Positie Antennes Linksys

Pagina: 1
Acties:

• Proxar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik heb al enige tijd een Linksys WRT54G. Helaas is deze overleden, weet niet waardoor, maar denk zelf dat het te maken heeft met de firmware die erop stond en het hoge zendvermogen. Nu heb ik een nieuwe gekocht en hou netjes de orginele firmware erop. Het enige probleem is nu dat de sterkte van het signaal niet zo heel goed is. In welke stand kan ik de antennes op de Linksys het beste zetten om het signaal optimaal te krijgen? Ze staan nu rechtop, zou het beter gaan als ze onder een bepaalde hoek staan. De router staat onder de televisie, zou dit nog wat uitmaken?

Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!

Verwijderd

Voor zover ik weet is het signaal het sterkste als de antennes parralel aan elkaar staan.

Of de tv van invloed is weet ik niet maar zou kunnen, als je de router ergens anders zet is het signaal dan sterker?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Een omni antenne straalt om zich heen, niet of nauwelijks erboven en eronder. Als je pc's dus erboven staan moet je hem horizontaal positioneren (als je 2 antennes hebt moet je ze beiden hetzelfde richten, 1 is zenden, ander is ontvangen)

• Proxar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik kan de router niet verplaatsen, heb al zitten kijken of het mogelijk was. Had ik met het leggen van het laminaat rekening mee moeten houden. Ik heb niet genoeg ruimte om 2 kabels onder de plint te leggen, dat gaat dus niet lukken. De pc staat er wel onder, maar op een afstand van ongeveer een meter of 5. Linksys staat in een kast, de pc in een aantal kamers verderop op de grond. Zal eens proberen of ik wat met de antennes kan spelen. Misshien een optie om een antenne te kopen met een stuk draad eraan zodat de antenne bovenop de pc kan staan. Bedankt voor jullie reacties.

Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Als je router in een kast staat of in een hoek gaat het sowieso niet goed. Het signaal word dan afgebogen waardoor je uiteindelijk een minder bereik hebt. Een wifi router moet je eigenlijk zo ver mogelijk bij hoeken vandaan houden.

Als je een andere antenne aan gaat schaffen, zorg er dan voor dat de coax kabel die eraan zit een zo laag mogelijk db verlies heeft. de H1000/2000 is een goede kabel (verlies van 0.5db per meter), maar ik heb ook kabels gezien met een verlies van 2db de meter. Je router heeft zelf een zendvermogen van 6db, als je dan een kabel van 3 meter gebruikt van slechte kwaliteit houd je geen zendvermogen meer over en zal het dus niet werken...

Kijk eens op www.zx-yagi.nl voor antennes!

edit:
Let er ook op dat 1 kant versterken geen zin heeft, als je een antenne voor je pc aan gaat schaffen moet je er ook een aanschaffen voor je router, anders heeft het weinig zin

[ Voor 12% gewijzigd door Mishmash op 24-08-2005 13:56 ]