300d kitlens autofocus was kapot, opengeschroefd

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03-2025
jaja, op vakantie kitlens laten vallen araardoor ik de autofocus verloor, al het andere deed het nog wel.
ik heb het ding uit elkaar geschroefd en een beetje aan de tandwieltjes lopen frunniken. alle stekkertje opnieuw erin gestoken en in elkaar geschroefd. :) en ja hoor hij doet het weer !

is er iemand die wel meer objectieven heeft opengeschroefd? om te reinigen bijvoorbeeld.
ik heb een 28-135 met klein beetje stof erin, maar durf er niet zo goed aan om die zelf open te schroeven.

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:48

Zoefff

❤ 

Het hangt er vanaf hoe ver je de lens hebt opgengeschroefd, maar volgens mij kunnen dit soort dingen behoorlijk nauw luisteren. Als je alleen de behuizing van de autofocus hebt opengemaakt is het misschien niet zo'n ramp, maar wanneer je objectieven helemaal uit elkaar gaat halen (dus ook de lenselementen, aangzien je daartussen stof wilt weghalen, is het volgens mij erg lastig om de boel weer juist in elkaar te zetten.

Daarbij doel ik dus op de plaatsing van de lenselementen & eventuele onscherpte als je dit niet goed doet. Áls je het al doet, probeer het dan in een zo stof-vrij mogelijke ruimte te doen (warme kraan in badkamer een tijdje openzetten met de deur dicht, en dan de damp (met daarin stofdeeltjes) neer laten dalen), want anders maak je het alleen nog maar erger.

Mijn advies: garantie / verzekering claimen, en laten doen door een professional mét de juiste tools.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dapper is het wel. ;).

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Opengemaakt USM-objectief. Dat zijn toch de leukere dingen, want hoe vaak trek je nu een lens open? :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03-2025
Zoefff schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 09:43:
Mijn advies: garantie / verzekering claimen, en laten doen door een professional mét de juiste tools.
tja en daar komt nog die IS bij, lijkt me al helemaal niet lekker.
tja garantie is er niet meer, en eigenlijk zie ik het weinige vuil niet terug in de foto's, maar ja je kent het he. het zit er wel :)

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Als je het vuil niet terug ziet in je foto's, zou ik het objectief zéker niet openschroeven. Dat noemt men het "vragen om problemen" :P

Heb je wel eens gedacht over een verzekering? Voor zo'n €60,- per jaar heb ik ongeveer €2000,- aan spul verzekerd (ook tegen het zelf laten stuiteren), absoluut de moeite waard.

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Zoefff schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 10:20:
Als je het vuil niet terug ziet in je foto's, zou ik het objectief zéker niet openschroeven. Dat noemt men het "vragen om problemen" :P

Heb je wel eens gedacht over een verzekering? Voor zo'n €60,- per jaar heb ik ongeveer €2000,- aan spul verzekerd (ook tegen het zelf laten stuiteren), absoluut de moeite waard.
waar? hoe? :) Care to share?

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verzekeren van fotospul kan je natuurlijk overal doen. Ik heb meteen bij aanschaf een verzekering afgesloten bij ACTUA, maar heb het hoe en wat aan de fotozaak overgelaten.

Uit een quote van Superdeboer (A61 topic) blijkt dat Europeesche Verzekeringen ongeveer tegen hetzelfde tarief verzekerd,
Bij de Europeesche Verzekeringen kun je ook een kostbaarheden verzekering los afsluiten (hobby- en sportartikelenverzekering). Voor 60 euro per jaar verzeker je daar 2000 euro, voor 75 euro verzeker je 2500 euro verzekerde waarde; in die orde van grootte.
maar er zijn natuurlijk legio andere verzekeraars.

Als je op zoek bent moet je gewoon even rondbellen. Ben je student, vergeet dat er dan niet bij te vermelden, kan je soms behoorlijk schelen :)

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01 22:20
gewoon bij je eigen verzekeraar kijken! Als je daar al een inboedelverzekering hebt, dan verzeker je je camera voor ongeveer 18 euro per 1000 euro in een kostbaarheden verzekering.

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Heb welleens gehad dat mn cam omviel met statief (niet zo stevig neergezet) en plat op mn Sigma 28-70 EX terecht kwam.
Heb m nog wel opengeschroefd, maar er was heel veel gebroken en dat was echt niet meer te repareren. Heb er nog wel ergens een foto van, maar zit nu op mn werk, dus kan ik die helaas niet posten...
Doe ik vanaaf wel ff, altijd leuk zo'n opgengewerkte lens...

Gadgets FTW!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:49
Ik heb een 35-70 Pentax SMC lens (oude zoom lens) wels opengemaakt, binnenkort de mount verbouwen, dus die gaat nog een keer open :P

|>

Pagina: 1