code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| if (newpost.pics.checked) {mkdir("$pwd/pics/$ID",0777);} else echo "vakje uit"; if ($ond != ""){ mysql_query ("insert into posts (onderwerp,ID) values ('$ond','$ID')"); mysql_query ("insert into postdata (ID,link,text) values ('$ID','$url','$text')"); } ?> <table border=0 align=left> <form name="newpost" action="add.php" method="POST" enctype="multipart/form-data" > <tr><td width=100><pre>Onderwerp: </td><td width=600><input type=text name=ond size=80></td></tr> <tr><td width=100><pre>url: </td><td width=600><input type=text name=url size=80></td></tr> <tr><td width=100><pre>text </td><td width=600><textarea name=bericht cols=80 rows=15></textarea></td></tr> <tr><td colspan =2 align = right><pre>Upload pics?<input type=checkbox name=pics value=pic></td></tr> <tr><td colspan=2 align=right><input type="submit" name="verzenden" value="Toevoegen"></td></tr> </form> </table> |
het opzet is eenvoudig:
aan de hand van een checkbox laat ik de gebruiker aangeven of hij bestanden wil upoaden (via ftp maar dat maakt nu niet zoveel uit) of niet. Het probleem is dat ik niet achter de waarde kan komen van mijn checkbox. Is deze nu uit of aan? Ik heb voorbeeldcode van een php-handboek, en die werkt ook niet op die server... Hoe bepaal ik of mijn checkbox aan of uit staat? Zoals de code hier staat wordt eraltijd een dir aangemaakt, of de chekbox nu aan of uit staat...
en dan nog een tweede vraag: de dir die ik aanmaak zou als rechten 777 moeten hebben. en hoewel ik in mijn code aangeeft dat dat 777 zou moeten worden, maakt hij de dir aan met rechten 755. De parent dir (dus de dir waarin de nieuwe dir aangemaakt dient te worden, heeft 777 als rechten.