kan misschien proberen ze allebeide apart te proberen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BalusC schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:08:
Sja, ik zie maar weinig conclusies/resultaten die je hebt getrokken/behaald na het lezen van de bovengenoemde FAQ-linkjes. Bijv, hoe zit het met de voeding? Hoe zit het met de firmware van je Maxtor? (compatibiliteitsproblemen! wat is de exacte type van je Maxtor?) Hoe zit het met de koeling? Wat zeggen de diagnosetooltjes? etcetera.
Beantwoord deze vraag eens. Achtergrondinformatie kun je in de eerder gelinkte Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? vinden onder het stukje "Compatibiliteit".

Verwijderd

Topicstarter
ja dat moet ik vanavond even uitzoeken, ik ben nou niet thuis. weet niet het exacte type schijf dat ik heb, laat staan de firmware.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het is algemeen bekend dat een Asus mobo met Nforce4 chipset niet zo heel goed samengaat met een maxtor diamondmax 9/10 schijf. Zelfs niet met de nieuwste firmware.

Problemen topics
Opstart problemen ASUS A8N-E
[rml][ A8N-SLI] Verdwijnende SATA-drives[/rml]
Opstart problemen ASUS A8N-E (eigen topic)
OM FAQ / Beleid --> Compatibiliteit
A8N-SLI Deluxe + Maxtor DM10 firmware update
Compatibiliteit Maxtor DiamondMax10
Asus A8N-SLI heeft specifieke problemen?

[ Voor 64% gewijzigd door Gunner op 24-08-2005 16:21 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
heb nagekeken, had idd de Diamondmax 9.

heb nu een IDE schijf ingehangen, deze werkt prima.

wellicht een andere schijf kopen dus, heb de andere al in een ander systeem gehangen.

aanraders over merk schijf? of maakt het verder weinig uit?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zolang het maar geen maxtor is maakt het niet veel uit

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt allemaal :>

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De meeste problemen met de 10 serie in combinatie met de Nforce4 chipset, tevens zijn er problemen met losse RAID controllers bekend in combinatie met de 10 serie van Maxtor.

Als het goed is zijn de problemen met de Maxtor schijfen (met name de Daimondmax 10 serie) verholpen met een firmware update. Mogelijk dat er bij Maxtor voor de 9 serie ook een firmware update te krijgen is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• mheikens
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 17:23
Maxtor is ook met de firmware upgrade niet gegarandeerd werkende te krijgen.

Ik heb zelf 2 maanden geleden een zelfde moederbord gekocht en EXPRES geen Maxtor schijven gekocht, maar 2 Hitachi SATA-II schijven (zie sig). Deze werken prima. NCQ enabled en burst rate op 3 Gb/s via tooltje van Hitachi.

Verwijderd

Ik heb nu precies hetzelfde!!!

Net een nieuwe pc gekocht met Asus A8N-E moederbord en dimond max 10 120 GB sata harddisk.

Ik wist van te voren niet dat dit problemen zou kunnen opleveren. Ik heb zelf het systeem samengesteld bij een webwinkel. Kan ik die mensen aanschrijven en die schijf omruilen omdat zij van de problemen zouden moeten afweten?

Is het jou gelukt om de diamond max schijf nog aan de praat te krijgen met nforce 4 moederbord? Zou graag tips willen hebben. Het moet toch op te lossen zijn lijkt me....

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heb je al gecontroleerd op welke firmware de hardeschijf draait? Kijk ook even of het moederbord beschikt over het laatste BIOS. Zijn beide up to date, dan kun je beter contact opnemen met de betreffende winkel. (en ja ze zouden op de hoogte moeten zijn van deze problemen, laat ze anders tweakers.net eens bekijken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Ik heb nu in het BIOS de SATA schijf niet meer op AUTO staan maar op LARGE, nu doet ie het wel!

