Toon posts:

Subwoofer versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 1.448 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb hier een zelf gebouwde subwoofer. met een woofer van cerwin vega XL12S 12'' 250W 96dB 0.59 100Hz

Deze is passief, nu wil ik een versterker op me pc bouwen en nu heb ik een jvc versterker (2x90 watt) Mx j-30 * stereosetje zeg maar

hier klinkt mijn subwoofer wel aardig op maar kan natuurlijk veel meer uithalen.

Kent iemand een versterker die een speciale subwoofer output heeft die passief is. Dus dat er gelijk ong 200 watt uit die uitgang komt. + nog 2 uitgagnen voor me mid en hooge tonen.( dus die 2 basic jvc speakers )

OF alleen een versterker op me subwoofer bouwen.. dan hoef ik ook geen nieuwe steroeset te hebben, wat kan ik het beste doen. en eventueel uitleggen hoe ik mijn subwoofer actief maak

Mijn subwoofer bevat een lage-toon-only filter. maar hij word dus nu aangestuurd door een noob jvc 90 watt:P wat bevelen jullie mij aan
OH ik zie net dat er een audio fora is, sorry u kent hem verplaatsen

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 23:42 ]

Verwijderd

Een actieve subwoofer is gewoon een sub met versterker en filter ingebouwd. Dus als je aan je sub een vak maakt met versterker en filter heb je een actieve.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit al een filter op die alleen lage tonen laat horen, maar een versterker die hem de 250 watt geeft is dus nodig. Hoe kan ik aan zon versteker komen>? gewoon een auto versterker of heb je speciale? (google geen goeie vindingen)

Verwijderd

Zou persoonlijk gewoon voor een auto versterker gaan.Kan je eventueel zelfs inbouwen in je woofer (wel rekening houden met volume en koeling, maar aangezien je hem zelf gebouwd hebt heb ik zo'n vermoeden dat je daar wel meer van weet dan ik ;) )Dingen kunnen aardig wat vermogen leveren, alleen zit je wel met het probleem dat je een aardige voeding moet hebben om je ampjes te leveren.
Heb zelf nog een oude Akai versterker die ik op m'n woofer gebruik, hoewel zelden, aangezien de buren het niet zo leuk vinden dat hun vloer begint te trillen _/-\o_

Tegenwoordig vind je niet echt veel aparte versterkers meer, zeker niet met passieve woofersturing, meestal van die halfbakken bouwdozen in een 5.1 kit die je bij een pak waspoeder krijgt..

Maar goed, tot zover mijn nutteloze post O-)

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:08
Anders moet je ff hier rondzoeken naar de XXL versterker, misschien issie nog te leveren!

Een auto versterker is een goeie optie, maar als je een gewone versterker wilt gebruiken heb je aardig wat vermogen nodig, in de standaard sony en jvc setjes niet echt terug te vinden.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Jahoor, ik kan 'm wel verplaatsen. Schop -> av.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik van mijn jvc een signaal stuur van 90 watt naar een auto versterker. die zet het om in 4ohm 250 watt ofzo? kan dat wel? en wie heeft een goede optie voor mij die niet al te duur is.
http://www.rondevries.nl/catalog/images/basspro.jpg
zon versterker als dit lijkt me het mooiste

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 10:39 ]

Verwijderd

Die bovengenoemde XXL versterker zou een goede oplossing zijn. Zelf ook een tijdje mee gespeelt en voor 50 euro geen miskoop.

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 10:15:
dus als ik van mijn jvc een signaal stuur van 90 watt naar een auto versterker. die zet het om in 4ohm 250 watt ofzo? kan dat wel? en wie heeft een goede optie voor mij die niet al te duur is.
http://www.rondevries.nl/catalog/images/basspro.jpg
zon versterker als dit lijkt me het mooiste
Je kunt maar 1 versterker tegelijk gebruiken (tenzij je gaat bridgen, maar heb je niet nodig), dus die JVC versterker heb jge gewoon over.

Als je een auto versterker koopt dan moet je eentje nemen die bijv 250W aan 4 Ohm kan leveren. En die sluit je dan aan (zonder die andere versterker dus!).
Pagina: 1