Dual CPU moederborden voor Dual Core CPU's

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• rudinie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-05 15:44
Ik zou voor mijn nieuwe computer graag direct flink uitpakken met een dual processor en die twee dan ook nog eens dual core. Dan gaat het volgens mij echt leuk worden.
Zijn er al dual moederborden uit voor de athlonX2 en zo ja welke zijn goed?
Ik heb een vrij prijzige agp videokaart (nvidia quadro fx 3000) dus als er mb's zijn die nog een agp slot hebben is het helemaal feest.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:44

Maasluip

Kabbelend watertje

Een Athlon X2 is niet MP, dan zul je voor een Opteron 2xx moeten gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 24-08-2005 09:10 ]

Signatures zijn voor boomers.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/349

Daar staan een paar dual cpu borden tussen, de tyan's geloof ik...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Naar mijn weten bestaan er geen moederborden met twee sockets die ook nog eens een twee X2's ondersteunen. Als je persé 4 cores wilt hebben, kun je twee Opteron's nemen uit de 2xx serie. Deze zijn ook dual-core en hier kun je er twee van op een moederbord drukken.

Het probleem is alleen, de meeste moederborden hiervoor hebben alleen maar PCIe, geen AGP dus.

Maar waarom vier cores? Twee lijkt mij wel voldoende voor redelijk heftig multi-task werk. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
4 cores is wel cool, en misschien ook mijn uiteindelijke doel, maar ook maar voor 1 ding, sneller renderen met een multithreaded renderer, die dan ook bijna 4 keer zo snel is. Maar verder zijn er niet zo veel applicaties waar je dat gigantische verschil in prijs :) vanaf gaat merken. Een hoop software kan al met 2 threads werken, maar dan staan 2 cores niks te doen.

Volgens mij is nu op dit moment dual dual core kopen heel erg duur, terwijl je met veel applicaties beter af bent met 2 snellere single core opterons, of een 1 dual core athlon 64.

specs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:50
Een Athlon X2 kan alleen in z'n eentje op een bord. Wat jij zoekt is een dual socket 940 bord met twee dualcore Opteron's. Maar ik raad je ten strengste aan je eerst eens goed te verdiepen in deze materie gezien de prijzen van de dualcore Opteron's en alles wat er bij komt en de ogenschijnlijke lichtzinnigheid waarmee je dit plan oppakt. Check verder het dual Opteron topic :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:50

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.