Geen beeld op ASRock K7S41GX

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Goedeavond :),

Ik heb de ASRock K7S41GX gekocht vanmiddag, en daarop een oude AMD Athlon 1700+, 256DDR PC2700, Maxtor 120 GB en een L-Ge CD-rom speler aangesloten.
VGA is onboard, en dus makkelijk. Ik heb alles goed aangesloten en een nieuwe voeding gebruikt. Echter, als ik de PC aansluit, krijg ik geen beeld. De computer draait zoals ie zou moeten, ik krijg alleen geen opstart-piep.

Wat ik heb geprobeerd:
- Andere voeding
- Andere processor
- Ander gegeheugen
- AGP-grafische kaart gebruikt ipv onboard VGA
- HD en CD-rom niet aangesloten
- Bios-reset
- Jumpertjes ondere de socket anders aangebracht (FSB veranderd)
- Andere monitor gebruikt

Ik ben nu een beetje door de mogelijke oorzaken heen, heeft er iemand nog een idee waarom het beeld niet op kom zetten?

Specs:
ASRock K7S41GX
AMD Athlon 1700+
256 DDR PC 2700 (Kingston)
120 GB HD Maxtor 7200 rpm
L-Ge 52x CD-rom
Standaard 300 Watt voeding

Nou, help me :P.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
PCI beeldkaart gebruikt?
Geen andere piepjes etc(kan soms een paar min duren)?

Ook geprobeerd te draaien zonder alle meuk(alleen mem, cpu en evt een beeldkaart) loop ook even jumpers na die je bios moeten resetten, die staan soms in reset mode(bij nieuw spul) en dan wil de pc niet starten, terwijl je drives wel opspinnen....

[ Voor 62% gewijzigd door Rey Nemaattori op 24-08-2005 00:03 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Bobje
Rey Nemaattori schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 00:01:
PCI beeldkaart gebruikt?
Geen andere piepjes etc(kan soms een paar min duren)?
PCI-grafische kaart ook gebruikt, er komt geen geluid uit de computer. Dus geen opstart-blieb, maar ook geen error-piepjes.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
^^ jij is schnell man :+

Werkte alle hardwere wel op een ander mobo?(incl. de voeding)
En ff de voeding doormeten...misschine dat dit systeem teveel is van het goeie(lijkt me sterk trouwens dan het ene mobo zoveel meer slurpt als de andere)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Bobje
Rey Nemaattori schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 00:05:
^^ jij is schnell man :+

Werkte alle hardwere wel op een ander mobo?(incl. de voeding)
En ff de voeding doormeten...misschine dat dit systeem teveel is van het goeie(lijkt me sterk trouwens dan het ene mobo zoveel meer slurpt als de andere)
De hardware die ik heb gebruik om te kijken of er niets kapot was, werkt wel allemaal in andere PC's. Ik heb nu 3 voedingen gebruikt, dus het lijkt me sterk dat het de voeding is.

Ik heb wel het gevoel dat ik iets over het hoofd zie :/.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft dat bord toevallig zo'n clear cmos jumpertje die standaard in de spaar-de-batterij-maar-kan-zo-niet-opstarten stand staat?

Verwijderd

Had laatst hetzelfde met een kennis van mij.

Computer gaf geen beeld. Heb toen alles een voor een veranderd cpu mem video mem en voeding.

Conclusie moederbord kapot.

Ander moederb ord erin wat denk je geen beeld. Weer een voor een alles veranderd.

Conclusie tweede en splinternieuwe moerderbord ook kapot.

Bleek toch dat de voeding ook kapot was die tot twee keer toe een moederbord heeft gesloopt. Terwijl toch alles spanningen goed waren. Maar blijkbaar niet stabiel.

Moraal van het verhaal als je moederbord kapot gaat kijk dan ernstig naar de voeding

• Bobje
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 00:52:
Had laatst hetzelfde met een kennis van mij.

Computer gaf geen beeld. Heb toen alles een voor een veranderd cpu mem video mem en voeding.

Conclusie moederbord kapot.

Ander moederb ord erin wat denk je geen beeld. Weer een voor een alles veranderd.

Conclusie tweede en splinternieuwe moerderbord ook kapot.

Bleek toch dat de voeding ook kapot was die tot twee keer toe een moederbord heeft gesloopt. Terwijl toch alles spanningen goed waren. Maar blijkbaar niet stabiel.

Moraal van het verhaal als je moederbord kapot gaat kijk dan ernstig naar de voeding
De voeding werkt wel op een ander moederbord etc, die is ook niet kapot dus :).

Ik zal even kijken naar die jumper-stand voor CMOS.

edit:
Nee, ik heb geen jumpers gezien voo de CMOS. Wat ik wel mis, zijn de jumpers onder de socket (5 stuks), die de multiplier van de CPU zou moeten instellen, kan er iemand kijken of deze standaard niet op de pinnetjes zitten of ik ze gewoon mis?

[ Voor 14% gewijzigd door Bobje op 24-08-2005 14:06 ]

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
Aan je Harde schijf ligt het niet, zonder schijf krijg je evengoed beeld. Ik had gister iets vergelijkbaars, ik had een pc in elkaar gezet en er kwam maar geen beeld, niet met een 6600GT en ook niet met een oude pci kaart (S3 virge 4 MB :P ) De hele boel deed het niet. Bleek dat ik een stekkertje vergeten was ( 4 draadjes, vierkant stekkertje, moet naast de processor aangesloten worden.) Misschien dat dat em is. Weet trouwens nieteens zeker of je dat stekkertje wel hebt op een K7 moederbord..

