Toon posts:

Vreemde stabiliteit probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opeens is mijn computer onstabiel geworden met wat software.

*Pifast geeft meteen foutmeldingen
*virus scanner geeft een foutmelding tijdens het opstarten waardoor die het niet doet.
*Opera geeft elke keer de melding dat de geschiedenis lijst is beschadigt waardoor die gewist wordt.

*Doom 3 is wel 100% stabiel
*Memtest geeft geen meldingen

Geprobeerd,
*Andere cpu
*Ander geheugen
*hele lose timmings en susteem zelf ondergeclokt
*Meerder malen backup terugezet met norton ghost
*Online virus scanner, wilt niet echt lukken. Ik heb op dit moment alleen met de online scanner kunne scanne van bitdefender. Die geeft alleen een virus kunne vinden in de cache van opera, maar dat heeft niet het probleem opgelost. De virus die hij vondt heete trojan.movidl.A maar ik kan geen enkele info vinden over dat virus.

Alle tips zijn welkom, ondaks mijn ervaring met me computers weet ik echt niet of het nu een software of hardware probleem is aangezien ik maar niks kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 09:55
Kijk eens in het Event logboek. Daar staan vast foutmeldingen weergegeven. Post ook eens wat van die foutmeldingen die de programma's geven. We hebben wel wat meer info nodig. Wat bedoel je met opeens?. In je image zit blijkbaar al een fout, dus terugzetten heeft dan geen zin natuurlijk.

En een nederlandse spellingscheck doen, zou ook niet verkeerd zijn

[ Voor 21% gewijzigd door s441558 op 23-08-2005 22:54 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die image heb ik al meerderkeren gebruik, en deedt het perfect. Vandaag raakte me computer opeens erg onstabiel, daarom heb ik d eimage terugezet maar dat heeft niks geholpen.

Hier de logs

PIfast
The application, Debug/Main.exe, generated an application error The error occurred on 08/23/2082 @ 23:39:23.531 The exception generated was c0000005 at address 0043B031 (<nosymbols>)

AVG virus scanner
Timeout (30000 milliseconds) waiting for the AVG7 Alert Manager Server service to connect.

AVG virus scanner
The AVG7 Alert Manager Server service failed to start due to the following error:
The service did not respond to the start or control request in a timely fashion.

Tijdens het opstarten van opera krij ik deze melding.
De geschiedenis lijst is beschadigt en zal nu worden gewist

Ik ga nu nog een keer proberen om win2k schoon te instaleren. Probleem was dat me broer zo vage ip adres heeft bedacht dat niet makelijk is te onhouden, nu ga ik hem even opschrijven en de sata drivers haal ik ook alvast van he netwerk en dan moet het wel lukken. Als het goed is moet het binne 10min lukken en anders moet ik me image weer late terugt zetten wat 15 min duurt :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een clean instal heeft niks geholpen. Ik ga nu veder met het uitsluiten van hardware. Andere video kaart er in en een hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Ik zou het voorlopig eerst in je harde schijf zoeken, zeker omdat je al een paar keer een image hebt teruggeschreven. Verder zou natuurlijk iets in je image corrupt kunnen zijn geraakt ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou kunne, maar daarom heb ik ook al een clean instal uitgevoerd maar ik hield de zelfde problemen.

Ik heb nu alle schijfen los gehaald en een ouwe 13GB er in gestopt waarvan ik zeker weet dat die helemaal 100% is. Voor geval van dat heb ik ook een andere video kaart er ingestopt en de andere pci kaarten er uit gehaalt.

Mocht dat niet helpen dan kan het volgens mij alleen maar nog het moederbord of de voeding zijn. Als test tooltje gebruik ik pifast. Zal eens wel een screenshot maken van pifast.
[edit]
Het is niet mijn schijf, nu nog me voeding en anders moet het moederbord zijn. Bestaan er geen tooltjes om je moederbord te testen ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 08:36
Voeding kan je sowieso doormeten lijkt mij? Moederbord lijkt me lastiger worden, dan moet je naar specifieke componenten opzoek waarvoor je redelijke veel kennis nodig hebt. Denk ook aan je bekabeling welke problemen kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Andere voeding heeft niks geholpen, ik denk dat het echt het moederboard is. Ik ga contact opneme met de winkel, hopelijk kunne ze hem vandaag nog omruilen. Het is een asus A7N8X-E Deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het verwijderen van de cooler master little schipset cooler blokjes van mijn soutbridge en de mosfets doet me computer het weer helemaal goed :) . Zou ver ik weet maakte die blokjes geen korsluiting, maar mischien is die dubbelzijdige tape/kauwgom van cooler master niet zo goed waardoor die de chip alleen maar meer isoleert.
Pagina: 1