Konica Minolta Z3 vs Canon Powershot S1 IS

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:25

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Mijn Cybershot is wel aan vervanging toe, en ik heb mijn oog laten vallen op een camera met én veel zoom én een beeldstabilisator. Bovendien zijn ze niet te duur meer, beide staan in de PW voor ongeveer 275-285 euro

Natuurlijk heb ik de ge-eigende wegen (dpreview enz) bekeken, waar men toch wat lovender is over de Canon. Maar de specs van de Minolta spreken meer aan, voor de mij de voors en tegens

Canon:
+ canon is waarschijnlijk niet voor niets een beter verkopend merk dan Konica
+ video is 30 fps, twee keer zo veel als de konica
- minder mp's

Konica
+ 12x zoom tov 10x zoom
+ meer MP's

Nu focus ik me eigenlijk niet te veel op de mp's, ik druk toch geen supergrote foto's af. Wel belangrijk is de zoom, hoe meer hoe liever.

Wat ga ik er mee doen?
- landschappen, gebouwen
- concerten (dus moet de camera voldoen in donkere omgevingen waarbij van grote afstanden gefotografeerd moet kunnen worden)
- als het prijsverschil tussen accesoires groot is, speelt dit ook een rol. Ik wil er zowieso 512 mb geheugen bij kopen en een accu.

Wie helpt me een beetje op weg, ik vind in de reviews een beetje gelijkgaande strijd terug.

[ Voor 7% gewijzigd door greatgonzo op 23-08-2005 22:54 ]

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wie helpt me een beetje op weg, ik vind in de reviews een beetje gelijkgaande strijd terug.
Als je eens wat foto's van beiden camera's vergelijkt kun je misschien je keuze daarop maken.

Verwijderd

powershot s1 is en KM z3 kunnen beide heel slecht in de donker focussen, laat staan fatsoenlijke foto's maken(vooral van concerten), ik zou beter verder gaan zoeken.

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
En voor landschapsfotografie zijn ze, door de beperkte groothoek (of eigelijk het bijna ontbreken daarvan :X), ook niet geschikt. Maar als je echt lekker concertfotografie wilt gaan doen zou je bijna wel aan een 2de hands dslr moeten denken. Een 2dehands d30 of 300d zou perfect zijn gok ik. Maar ja, wat is je budget?

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:25

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
budget inc accesoires is ongeveer 400 euro.

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Tja, met dat budget red je het waarschijnlijk niet als je een tweede hands d-slr zou willen. Tenzij bijvoorbeeld deze cam een beetje ok is, wat ik betwijfel gezien de prijs :X (meeste tweedehands 300d's zitten zo in 500-700 euro range).
Het probleem bij de camera's die jij hebt genoemd is dat ze enorm veel ruis vertonen op max iso, en die max iso is niet eens zo heel hoog... Dat komt door de kleine sensor, die snel warm wordt doordat er veel pixels op een klein oppervlak zitten. Een dslr heeft veel minder pixels per oppervlakte eenheid dan een compact, waardoor ze hoge iso waarders realtief ruisvrij aankunnen. Dit zal een enorm voordeel zijn bij concert fotografie.
En voor een tweedehands prosumer model (de top of the line niet-dslr camera's) gaan zal ook weinig baten, aangezien deze voornamelijk meer functies hebben, en wat betreft ruis niet zoveel beter presteren.
Ik weet niet hoe serieus je concerten wilt gaan fotograferen, maar als dit redelijk serieus is, zou ik als ik jou was toch maar doorsparen voor een tweedehands dslr. Maar je zult zelf moeten bepalen in hoeverre dit een goede investering is :)

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

greatgonzo hier hebben we al verschillende topics voor om FG niet onder te laten lopen met topics die gaan over 'Welke cam, A of B?'

Zie onder andere het deel koopadviezen in Fotografie FAQ, Koopadviezen en Tutorials en ook Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? , dan kom je al een heel eind. Succes met je keuze :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.