Na een topic van een paar dagen terug met een beetje verkeerde stemming (o.a. door eigen frustraties) het volgende:
ik heb (dat wisten sommigen als) een Tweakers.net pricewatch idee geimplementeerd maar dan voor LEGO. Nu was een bepaalde pagina ongelofelijk zwaar en dat in combinatie met wat uit reacties van het hardwareforum blijkt een verkeerd mobo + koeler in een el cheapo 1u kast zorgde voor een cpu die over de 80 graden werd. Nu werkt een en ander wel weer, de kast staat gewoon open te loeien tot er een nieuw mobo +cooler komt en dus ben ik de pagina na uitdrukkelijke waarschuwingen in dit forum gaan optimaliseren.
De automatische Dreamweaver code is flink aangepast zodat er geen geheugen meer verspild wordt etc.
Alleen ben ik aangekomen bij zo ongeveer de lastigste query van de site:
- het overzicht geven van de prijzen van een set
- waarbij: alleen de nieuwste prijs voor een bepaalde toko getoond wordt
- en gesorteerd wordt op prijzen (oplopend)
Is hier nog een betere oplossing voor te vinden? Uiteraard wordt 488 gewoon een php variabele in de echte query...
ik heb (dat wisten sommigen als) een Tweakers.net pricewatch idee geimplementeerd maar dan voor LEGO. Nu was een bepaalde pagina ongelofelijk zwaar en dat in combinatie met wat uit reacties van het hardwareforum blijkt een verkeerd mobo + koeler in een el cheapo 1u kast zorgde voor een cpu die over de 80 graden werd. Nu werkt een en ander wel weer, de kast staat gewoon open te loeien tot er een nieuw mobo +cooler komt en dus ben ik de pagina na uitdrukkelijke waarschuwingen in dit forum gaan optimaliseren.
De automatische Dreamweaver code is flink aangepast zodat er geen geheugen meer verspild wordt etc.
Alleen ben ik aangekomen bij zo ongeveer de lastigste query van de site:
- het overzicht geven van de prijzen van een set
- waarbij: alleen de nieuwste prijs voor een bepaalde toko getoond wordt
- en gesorteerd wordt op prijzen (oplopend)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| SELECT DISTINCT set_in_shop.setid, set_in_shop.prijs, set_in_shop.user, set_in_shop.tijdstmp, set_in_shop.directurl, set_in_shop.shopid, set_in_shop.is_shop, set_in_shop.archief, shops . * FROM set_in_shop INNER JOIN shops ON set_in_shop.shopid = shops.uid WHERE (setid = 488) AND (set_in_shop.tijdstmp IN (SELECT max(tijdstmp) FROM set_in_shop AS setshop WHERE (setid = 488) and (setshop.shopid = shops.uid) GROUP BY setshop.shopid)) AND NOT (archief = 1) ORDER BY set_in_shop.Prijs |
Is hier nog een betere oplossing voor te vinden? Uiteraard wordt 488 gewoon een php variabele in de echte query...
Cogito Ergo Credo