SiS Integrated Graphics: hoe geen stretching?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Een aantal weken ben ik nu in het bezit van een laptop met SiS Integrated Graphics M760GX. 3d-prestaties zijn natuurlijk schandalig slecht, maar daarvoor heb ik de laptop niet gekocht. Een simpel spelletje als Rollercoaster Tycoon draait natuurlijk wel goed. Probleem alleen is dat de 1024x768 4:3 resolutie van RCT naar full screen 1280x800 16:10 (mijn laptopscherm is dus widescreen) wordt gestretcht. Is het mogelijk om in de drivers van SiS in te stellen om niet te stretchen maar zwarte balken te krijgen? Ik gebruik SiS UniVGA3 Graphics Driver 3.68 (2005-08-15), maar heb geen optie kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al in je BIOS gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Yep, daar kan ik alleen shared size veranderen, TV-out (NTSC/PAL) en of bij het booten zowel LCD als CRT aangestuurd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:36
welke laptop heb je ?

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
kun je dat niet ergens met toetsen op het keyboard regelen? ik denk dat het toch echt ergens buiten software op de pc zelf om moet gaan, mijn losse 16:10 scherm, heeft natuurlijk gewoon een Menu waar het in te vinden is, maar het is echt een specifieke instelling van het scherm, zal het dus ergens op de directe instellingen moeten vinden op een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:45

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Op mijn laptop met een geintegreerde Intel Extreme GPU kan ik het instellen met het Intel tooltje. Het is dan ook pas effectief als windows is geladen. Ik denk dat het bij jouw SiS geval ook zo werkt, en als die optie niet in je driver zit, dan heb je denk ik gewoon pech :)

Edit: Ik neem aan dat je de nieuwste driver gebruikt? (zie driver.sis.com)

[ Voor 13% gewijzigd door strandbal op 24-08-2005 21:13 ]

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
ASUS Z92U-B038H (de Z92U-serie is eigenlijk gewoon de A6U-serie met een iets ander uiterlijk).
duncanvdlinden schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 18:02:
kun je dat niet ergens met toetsen op het keyboard regelen? ik denk dat het toch echt ergens buiten software op de pc zelf om moet gaan, mijn losse 16:10 scherm, heeft natuurlijk gewoon een Menu waar het in te vinden is, maar het is echt een specifieke instelling van het scherm, zal het dus ergens op de directe instellingen moeten vinden op een laptop.
Volgens de handleiding zou het op bepaalde modellen moeten kunnen met Fn+F7, de combinatie die je normaliter gebruikt om je LCD uit en aan te zetten. En bij mij werkt dus alleen dat laatste...
strandbal schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:12:
Op mijn laptop met een geintegreerde Intel Extreme GPU kan ik het instellen met het Intel tooltje. Het is dan ook pas effectief als windows is geladen. Ik denk dat het bij jouw SiS geval ook zo werkt, en als die optie niet in je driver zit, dan heb je denk ik gewoon pech :)

Edit: Ik neem aan dat je de nieuwste driver gebruikt? (zie driver.sis.com)
Ik heb alle SiS-tooltjes nagelopen, maar ik kan de optie niet vinden. Sowieso kun je heel erg weinig instellen in die SiS-tooltjes.

Ik heb dus 3.68 geïnstalleerd en afaik zijn dat de laatste drivers. :)
Pagina: 1