Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kapotte TFT; wat kan er nog mee?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is 'm;

Afbeeldingslocatie: http://sebastral.egotripper.nl/images/tftstuk.jpg

;(

De linker- en bovenrand zijn echter nog geheel intact. Is het theoretisch mogelijk om een deel van het scherm fysiek te verwijderen? Zo ja; hoe kan ik dat het beste doen? Voor backlight kan er dan wat verzonnen worden, maar het zou wel cool zijn om de linkerrand als menu ruimte te gebruiken naast m'n hoofdscherm.
Uiteraard moet het dan mogelijk zijn om softwarematig de schermruimte te verkleinen. Kan dit met windows of linux?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 03:04 ]

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10 01:14
waarschijnlijk niet, maar ik kan het niet meet zekerheid zeggen

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

dat is kunst man

even ot: gewoon winamp in de linkerboven hoek en in een framepje zetten je zou ook een visualisatie kunnen laten draaien ziet er ook wel leuk uit denk ik.

misschien dat je in de controls van het scherm de verhoudingen kan veranderen anders zou je een zwarte achtergrond kunnen gebruiken.

maar boven alles is het natuurlijk fucked up zonde van zo'n schermpje.

weet iemand nog een leuke signature?

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-11 14:06

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mooie plaat geborsteld alu nemen, L-vormig gat in frezen, als mask over je scherm heen plaatsen. En zorgen dat er geen relevante dingen gebeuren in het gemaskte deel natuurlijk. Heb je een L-vormig TFT, gaaf! Links je playlist neerzetten van Winamp, bovenin daarnaast je main panel en equalizer van winamp enzo. Geheel aan je muur hangen.

Ben het wel met Snooze eens dat het erg jammer is van je scherm... Wat is ermee gebeurd?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Verwijderd

offtopic:
Met iets er hard tegeaan gestoten?
Of laten vallen?

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:48

Dentheman

Zie signature

Ben benieuwd wat ermee gebeurd is....

het is nog veel erger dan dit'Afbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/6426/dcp47729av.jpg

Maar volgens mij is het niet mogelijk om de 2 delen fysiek te scheiden..

[ Voor 24% gewijzigd door Dentheman op 24-08-2005 10:25 ]

Zie ondertitel

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Oeew zo 1 had ik er laatst ook. Had iemand een flinke klap op gegeven! Zonde maargoed bij ons kregen we garantie :*) Fysiek scheiden gaat niet werken http://www.hardware.info/artikelen.php?id=44&page=2 Als je daar even kijkt snap je waarom niet ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Herby op 24-08-2005 10:27 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Maar wat is het eigenlijk wat je ziet?
Hoe wordt zoiets veroorzaakt?
Zijn het echt de pixels die kapot zijn of is het het aansturen van de pixels waar het in zit?
Wel leuk patroontje :D

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-11 14:26
offtopic:
Modden tot foto lijstje:P

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Nogal lastig als de TFT stuk is 8)7

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Brubacker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik denk dat het niet mogenlijk is om een deel uit het scherm te snijden, of je moest natuurlijk het volledig scherm gebruiken en dan softwarematig alleen de linker bovenhoek gebruiken ....
-Wim

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 21:23
Kan je met de knoppen op het scherm zelf er niet voor zorgen dat je het beeld zo klein maak, en helemaal in de linkerboven hoek zet. Ik denk alleen niet dat je het scherm zo klein krijgt.

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Hoe heet zo'n grote rand om een schilderij ook alweer? Je weet wel zo'n moderne dingen wat je overal (IKEA) kan kopen. Daar is de rand groter dan de foto zelf. Als je zo'n ding koopt en je zet het goede gedeelte van het scherm precies achter het foto gat, dan zie je alleen het goede deel van je tft. Dan zorg je dat je PC alleen de foto's laat zien op dat gedeelte en je hebt een mooie fotolijst ;)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Je kunt hem ook weggooien :/

Of terug naar de winkel, en zeggen dat het een grote dode pixel is en dom uit je ogen kijken, net alsof je niks van computers afweet.. (werkt altijd)

Ook kun je een wedstrijdje houden, TFT werpen...

OF je gaat naar een museum en zegt dat dit moderne kunst is :D

• Wouzziej
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:35
FiXeR.nl schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:24:
zeggen dat het een grote dode pixel is
LOL 8)7

je kan idd een mooi lijst maken en hem aan je muur hangen en winamp erin afspelen..

2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | 2025 Ford Kuga ST-line X

Verwijderd

Je kunt hem nog steeds volledig slopen...
die backlight kan miss nog leuk zijn om een werkplek te verlichten ofzow...

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik heb de oplossing

prullenbak ^^

1337

Verwijderd

Je kan hem ook in een een diy beamer gebruiken. Had ook een kappotte TFT, overhead projector erbij = beamer.
Afbeeldingslocatie: http://www.evilkaas.nl/Fotoalbum/DIY_Bios_Nieuw/Beamer.jpg

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 17:02
Garantie? Ruilen en je eigen van de domme houden. :*)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies wat ermee gebeurd is, ik ben de begravenisondernemer ;).
Frame'pje eromheen maken kan iig :). Fysiek kleiner maken lijkt me bij nader inzien onmogelijk idd :P.
Wat me toch erg handig lijkt is om met een stukje software aan te geven welk deel van het scherm er gebruikt mag worden door de windowmanager. Moet toch mogelijk zijn, maar ik kan het niet vinden. Liefst in linux.

Beamer :?. De pixels zijn hier toch gewoon stuk?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 13:16 ]

Verwijderd

Zou eerst is kijken of er mss een flatcabletje binnenin kapot is..mss valt het allemaal wel mee,gewoon slecht contact ofzo, kan je het nog gewoon werkende krijgen...
Ik bekijk het altijd zo, tis toch al kapot, kan je het evengoe is opendoen..

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:14:

Beamer :?. De pixels zijn hier toch gewoon stuk?
Je zou kunnen kijken of je in het deel dat nog goed is een film in een windowtje af kunt laten spelen, dat deel kun je dan met een overheadprojector projecteren, en de rest afplakken ofzo.
Ik weet niet welke grootte je scherm moet zijn om voor dit doel geschikt te zijn, maar je kan het altijd proberen.

[CM] Flightcase Mod

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Gnuitenjong schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:56:
[...]

Je zou kunnen kijken of je in het deel dat nog goed is een film in een windowtje af kunt laten spelen, dat deel kun je dan met een overheadprojector projecteren, en de rest afplakken ofzo.
Ik weet niet welke grootte je scherm moet zijn om voor dit doel geschikt te zijn, maar je kan het altijd proberen.
Zeker gaat dat werken. Je kunt het kapotte scherm gewoon beschouwen als een 7" tft ofzo.
Beetje prutsen en je hebt zo iets moois ;)

Verwijderd

Topicstarter
Gaat wel een merkwaardig bouwsel worden dan :P.

Maar ik heb al een diyprojector :7

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

waarom probeer je het niet ? als ie kapot gaat is het geen 300 pleuro ;)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1