Nu vraag ik me alleen af waar die LARGE voor staat en wat de consequenties zijn ten aanzien van de snelheid, stabiliteit, etc. Ik wil natuurlijk niet dat mijn schijf over een tijdje weer niet goed herkend wordt of vastloopt. Ik zal in ieder geval die webwinkel eens gaan bellen en om advies vragen, hopelijk kan ik de schijf omruilen voor een Hitachi

• Sir Smokalot
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-03-2016

Sir Smokalot

luctor et ejaculator

Ik heb zelf nog geen problemen met een maxtor icm Asus nforce4.
Ik heb nu in mij computer hangen: asus A8N-E icm 2x 200 GB SATA Maxtors en 1x 120 GB PATA Maxtor HD, dit is de primaire bootable HD. Werkt allemaal perfect en probleemloos!
Ik heb echter vorige week 2x 250 GB SATA Maxtor besteld, dus ik kruis echt mijn vingers dat het goed gaat, na het lezen van alle problemen!
Trouwens, die schijven hadden er allang moeten zijn, maar Azerty heeft zitten klooien. Nou kan het een keer fout gaan, maar ik heb er verder nog niets van gehoord dan "mijn collega zal zsm contact met u opnemen". Als dat zo blijft gaat er een redelijk onvriendelijke shop survey komen, ik vind dat je hier als webshop gewoon bovenop moet zitten, zeker gezien de grote concurrentie :( .

Samson gets me lifted!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-03 12:04
kick, sry...

ik heb sinds vandaag ook een Asus A8N-E in combinatie met een maxtor 300Gb 16Mb SATA (6L300S0).
en heb, net zoals jullie hetzelfde probleem, ik heb de bios al geupdated naar 1008, daar deed ie het even goed, maar na een tijd was het weer hetzelfde verhaaltje. Toen heb ik zoals mdejager eens geprobeerd de bios instelling op LARGE te zetten, maar dan kreeg ik de melding "schrijfleesfout" op het moment als ie van de schijf wou booten.

Nadien even uit pure wanhoop eens een andere sata aansluiting gebruikt, dat deed het weer, totdat ik voor de 2de keer eens opnieuw opstartte en weer met het probleem zat. Kan asus hier geen bios update aan besteden? heeft iemand asus al gecontacteerd ivm dit probleem ipv maxtor? is er ondertussen een firmwareupdate uit voor de maxtor sata schijven?

ik heb al gegoogled naar de firmware update, het enigste waar ik op uit kwam was de link die hier in de faq vermeld stond, maar deze werkt blijkbaar alleen bij pata schijfjes...

Heeft iemand mss dit probleem al opgelost gekregen?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 13:30

Shuriken

Life is all about priorities

Xwen schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:16:
kick, sry...

ik heb sinds vandaag ook een Asus A8N-E in combinatie met een maxtor 300Gb 16Mb SATA (6L300S0).
en heb, net zoals jullie hetzelfde probleem, ik heb de bios al geupdated naar 1008, daar deed ie het even goed, maar na een tijd was het weer hetzelfde verhaaltje. Toen heb ik zoals mdejager eens geprobeerd de bios instelling op LARGE te zetten, maar dan kreeg ik de melding "schrijfleesfout" op het moment als ie van de schijf wou booten.

Nadien even uit pure wanhoop eens een andere sata aansluiting gebruikt, dat deed het weer, totdat ik voor de 2de keer eens opnieuw opstartte en weer met het probleem zat. Kan asus hier geen bios update aan besteden? heeft iemand asus al gecontacteerd ivm dit probleem ipv maxtor? is er ondertussen een firmwareupdate uit voor de maxtor sata schijven?

ik heb al gegoogled naar de firmware update, het enigste waar ik op uit kwam was de link die hier in de faq vermeld stond, maar deze werkt blijkbaar alleen bij pata schijfjes...

Heeft iemand mss dit probleem al opgelost gekregen?
Je kan em wel op Large zetten. Alleen moet je dat wel doen VOOR je gaat installeren. Daarna dan moet je het opnieuw doen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-03 12:04
Dus in de bios Op large instellen, en dan XP installeren. Maar wat je bedoel je met "daarna dan moet je het opnieuw doen" ?
Pagina: 1