Ik ben op zoek naar een stukje software waarmee ik tcp/ip packets kan optimaliseren. Dwz, bijv http en telnet packets voorrang geven op het overige download verkeer, en dit aan de hand van de tcp/ip header. Hier is een stuk hardware voor beschikbaar gen. PacketShaper. Alleen is dit nogal prijzig, vandaar dat ik naar software op zoek ben, iemand ideeen?
Verwijderd
kijk, dat zou een hendig progje zijn idd 
ik zoek zoiets om mijn quake verkeer prioriteit te geven op mijn netwerk.. want als me pa of ma gaat uploaden, gaat mijn ping naar de 300-900
ik moet een (windows!) prog hebben waarmee je de upstream kunt verdelen/prioritizen
ik zoek zoiets om mijn quake verkeer prioriteit te geven op mijn netwerk.. want als me pa of ma gaat uploaden, gaat mijn ping naar de 300-900
ik moet een (windows!) prog hebben waarmee je de upstream kunt verdelen/prioritizen
Linux gebruiken. Ipchains ondersteunt Type Of Service (TOS). Dan kun je bepaalde tcp/ip packets bijvoorbeeld "minimum delay" geven.
Iptraf kan dit geloof ik ook.
Iptraf kan dit geloof ik ook.
Verwijderd
Ik zou het betreffende proggie van een medewerker van UPC (Chello) krijgen, mar helaas, niets gezien..
Konden jullie ook niet weten, maar..... het is voor Win2K Advanced.
De PacketShaper hardware komt in 3 formaten: 56Kb, 256Kb, en 2Mbit. Kosten voor de 2Mbit versie zijn ong. 9000 dollar. Dan heb je hem in 2U met een Celeron en een 4,3 GBHD.
De PacketShaper hardware komt in 3 formaten: 56Kb, 256Kb, en 2Mbit. Kosten voor de 2Mbit versie zijn ong. 9000 dollar. Dan heb je hem in 2U met een Celeron en een 4,3 GBHD.
ik ken er meer hoorOp maandag 15 januari 2001 16:14 schreef Gordijnstok het volgende:
Konden jullie ook niet weten, maar..... het is voor Win2K Advanced.
10mbit, 40 mbit monitor only, 45 mbit, 100 mbit
maar das dan het meer profesionele segment
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Maar is dat niet gewoon een dedicated machine met een *BSD of Linux-variant met wat TOS regels? Maar dan uitgebreider uiteraard
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Daar heb je helemaal gelijk in, het is in principe een systeem met HD, processor etc. en een aangepaste Linux versie. Alleen dan behoorlijk prijzig.
Pagina: 1