[TFT] Diagonale 'ruis' door mijn scherm.

Pagina: 1
Acties:

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:49
Ik heb een Hansol H530 15" TFT schermpje voor mijn Winamp PC en ik zie zojuist dat er diagonale 'ruis' aka 'scanlijnen' doorheenlopen. Op een screenshot is dit uiteraard niet te zien, helaas, maar ik kan het niet beter omschrijven dan 'scanlijnen'.

Ik heb onder deze monitor een luidspreker staan, maar deze stoort mijn CRT ook niet, welke er ook naast staat. Ernaast staat de oplader van m'n muis (een MX700, misschien een bekend 'probleem'?) maar dat lijkt me onwaarschijnlijk aangezien de trafo aan het snoer zit welke heel ergens anders ligt.

Wat opvalt is dat ze in het midden van het scherm het beste zichtbaar zijn. Mijn CRT die ernaast staat heeft en geen last van, ook niet van andere vertekeningen of storingen.

Weet iemand wat dit kan zijn? Het valt niet op, maar nu ik het weet zie ik het uiteraard constant en begin ik me eraan te storen :(

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-08 12:03
Meestal komt die ruis door straling van een apparaat. Of een magneet of dergelijke. Weet je heel zeker dat er niets in de buurt van je monitor staat wat deze straling ofzo kan veroorzaken?
Probeer alles er anders eens weg te halen en kijk of je er dan nog last van hebt.

Succes