[HiFi Setup] Heb ik de juiste setup gemaakt?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-02 19:40
Dag allemaal.

Ik woon over +- 2 maanden samen met mijn vriendin en we willen een mooie HiFi setup hebben. De apparatuur zelf ben ik al helemaal uit en de meeste apparatuur wordt ook binnenkort geleverd. Ik heb de online manuals er even op nageslagen wat voor kabels ik allemaal nodig heb. Ik heb alleen enkele vragen hierover.

De setup is zoals hier beneden, ik heb alle kabels erbij vermeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.merc-benz.nl/downloads/HiFi-setup-klein.JPG

De DVD speler en mijn media centre PC hebben beide een coaxicale geluidsuitgang. welke kabel heb ik hier nu voor nodig? is dit een standaard tulp aansluiting of cinch of iets anders? En standaard speakersnoer voor deze setup lijkt mij toch goed genoeg? Systeem wordt vooral voor TV kijken / DVD kijken en Muziek DVD's gebruikt.

Daarnaast kloppen de verdere kabels wel?

[ Voor 5% gewijzigd door TonCoronel op 24-08-2005 11:24 ]

iRacing Profiel

• brada
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02-2025
Normaal gesproken is dit gewoon een tulp aansluiting maar er zijn wel wat uitzonderingen.

Waarom heeft een computer geen versnellingen?

• TonCoronel
Wordt die TULP dan ook wel CINCH kabel genoemd? of Digitale Coax kabel? en hoe zit het met verschil in kwaliteit?

iRacing Profiel

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Digitale Coax heeft idd tulp aansluitingen, maar je kan er niet zomaar een tulp audio kabeltje op knallen he ;)

• TonCoronel
Ok dus daar heb ik dan een Cinch kabel voor nodig?

iRacing Profiel

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Correct!

• TonCoronel
Voor het geluid van de TV naar de reciever heb ik ook nog een vraag. Het TV-signaal komt binnen op de Digitale ontvanger en deze ontvanger heeft een digitale optische audio uitgang. Deze sluit ik dus aan op de reciever. Voor het digitale signaal heb ik dus in princiepe geen kabel nodig tussen de TV en de reciever voor het geluid toch, want dit gaat toch ook via scart direct naar de tv? is dit wel nodig als ik een analoog TV signaal wil ontvangen?

[ Voor 7% gewijzigd door TonCoronel op 24-08-2005 11:57 ]

iRacing Profiel

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah sorry maar dit is gewoon een kwestie van de handleiding volgen. nog een topic met of je dure of goedkope kabels moet gebruiken lijkt me niet nodig.

Hoe je hifi aansluit staat in de FAQ ook een enorm stuk over geschreven en is al extreem veel gezegd en nogmaals: je krijgt er niet voor niets een handleiding bij.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.