Toon posts:

vbscript om word docjes aan te passen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 500 word documenten (sjablonen) die vanuit 1 applicatie met de data uit een database worden gemerged. Nu wijzigt voor het mergen van ieder afzonderlijk sjabloon de data source. De oplossing hiervoor is natuurlijk ieder sjabloon afzonderlijk (en met de hand) aanpassen maar dat moet volgens mij handiger kunnen.Is hier nog een script wizzard die hiervoor een oplossing heeft. Ik heb al de hele dag lopen googlen en verder maar tot op nu zonder resultaat.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:09

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als ze vanuit een applicatie worden aangeroepen, dan kan je toch ook vanuit die applicatie de data source laten wijzigen?

Of heb je geen mogelijkheid tot aanpassen daarvan?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Nope,, de data source verandert en de verwijzing ernaar staat als eigenschap van het mergen in de 500 sjablonen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:09

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ja... die kan je toch voa code aanpassen? Of je dat nu vanuit vbscript eenmalig doet of vanuit de applicatie op het moment dat de merge gedaan wordt.

Ik doe dat in ieder geval in Access best vaak. De volgende code kan je misschien met een beetje tweaken omzetten naar vbscript, aangezien dat bijna hetzelfde is als VBA:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Dim oApp as Object
Dim strSamenvoegdocument as String

strSamenvoegdocument = "[hier de naam van het te mergen document]"
Set oApp = CreateObject("Word.Application")
With oApp
  .Documents.Open (strSamenvoegdocument)
  .ActiveDocument.MailMerge.MainDocumentType = 0
  .ActiveDocument.MailMerge.OpenDataSource (CurrentDb.Properties("SamenvoegDatabestand"))
  .ActiveDocument.MailMerge.Execute
  .Documents(strSamenvoegdocument).Close (False)
  .Visible = True
  .Activate
End With

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.