Ehm, gaan die multipliers niet zonder jumpers, vandaag de dag?

CMOS jumper zit naast het batterijtje, waarschijnlijk rechts, 3 pinnetjes, links is normaal, rechts er op is clear CMOS tenminste op een ASUS K8 mobo.

[ Voor 29% gewijzigd door WillemJanJansen op 24-08-2005 14:11 ]

• Scooper
  • Laatst online: 16:07
WillemJanJansen schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:07:
Aan je Harde schijf ligt het niet, zonder schijf krijg je evengoed beeld. Ik had gister iets vergelijkbaars, ik had een pc in elkaar gezet en er kwam maar geen beeld, niet met een 6600GT en ook niet met een oude pci kaart (S3 virge 4 MB :P ) De hele boel deed het niet. Bleek dat ik een stekkertje vergeten was ( 4 draadjes, vierkant stekkertje, moet naast de processor aangesloten worden.) Misschien dat dat em is. Weet trouwens nieteens zeker of je dat stekkertje wel hebt op een K7 moederbord..

Ehm, gaan die multipliers niet zonder jumpers, vandaag de dag?

CMOS jumper zit naast het batterijtje, waarschijnlijk rechts, 3 pinnetjes, links is normaal, rechts er op is clear CMOS tenminste op een ASUS K8 mobo.
Ook ik heb dit mee mogen maken, gelukkig betrof het een MSI moederbord met Diagnostic leds, daardoor was het probleem binnen een paar minuten opgelost.
Dus voor de TS, misschien is het dus inderdaad de 12V lijn voor de processor.

SRK35ZS-W

Verwijderd

Ook toevallig, van de week het zelfde probleem gehad met het zefde moederboard.
Ik werd er ook gek van.
Van alles geprobeerd en zefs een nieuwe cpu gekocht.

Totdat ik de batterij van het moederboard had vervangen.
Daarna waren alle problemen opgelost en draait alles als een zonnetje.

Dus vervang de batterij eens....misschien is dat ook oplossing voor jou.

• WillemJanJansen
Scooper schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:12:
[...]

Ook ik heb dit mee mogen maken, gelukkig betrof het een MSI moederbord met Diagnostic leds, daardoor was het probleem binnen een paar minuten opgelost.
Is dat niet een 5 volt lijn of zelfs 3.3 ?

• Bobje
Scooper schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:12:
[...]

Die aansluiting zit niet op het moederbord :P.

CMOS jumpers heb ik niet, om de bios te resetten zitten er 2 pinnetjes naast de batterij, die je dmv een jumper kan gebruiken.

Hmmm, CMOS batterij vervangen, ik zal even kijken.

• Scooper
  • Laatst online: 16:07
WillemJanJansen schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:14:
[...]

Is dat niet een 5 volt lijn of zelfs 3.3 ?
ehm, nu je het zegt, ik meen mij te herinneren dat op dat systeem er een gele kabel bij zat, dat is toch 12v? (geel/blauw/zwart/zwart? weet het niet zeker meer)

SRK35ZS-W

• WillemJanJansen
Ik bedoel zo'n stekker:
Afbeeldingslocatie: http://kurtkoenig.homeunix.net/dataentelecom/Voedingen_files/image008.jpg
Misschien moet je maar eens kijken of deze er goed op zit ( Ik kon de stekker bij mijn K7 niet vinden, weet niet zeker of ' ie bij jou der in zit) Maar je kunt even kijken.

Verwijderd

Zo stekker zit zeker niet op het bord.
Ik denk dat je mobo gewoo dood is.
als je al ander hegeugen en zo er in heb getest en je cpu op een andere computer heb getest
kan je er wel van uit gaan dat het je mobo is.

• koosjebram
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-01 12:55
Klinkt misschien maf maar je zou kunnen proberen de voeding eraf te halen,
jumpers op clear cmos,handmatig cmos clearen en dan een half dagje niks mee doen.
Had dat bord ook en bij mij werkte het.
Ik heb wel meer van dit soort dingen gelezen over dat mobo. 8)7

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bobje schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:50:
[...]
De voeding werkt wel op een ander moederbord etc, die is ook niet kapot dus :).
Ik zit momenteel met hetzelfde probleem (maar dan met een Asrock K7S8XE). Vandaag stopt die na twee jaar trouwe dienst met werken.
Gisteren hoorde ik echter al een vaag geluid uit de voeding komen. Voeding na de crash in een andere PC geprobeerd => geen probleem. Daarna weer in de andere PC geprobeerd => brandlucht.
Dat een voeding in een andere PC werkt betekent dus (helaas) niet dat de voeding ook goed is.

• Bobje
Uhm ja boardje is dood. Zo'n beetje alles geprobeerd maar nu heb ik de K7VT4A Pro gehaald. Maar die vertoont ook kuren, dus ik zal een nieuw topic openen, omdat ik immers hier ook al een aantal uren mee aan het prutselen ben :p.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als het bordje dood is kun hem toch gewoon ruilen voor een levende?

• Bobje
OlafvdSpek schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:05:
Als het bordje dood is kun hem toch gewoon ruilen voor een levende?
Ik zou zeggen, leef je uit: Toetsenbord op ASRock K7VT4A Pro werkt niet (goed) :P.

Verwijderd

Zit de stekker erin?
Pagina: 1