Toon posts:

Bittorrent: No space left on device

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg een zeer vervelende foutmelding bij het downloaden via Azureus en evenzo BitTornado.

Beiden geven aan dat ik geen vrije schijfruimte meer heb, terwijl ik meer als het dubbele van de totale download vrij heb.

Dit gebeurt op mijn 2e windowspartitie (FAT32) onder WinXP

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:04

Cyphax

Moderator LNX/AI
Zou het kunnen dat je een bestand wil downloaden dat groter is dan de max van FAT32? Dat is 4GB... 't is maar een gok in het wilde weg :P

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
nou, hij is gestopt bij 4.192.256 kB ;( zou goed kunnen dus

gvd

3,99805 GB om precies te zijn

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 09:15 ]

Verwijderd

Gewoon converteren naar NTFS = einde probleem.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
convert c: /fs:NTFS

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar was ik al bang voor, maar in gebruik dezelfde partitie voor veel dingen in Linux (2.6.9), is de NTFS-ondersteuning ondertussen al dusdanig dat ik deze ook RW kan gebruiken?

In dat geval is het geen probleem. Is er ook een manier om die 4GB beperking te omzeilen?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem met Bittorrent is in ieder geval opgelost, hij loopt weer :)

dank daarvoor :*)

nu nog even het linux-probleem fixen.....

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de volledigheid het eindresultaat weergeven:

Ik heb gekozen voor een andere optie, namelijk de partitie die eerst FAT32 was en daarna NTFS converteren naar EXT3. Hierdoor is deze in linux gewoon als partitie te gebruiken uiteraard.

Om de partitie ook in Windows te kunnen gebruiken heb ik EXT2 IFS geinstalleerd. Dit is een module die geladen kan worden in de Windows-kernel waarmee dezelfde functionaliteit wordt bereikt als NTFS in windows XP.

Afbeeldingslocatie: http://www.fs-driver.org/images/ScreenExplorer.gif

EXT3 is backwards compatible met EXT2, dus in linux gebruik ik de partitie als journaling-filesystem, en in Windows XP als EXT2
Pagina: 1