P4 S423 geen boot (alleen fan) ook niet met ander mobo

Pagina: 1
Acties:

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 23:05
Hoi,

Ik heb een Asus P4T systeem wat ik verkocht had aan een collega maar nu is het systeem er mee opgehouden.

Ik heb een nieuw mobo gekocht Intel D850GB en de klachten blijven hetzelfde.

Willen jullie mij please helpen want ik weet even niet meer wat ik moet doen, ook search en troubleshooter geraadpleegd.

Wat ik tot nu toe gedaan heb en wat de klachten zijn:

Klacht: Mobo gaat gewoon aan en geeft GEEN piep en de fans blijven draaien ook GEEN output of signaal op de video uitgang. Monitor blijft dus knipperen en wachten op input. Hij komt ook niet in de bios en GEEN boot beeps.

Ook heb ik de video kaart uit mijn eigen pc gebruikt maar geen verschil, ik kan het geheugen niet wisselen ivm verschil.

Alles spint wel op incl fans maar daar blijft het bij...

Nu heb ik dezelfde fout ! bij het nieuwe Intel moederboard...

Wat is jullie advies ? Ik ga nu zelf gokken op de processor terwijl mensen/winkel mij aangaven dat die bijna nooit stuk gaan.

Alvast bedankt voor je hulp

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Bij een defecte processor moet volgens mij het moederbord gaan piepen. Heb je de voeding al eens doorgemeten of deze wel goed is?

• stormfly
11.98Volt
5.18 Volt
3.36 Volt
-12.2 Volt
-5.07 Volt

Lijkt me goed te gaan toch ?

Nog ideen ?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zit het geheugen wel goed? Dus in dual channel en op de juiste plaatsen + terminators? (Ik weet nog dat bij sommige borden het geheugen naast elkaar moest en de terminators ook, maar bij sommige borden moest het ook om en om. Staat in het boekje uiteraard)

[ Voor 50% gewijzigd door smvs op 24-08-2005 11:26 ]

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

dat is RDRAM denk ik, niet?

dat komt wel slecht uit voor je denk ik, want daar ligt hoogst waarschijnlijk je probleem.

Anders is het je processor, maar idd processors gaan zelden stuk, tenzij je dr dingen mee doet die je niet hoort te doen (zoals extreem overclocken enz...)

Dus waarschijnlijk je geheugen.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• stormfly
TetsuoShima schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:50:
dat is RDRAM denk ik, niet?

dat komt wel slecht uit voor je denk ik, want daar ligt hoogst waarschijnlijk je probleem.

Anders is het je processor, maar idd processors gaan zelden stuk, tenzij je dr dingen mee doet die je niet hoort te doen (zoals extreem overclocken enz...)

Dus waarschijnlijk je geheugen.
Jeps dat gevoel heb ik ook maar ja 4 reepjes in één x stuk dan moet dat toch bliksem ofzoiets zijn geweest?

Vandaag bij iemand geweest die een 423 had liggen maar dat bleek een Celeron te zijn (weer 3 uur van me dag naar de :r door die pc) Maar wel de voeding gewisseld en die bleek het niet te zijn.

Dus eigenlijk heb ik nu nog 2 opties
4 reepjes RDRAMM (2x64 2x256) wat in één keer stuk is ???
Of de processor ?

Kortom, waar moet ik nu actief naar op zoek als een swap onderdeel ?

Tnx Rob

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Hoe is je geheugen configuratie?

bank1 - 64MB
bank2 - 64MB
bank3 - 256MB
bank4 - 256MB

of:

bank1 - 64MB
bank3 - 256MB
bank2 - 64MB
bank4 - 256MB

De kanalen moeten gelijk aan elkaar zijn.
De 2e configuratie zou moeten werken, ik heb dit op een ouder systeem (heb ik inmiddels niet meer) meegemaakt, PC gaat aan maar verder komt ie niet geen beeld etc.

• stormfly
Lennieboy83 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:04:
Hoe is je geheugen configuratie?

bank1 - 64MB
bank2 - 64MB
bank3 - 256MB
bank4 - 256MB

of:

bank1 - 64MB
bank3 - 256MB
bank2 - 64MB
bank4 - 256MB

De kanalen moeten gelijk aan elkaar zijn.
De 2e configuratie zou moeten werken, ik heb dit op een ouder systeem (heb ik inmiddels niet meer) meegemaakt, PC gaat aan maar verder komt ie niet geen beeld etc.
Volgens het boekje heb ik een bank 0 en bank 1 en dan moet eerst bank 0 of 1 gevuld zijn.

