Mijn Cybershot is wel aan vervanging toe, en ik heb mijn oog laten vallen op een camera met én veel zoom én een beeldstabilisator. Bovendien zijn ze niet te duur meer, beide staan in de PW voor ongeveer 275-285 euro
Natuurlijk heb ik de ge-eigende wegen (dpreview enz) bekeken, waar men toch wat lovender is over de Canon. Maar de specs van de Minolta spreken meer aan, voor de mij de voors en tegens
Canon:
+ canon is waarschijnlijk niet voor niets een beter verkopend merk dan Konica
+ video is 30 fps, twee keer zo veel als de konica
- minder mp's
Konica
+ 12x zoom tov 10x zoom
+ meer MP's
Nu focus ik me eigenlijk niet te veel op de mp's, ik druk toch geen supergrote foto's af. Wel belangrijk is de zoom, hoe meer hoe liever.
Wat ga ik er mee doen?
- landschappen, gebouwen
- concerten (dus moet de camera voldoen in donkere omgevingen waarbij van grote afstanden gefotografeerd moet kunnen worden)
- als het prijsverschil tussen accesoires groot is, speelt dit ook een rol. Ik wil er zowieso 512 mb geheugen bij kopen en een accu.
Wie helpt me een beetje op weg, ik vind in de reviews een beetje gelijkgaande strijd terug.
Natuurlijk heb ik de ge-eigende wegen (dpreview enz) bekeken, waar men toch wat lovender is over de Canon. Maar de specs van de Minolta spreken meer aan, voor de mij de voors en tegens
Canon:
+ canon is waarschijnlijk niet voor niets een beter verkopend merk dan Konica
+ video is 30 fps, twee keer zo veel als de konica
- minder mp's
Konica
+ 12x zoom tov 10x zoom
+ meer MP's
Nu focus ik me eigenlijk niet te veel op de mp's, ik druk toch geen supergrote foto's af. Wel belangrijk is de zoom, hoe meer hoe liever.
Wat ga ik er mee doen?
- landschappen, gebouwen
- concerten (dus moet de camera voldoen in donkere omgevingen waarbij van grote afstanden gefotografeerd moet kunnen worden)
- als het prijsverschil tussen accesoires groot is, speelt dit ook een rol. Ik wil er zowieso 512 mb geheugen bij kopen en een accu.
Wie helpt me een beetje op weg, ik vind in de reviews een beetje gelijkgaande strijd terug.
[ Voor 7% gewijzigd door greatgonzo op 23-08-2005 22:54 ]