Ik wil momenteel een oude bios saven van een intel MB (D915GAG) maar helaas ondersteund het standaard programma van intel dit niet. Weet iemand nog een andere prog. om dit te bewaren?
Je kunt het proberen met AWDflash.exe, aflash.exe/amiflash.exe...
Kijk anders eens op Wim's BIOS Zoek daarna de de parameters op die je nodig bent om de bios op te slaan. Bijvoorbeeld:
Dit moet trouwens in een pure DOS omgeving gebeuren, dus formatteer even een diskette als MS-DOS opstartdiskette. (Als je nog een diskettestation hebt
)
Kijk anders eens op Wim's BIOS Zoek daarna de de parameters op die je nodig bent om de bios op te slaan. Bijvoorbeeld:
code:
1
| awdflash.exe /s |
Dit moet trouwens in een pure DOS omgeving gebeuren, dus formatteer even een diskette als MS-DOS opstartdiskette. (Als je nog een diskettestation hebt
[ Voor 58% gewijzigd door PD2JK op 24-08-2005 09:58 ]
Toen waren beige computers heel gewoon.
Dit werkt allemaal niet. Ik heb Uniflash geprobeerd. Bios opslaan lukt maar hierna de bios gebruiken lukt niet. Komt met een error en systeem start daarna niet meer op.
Er is ook een link naar: ftp://download.intel.com/design/motherbd/
Maar ik kom hier niet echt wijs uit. Iemand nog een idee?
Er is ook een link naar: ftp://download.intel.com/design/motherbd/
Maar ik kom hier niet echt wijs uit. Iemand nog een idee?
Een Intel Bios heeft toch standaard een recovery functie, waarmee je altijd terug kunt mocht het flashen verkeerd gaan. Als het je te doen is om een oudere versie terug te zetten kun je hier kijken.
Thanks,Nielson schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 10:56:
Een Intel Bios heeft toch standaard een recovery functie, waarmee je altijd terug kunt mocht het flashen verkeerd gaan. Als het je te doen is om een oudere versie terug te zetten kun je hier kijken.
Dit is wat ik zocht.
Pagina: 1