[Ultra-CPU] Verschillende cores, idee?

Pagina: 1
Acties:

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Maximilian

You've been Maxxed...

Topicstarter
Ik zit net te lezen over een duel tussen AMD Dual core en Intel Dual core.

Tis toch te gek voor woorden dat ze niet samen 1 ultra CPU maken.
Dan hoeft niemand meer te otteren met de snelste processor.

Daarbijkomend, is het misschien ook een ID om GPU's in een CPU te proppen?

Ik zat eigenlijk een beetje te denken hieraan (tis niet echt mogelijk maargoed, gaat om het id)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65143/thumb.jpg

Bedenk er dan ook een mobo bij en je bent rijk :P

Of denken jullie daar anders over?

Verwijderd

Maximilian schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:27:
Ik zit net te lezen over een duel tussen AMD Dual core en Intel Dual core.

Tis toch te gek voor woorden dat ze niet samen 1 ultra CPU maken.
Dan hoeft niemand meer te otteren met de snelste processor.

Daarbijkomend, is het misschien ook een ID om GPU's in een CPU te proppen?

Ik zat eigenlijk een beetje te denken hieraan (tis niet echt mogelijk maargoed, gaat om het id)

[afbeelding]

Of denken jullie daar anders over?
Ehh, het zijn toch concurrentie. Ze willen toch dat hun product beter is dan van de concurrent. Gpu's in een cpu? 8)7

• immad
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-01 21:25
Monopolieposities zijn in veel landen verboden (als er geen concurrentie is)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Concurrentie is alleen maar goed voor de consument :) Zo krijg je nml zo laag mogelijke prijzen e.d. zodat de makers meer verdienen!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 13:15

Croga

The Unreasonable Man

Maximilian schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:27:

[afbeelding]

Tenminste.... Als je heel veel rijke klanten kunt vinden... aan de hand van de huidige prijzen zou zo'n ding minstens zo'n 2000 euro kosten........

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Integreer dan ook meteen de geluidskaart en ook de usb chip en de IDE controller en in plaats van intern geheugen gewoon 1GB Cache.
Dan heb je ook nog een distributie controller nodig ala een southbridge .
En wonder boven wonder je hebt het allerduurste mini moederbord uitgevonden wat er nog niet bestaat.

How do you save a random generator ?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het is wat overdreven, maar in princiepe gaat het wel die kant op. Neem bijvoorbeeld de geintegreerde geheugen controller in de athlon 64/ Opteron. En ik las verhalen over verdere integratie, zoalsnetwerk gebeuren enzo.

specs

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

je hebt er nog niet echt over nagedacht he ? de core van een 6800gt is net zo groot als de heatspreader van een amd64 cpu. Frommel 2 amd cpus, 2 intel cpu's en 2 7800gtx'en op 1 plak siliconen en je hebt een chip van pakweg 10 bij 10 centimeter, daarbij nog gaan de signalen elkaar onderling storen, en zal het plakje zand (10 bij 10 centimeter) zon 1000 watt aan stroom verbruiken...

[ Voor 3% gewijzigd door HeepH op 24-08-2005 12:13 ]

http://specs.tweak.to/16495

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:30
Ja en dan? Ik zie de 7800GTX en X800 en de AMD-Intel cores van nu niet als het beste wat er ooit te bieden valt....

Dit stopt de technologische groei, want er is geen concurrentie, ze kunnen doen alsof dit het allersnelste mogelijk is, vangen veel geld en vinden het wel mooi en rusten op hun lauweren. Nu is er tenminste nog het wedstrijdje "wie-maakt-het-snelste"

Dit heeft alleen zin als er echt geen groei meer mogelijk is (80 miljoen cores, 12 miljard transistoren, draaiend op 20 Ghz voor 10 Watt stroom :+, ik roep maar wat) en het dan bij elkaar gooien, maarja, wanneer valt er nix meer te verbeteren? Je kan blijven optimaliseren tot je een ons weegt....

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Maximilian

You've been Maxxed...

Topicstarter
okay, niet zo'n goed id dus.. 8)7

Maar als iedereen nou een pc koopt, hebben ze toch allemaal hetzelfde nodig.

Apart Mobo
Aparte videokaart
Aparte CPU
Aparte Hardeschij(f)(ven)
Apart geheugen

Oftewel keuzes...

Aangezien wij tweakers in de minderheid zijn dacht ik aan het makkelijkste voor de leken.

Alle PU's alvast in 1, dan heb je nog maar 1 moederbord nodig.
C-G-PU ieder jaar (of 2 jaar) vervangen en je blijft altijd up to date.

Geen gedonder meer dat als je iets koopt, je 2 uur later de prijs ziet, van wat je net hebt gekocht, omlaag gaan.

De enige keuze die je nog hoeft te maken is de grootte en snelheid van de HDD en Mem

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maximilian schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:31:
okay, niet zo'n goed id dus.. 8)7

Maar als iedereen nou een pc koopt, hebben ze toch allemaal hetzelfde nodig.

Apart Mobo
Aparte videokaart
Aparte CPU
Aparte Hardeschij(f)(ven)
Apart geheugen

Oftewel keuzes...

Aangezien wij tweakers in de minderheid zijn dacht ik aan het makkelijkste voor de leken.
Maar voor leken verandert er niets. Die lopen bij de gemiddelde dozenschuiver binnen, kopen de OEM bak die de mooiste kleur heeft, gaan ermee naar huis, laten het ding installeren door een handige buurjongen en daar blijft het bij.
Alle PU's alvast in 1, dan heb je nog maar 1 moederbord nodig.
C-G-PU ieder jaar (of 2 jaar) vervangen en je blijft altijd up to date.

Geen gedonder meer dat als je iets koopt, je 2 uur later de prijs ziet, van wat je net hebt gekocht, omlaag gaan.
Dat wordt dus een torenhoge prijs omdat er geen concurrentie is...
De enige keuze die je nog hoeft te maken is de grootte en snelheid van de HDD en Mem
En dat is juist iets wat je niet wil.
Juist doordat er keuze is kan ik een systeem kopen dat ik wil, als alles als eenheidsworst verkocht wordt dan lijkt het me juist een stuk minder boeiend om met pc hardware bezig te zijn.

en GPU's met CPU's integereren is wellicht ook niet een geweldig idee. Wil je je videokaart upgraden heb je gelijk een andere cpu nodig.

Het zou me echter niets verbazen als er tussenvormen komen die heel schaalbaar op de markt worden gebracht.

Maar een intel en AMD core op dezelfde cpu, het lijkt me dat dat nooit gaat gebeuren.
Pagina: 1