[gentoo] bij afsluiten van x rare kleuren ipv console

Pagina: 1
Acties:

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-01 08:52

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
De titel zegt het al.
Als ik x hebben gestart en daarna weer afsluit krijg ik ipv m'n console allemaal rare kleuren.
Zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.gromba.nl/etc/kleuren.jpg
Ik maak gebruik van vesafb (voor een bootsplash), ik draai gentoo en gebruik de nvidia-drivers.
Weet iemand hier een oplossing voor?
(ik heb al geprobeerd vesafb-tng te gebruiken, dan is dit soms weg, maar is de bootsplash bij het afsluiten heel lelijk)

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Zo'n soort probleem heb ik ook last van. Ook met de nvidiadrivers en ook met een bootsplash, maar ik heb ook nog geen oplossing hiervoor gevonden.

http://specs.tweak.to/16495

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:00

BoAC

Memento mori

Welke vesa gebruiken jullie? Toch niet de nVidia Riva support?

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
BoAC schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 18:42:
Welke vesa gebruiken jullie? Toch niet de nVidia Riva support?
Ik gebruik de nvidia-glx en nvidia-kernel drivers emerge-packages van gentoo (welke de nvidia-installer-driver gebruikt) ;)

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:00

BoAC

Memento mori

XiN-eViL schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 18:56:
[...]
Ik gebruik de nvidia-glx en nvidia-kernel drivers emerge-packages van gentoo (welke de nvidia-installer-driver gebruikt) ;)
Je gebruikt een VESA console als ik het goed begrijp :) Welke kernel-driver gebruik je daarvoor?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hmm, welke compiler heb je je xorg mee gecompiled?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Ik weet niet of 't in dit geval helpt, maar wat gebeurt er als je "reset" typt? (maakt niet uit als je niet kunt zien wat je typt, voorwaarde is alleen dat je bent ingelogd in de console, maar ook dat kun je blindelings proberen natuurlijk.)

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

lol dit heb ik ook :D met svga in de kernel en nvidia drivers ook. Bij het afsluiten van X krijg ik verticale strepen die erg lijken op die vd screenshot in de SP.

verder slechts lilo.....

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

staat letterlijk in als ge bootsplash neemt da ge agp-support en nvidia drivers in de kernel moet uitschakelen.
gebruikt gewone vga en reboot met nieuwe kernel:)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:45

DataGhost

iPL dev

en het switchen van terminal (ctrl-alt-F[1-6]) werkt ook niet?

• McCloud
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10-2025
Dit geintje heb ik ook gehad op mijn Debian bak, ook met de vesafb drivers, bootsplash en nVidia drivers. Het is een bekend probleem. Ik heb die bootsplash er gewoon meteen weer afgegooid (leuke fancy stuff, maar niet functioneel). Ik heb er daarom ook niet teveel tijd meer ingestopt.

Wat ik wel heb gelezen is dat iemand een nieuwe vesafb driver heeft geschreven die het probleem zou moeten verhelpen. Dit ding zit nog niet in de kernel (volgens mij moet je zelf dan ff de kernel patchen). Dat ding heet geloof ik vesafb-tng. Je moet maar ff Googlen voor meer informatie, maar ik heb van verschillende mensen gehoord dat ze het met die vesafb-tng driver wel goed werkend hebben gekregen.

Succes

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

McCloud schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:40:
Dit geintje heb ik ook gehad op mijn Debian bak, ook met de vesafb drivers, bootsplash en nVidia drivers. Het is een bekend probleem. Ik heb die bootsplash er gewoon meteen weer afgegooid (leuke fancy stuff, maar niet functioneel). Ik heb er daarom ook niet teveel tijd meer ingestopt.

Wat ik wel heb gelezen is dat iemand een nieuwe vesafb driver heeft geschreven die het probleem zou moeten verhelpen. Dit ding zit nog niet in de kernel (volgens mij moet je zelf dan ff de kernel patchen). Dat ding heet geloof ik vesafb-tng. Je moet maar ff Googlen voor meer informatie, maar ik heb van verschillende mensen gehoord dat ze het met die vesafb-tng driver wel goed werkend hebben gekregen.

Succes
heet idd vesafb-tng, en heeft op zich meer voordelen, modelines zien er nu gewoon uit als 1024x768@60 bijvoorbeeld.

zit ingepatched bij de gentoo-sources

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Heb je toevallig je TV-out in gebruik? Anders moet je het eens zonder TV-out proberen.

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:46:
Heb je toevallig je TV-out in gebruik? Anders moet je het eens zonder TV-out proberen.
Sorry, even een 'oud' topic kicken.
Ik heb inderdaad tv-out in gebruik, en kwam erachter dat het daardoor kwam.
Maar omdat dit een project is waar ik en een virend aan werken (kan nog niet teveel zeggen, als het af is komt het zeker op GoT), moet hij tv-out hebben, en er moet ook iets moois zijn tijdens het booten (dus niet witte tekst op een zwarte achtergrond :P).
Wie oh wie helpt me :'(?
Pagina: 1