Toon posts:

toetsenbord poort stuk, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig voor een vriend een ouwe P120 te upgraden zodat er mee geinternet kan worden. Alles goed en wel, totda`t er een schroefje in de kast terecht kwam en er sluiting ontstond. Nu vind ie het toetsenbord niet meer. Het poortje (geschikt voor zo'n brede plug) zit in het mobo geintegreerd. Ik heb gebeld met een zaak en die zeiden dat er weinig anders opzit dan het mobo te vervangen, of anders een usb kaartje met usb toetsenbord te kopen. Vraag is; kan dit? detecteert de kast een usb poort? Kan het uberhaupt wel of zijn er andere oplossingen? het mobo is een 586 Triton All I/O. Alvast bedankt

Verwijderd

Het zou wel kunnen ja maar zeker weten doe ik het niet. Waarschijnlijk is een nieuw (2ehands) mobo goedkoper!

Verwijderd

Kijk toch uit met die schroefies! weet je zeker dat het niet aan het t-board zelf ligt? dat die kapot is?

Ik bedoel mobo vervangen zonder ander t-board gechecked te hebben is wel erg drastisch!

Verwijderd

Topicstarter
Yep, heb wel 5 verschillende toestenborden geprobeerd.. :'(
Iemand een idee wat usbpoort met usb keyboard kost?

Verwijderd

100 a 150 piek :?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:29
Ik had op een oud pentium mobo ook eens een kapotte toetsenbord aansluiting. Toen heb ik een multimeter gepakt en zag ik dat een diode vlak bij de aansluiting kapot was. Die heb ik toen vervangen en alles deed het weer.
Als je een beetje handig met de soldeerbout bent is het goed te doen (tenzij je een diode in SMD vorm hebt)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Als je een beetje handig met de soldeerbout bent is het goed te doen (tenzij je een diode in SMD vorm hebt)
:? wat bedoel je hiermee?

ik had idd al het idee dat het wel te solderen valt...gewoon losbranden en weer erop solderen ofzo?

Verwijderd

Yups, meet de shit op je mobo eens, door, en meet dingen ff door op een mobo die het wel doet, zie je vanzelf wel welk ding je moet vervangen en in hoeverre het nodig is een nieuwe mobo te kopen.

IS wel veel werk, dus logiez als je toch een nieuwe mobo koopt..

Verwijderd

Kijk eerst eens goed of er geen "leidinkjes"
ergens anders doorgebrand zijn. Dit had ik met m'n muis. Die werd ook opeens niet herkend, nadat ik zo leuk was geweest om een draadje aan te sluiten terwijl ie aanstond :). En na een uurtje alle elektrische "snelwegen"(ik heb ff geen ander woord) te hebben gecheckt, bleek dat er aan de andere kant v/h mobo een "onderbreking" te zijn ontstaan. Die heb ik overbrugd met een heel fijn ijzerdraadje en plakband en toen deed ie het weer :)

Dus t hoeft helemaal niet aan je toetsenbord aansluiting zelf te liggen. Het kan ook ergens anders doorgebrand zijn.......suc6

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:33

Dark

who tweaked the light?

Meestal zit er in de +5v lijn van het keyboard (op de print net na de 5-polige din connector of AT-aansluiting)ergens een zekering (fuse) in miniformaat.

Op de print meestal aangegeven door een "F1" of "fuse" aanduiding.

Ik heb al diverse oude bordjes gerepareed door daar een draadbrugje over te solderen.

Verwijderd

Topicstarter
Kun jij het niet ff komen doen, dark ?

;)

Verwijderd

Op maandag 15 januari 2001 13:20 schreef eRR_ het volgende:

;)
Ja er moet toch echt een systeem komen dat je medetweakers kan inhuren via deze site. Tweakers die andere tweakers helpen, Ik heb ook wel es van, damn die gast krijgt van mij 200.- als ie het kan fixen, maar ja dan woont ie in groningen... dat soort dingen.

Maar dis al vaker aan de orde gekomen..

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:35

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

ik heb wel eens PS/2-kaartjes gezien... maar weet niet of het nu voor muis of keyb. is.

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

Verwijderd

Je kan em toch ook aan je com port hangen ofzo? Ben er niet zo heel erg in thuis, of was dat nou je muis,

ach ja boeiend :P

Verwijderd

Topicstarter
Com poortje is volgens mij alleen voor muis, anders zou het probleem makkelijk op te lossen zijn. Volgens mij gaat een keyboard daar niet in ...

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:33

Dark

who tweaked the light?

Op maandag 15 januari 2001 13:20 schreef eRR_ het volgende:

;)
Mwahaha :) ik zit zelf ook niet echt centraal, maar als je eens in de buurt van Serooskerke(Sch) komt mag je 'm gerust meenemen en op de koffie (of bier of wat anders :Y) ) komen.

Verwijderd

Op maandag 15 januari 2001 12:48 schreef Dark het volgende:
Meestal zit er in de +5v lijn van het keyboard (op de print net na de 5-polige din connector of AT-aansluiting)ergens een zekering (fuse) in miniformaat.

Op de print meestal aangegeven door een "F1" of "fuse" aanduiding.

Ik heb al diverse oude bordjes gerepareed door daar een draadbrugje over te solderen.
Jep, dark je hebt helemaal gelijk, ik heb zo ook al 2 moederborden gerepareerd....

Gewoon ff opzoeken en een andere zekering/draadbrug erop solderen!

Ohja: en zo'n insteekkaartje met een toetsenbord aansluiting bestaat niet, forget it!!!

Verwijderd

Ik wordt weer helemaal genegeerd :( :'( :)

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

En als niets meer helpt, ga dan eens naar een PC dumpdag oid en koop voor vijf tientjes een nieuwe mobo+cpu :)
Socket 7 wordt inmiddels redelijk veel gedumpt :)

Powered bij meergranenbrood.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Het kan ook zijn dat je je toetsenbord-BIOS gesloopt hebt. Pak dat ouwe 486-bordje eens onder het stof vandaan en zet 'm over (zet deze keer de boel *UIT* :7).
Lange chip, nog langer als de gewone BIOS en net iets smaller.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Sloop van een ouwe mobo je toetsenbordpoort af en soldeer deze op je eigen mobo

Verwijderd

koop een usb kaartje en hang er een usb toetsenbord aan, moet je natuurlijk ook nog win98 of win95c gaan draaien

• RdamRobin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05-2025
Heel leuk idee zo'n usb toestenbord, maar wat nu als dat in de bios uit staat?
Toesten kanje niet meer dus ook niet biossen en zo
Ik denk zeg het maar voordat er dadelijk weer onnodig geld wordt uitgegeven

Verwijderd

Eejz...

Misschien kun je hier nog iets mee... Vaak zit er op zo'n p1-mobo nog een ps/2 aansluiting, waar je nog een connectorje op aan kan sluiten... kweet alleen niet of er toetsenbord en muis op aan kan worden gesloten... ik heb zelf mijn oude p100 upgegraded met zo'n ps/2 poortje omdat ik een nieuwe muis had gekregen..
Pagina: 1