Toon posts:

[XP][UT2004] Spontane reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een klein probleem met UT2004. Gisteren kreeg ik toen ik een level wilde laden een harde reboot. In plaats van het laadscherm zag ik het opstartscherm van mijn systeem :/ Natuurlijk heb ik de logboeken bekeken en daar staat niets vermeld over een dump ofzo. Er staat helemaal geen error in.
Ik heb hetzelfde level opnieuw proberen te spelen en toen lukte het wel.
Hoe kan een systeem zomaar rebooten zonder foutmelding te geven?
Verder werkt het systeem prima.
Dit probleem is niet verwant aan Andere topic over UT2004 probleem

Gegevens:

UT2004 met patch 3355
Ati Radeon X800 pro op Catalyst 5.8
Netwerk Marvel Yukon 100mbit op 7.21.1.3
AMD 3500+ Clawhammer driver is 1.2.2.0 van 26-10-2004
AC97 sound met Realtek A3.75 drivers
HP deskjet 3650 met 64.33 drivers
A8V Deluxe VIA machine inf versie 2.40B
A8V Deluxe VIA VT64xx series RAID driver 4.30C

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Heb je met andere games ook problemen? Probeer eens voor de grap een uurtje Doom 3 of Far Cry te spelen? Ik weet het, het is niet makkelijk :P .

Als hij hierbij ook uitvalt, dan kan het nog aan een paar dingetjes liggen.

Controleer eens je temperaturen in je BIOS als ie uitvalt en herstart. Zijn ze hoog ?
Kijk dan of je koeler goed bevestigt is op je CPU en dat de fan van je videokaart eventueel ook draait.

Probeer je geheugen eens te testen op fouten met Memtest86 (http://www.memtest86.com/)

Als het die dingen niet zijn, controleer je PC dan eens op virussen...

Het kan uiteraard ook je voeding zijn. Wat voor iets is het ?

Nog iets: probeer dit:
Het hielp (edit: helpte :x) bij mij het probleem op te lossen:
Rechtermuisknop Deze Computer -> Eigenschappen -> Tabblad Geavanceerd -> Opstarten en Herstellen -> Automatisch herstarten uitzetten. (sorry als benamingen verkeerd zijn, heb Engelstalige XP)

[ Voor 20% gewijzigd door kwaza op 24-08-2005 10:21 ]

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10 07:57
Zet in windows eens uit dat het systeem gereboot moet worden bij een error?

Dan krijg je je vertrouwde BSOD weer te zien, waar misschien een foutomschrijving in staat.
Als je die even hier neergooit kunnen we weer verder zoeken.

edit:

Even wat sneller typen enzo...

[ Voor 11% gewijzigd door Banshee op 24-08-2005 10:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik doen. Ik heb straks nog 2 uur gespeeld zonder problemen. Hoe kan dat nou?

Nu bedacht ik me (hardop denken)

Ik heb eergisteren Windows XP 64-bit eraf gemieterd omdat weer problemen had met het OS. Ik heb Windows XP 32-bit er maar weer opgezet en UT2004 geïnstalleerd. Hierbij heb ik de INI bestanden (die altijd goed werkte) teruggezet zodat alle instellingen als vanouds staan. Natuurlijk heb ik eerst de 3355 patch geïnstalleerd.
Kan het zijn dat UT2004 bij een eerste start bepaalde onderzoeken doet op je systeem die niet overeenstemmen met de ini files? Ik heb met veel moeite Xan vrijgespeeld en dat staat in de ini's.
De originele ini's heb ik ook geprobeert en dan werkt het ook goed.

Ik zal het eens in de gaten houden.

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:39

Clush

Do as I say...

je hebt dit probleem slechts eenmaal gehad? dan is het vinden van een oplossing een beetje lastig, omdat je er nooit achter komt of het werkt of niet... had vanalles kunnen zijn, afaik. als ie het nu gewoon goed blijft doen is het draaien van memtest e.d. een beetje overbodig. was waarschijnlijk een incident... nu gewoon weer lekker verder bunnyhoppen ;)

... not as I do.