Dus met paren. Voor de uitzoek freaks gaat om een Asus P4T en een Intel D850GB.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik herhaal toch nog even de volgende punten waarvan ik info/resultaten mis in de topicstart mis:
• neem het PMG Beleid door, daarin staat dat je de volledige en exacte specs moet posten
• zijn de beide voedingsstekkers wel aangesloten? (20pins ATX en 4pins ATX12V)
• piept het moederbord wel wanneer je het geheugen en/of CPU eruittrekt?

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 25-08-2005 09:20 ]

• stormfly
BalusC schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 09:19:
[...]
Ik herhaal toch nog even de volgende punten waarvan ik info/resultaten mis in de topicstart mis:
• neem het PMG Beleid door, daarin staat dat je de volledige en exacte specs moet posten
• zijn de beide voedingsstekkers wel aangesloten? (20pins ATX en 4pins ATX12V)
• piept het moederbord wel wanneer je het geheugen en/of CPU eruittrekt?
Ik heb deze specs nog voor je:
Huidig mobo Intel D850GB
2x64 MB 800-45
2x 256 MB 800-40
1.4 Ghz 423 Socket
300 watt voeding getest

Jeps stekkers zitten goed ook getest met spannings meter.

Asus piept wel maar de Intel gaat gewoon niet aan als je de processor eruit haalt. De Intel piept niet als je het geheugen eruit haalt ??? Dus eigenlijk komt hij nog niet toe aan de test ???

Wat doet een processor exact in het stadium als je de powerknop indruk? PC gaat een en dan gaat de bios de componenten checken, maar het hij gaat compleet NIET aan als je de processor eruit haalt en bij het geheugen geeft hij geen piep.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Luister nou, die geheugen configuratie moet wel ok zijn, ik heb zelf eens zo'n Intel bordje zoals jij hebt in mn handen gehad en die was net iets anders dan de asus die wilde namelijk het geheugen zo hebben:

(ik had ook ongelijke capaciteit geheugen modules)

De Intel:

Bank1 - 64 MB
Bank2 - 64 MB
Bank3 - 256 MB
Bank4 - 256 MB

Een Asus P4T533-C die wilde het weer zo:

Bank1 - 64 MB
Bank2 - 256 MB
Bank3 - 64 MB
Bank4 - 256 MB

Als je het anders doet laten de borden simpelweg niks horen en starten gewoonweg niet door (ook geen beeld).
Je moet gewoon een beetje spelen met die configuratie, test ook eens met alleen 2 reepjes (van gelijke grootte natuurlijk) het kan ook zijn dat de moederborden niet accepteren dat er gemixt wordt met reepjes van verschillende latency's, dus test dat eens B)

• stormfly
Lennieboy83 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:57:
Luister nou, die geheugen configuratie moet wel ok zijn, ik heb zelf eens zo'n Intel bordje zoals jij hebt in mn handen gehad en die was net iets anders dan de asus die wilde namelijk het geheugen zo hebben:
Ja ik luister wel ;) alleen wil ik zo graag dat het weer gaat werken.

Ik heb alle geheugen configs al gehad die je met 4 of 2 reepjes op 4 sloten kan maken :)

UPDATE: Asus P4T terug gezet en die blijkt ook geen beeps meer te geven... komen we dan meer richting het geheugen of de processor want voor de rest is alles al vervangen geweest.

Wat ik nog zat te denken: stel dat mijn video kaart stuk IS kan hij dan het nieuwe mobo gesloopt hebben toen ik hem daar in stak ?

• stormfly
Krijg volgende week een andere processor dus dan kunnen we kijken waar het zit, ik laat het wel weten. Hoop die processor wan RIMM geheugen dat is heel duur.

Verwijderd

Mijn vorig moederbord ( werkt nog steeds maar aan de kant door upgrade ) was ook een ASUS P4T met RDRAM en een P 4 Willammette 1.5 GHz

Bij mij zaten de geheugenreepjes als volgt

64 MB
256 MB

64 MB
256 MB

• stormfly
Hoi,

Ik heb een nieuwe processor op de kop getikt en dit was het hele probleem ! Het systeem draait weer als een zonnetje !!!

tnx voor de hulp

Rob
Pagina: 1