Toon posts:

a7v600-x start niet door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc blijft opeens hangen bij het asus logo helemaal in het begin. Na een aantal minuten wachten loopt hij verder, en laadt hij windows, maar nog voordat je de muis hoort te zien blijft hij weer hangen.
Het gaat dus om een asus a7v600-x moederboard, met een athlon xp 2500+ processor.
Ik heb er vandaag een nieuwe voeding ingezet (ac ryan ryanpower2 450 watt), maar hierna heeft hij een hele tijd goed gedraaid.

Ik startte de pc met de bootschijven van partition magic om een harde schijf te formatteren (m'n windows schijf was niet aangesloten). Toen ik de pc opnieuw startte begon het probleem, ook toen ik m'n windows schijf weer had aangesloten.

Soms lukt het om in de bios te komen en daar staat dan dat hij in een veilige modus draait omdat de processor de vorige boot op een verkeerde snelheid heeft gedraaid. Ik heb alles in default settings gezet, maar het probleem blijft.

Ik heb heel vaak opnieuw opgestart, maar hij blijft hangen en doet niet wat hij moet doen. Ik heb een paar keer de schijf aangesloten en weer losgemaakt, maar het probleem blijft. Meer heb ik niet gedaan, bang om meer kapot te maken.

Edit: als je op een toets duwt gebeurt er niets. Soms kom je wel in de bios, maar niet altijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 22:45 ]

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Probeer het geheugen eens te testen met memtest86 zo kan je zien of het geheugen fouten maakt waardoor je je systeem eventueel door kan hangen.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

Topicstarter
Coolmaster schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:50:
Probeer het geheugen eens te testen met memtest86 zo kan je zien of het geheugen fouten maakt waardoor je je systeem eventueel door kan hangen.
Ik heb er 2x 512 in zitten. Ik heb er een uitgehaald om uit te sluiten dat het aan die ligt, en dat heb ik ook met de andere gedaan. Is dit dan zinvol?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ja, als ze beide fout zijn of je timings te strak staan of weet ik wat :) Kon je zelf ook wel bedenken neem ik aan ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:53:
[...]

Ik heb er 2x 512 in zitten. Ik heb er een uitgehaald om uit te sluiten dat het aan die ligt, en dat heb ik ook met de andere gedaan. Is dit dan zinvol?
Jawel beide testen is zinvol.
Meet ook even de spanningswaardes van je voeding op. Het kan zo zijn dat je voeding stuk blijkt te zijn, dus altijd even meten of de waardes kloppen.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:41:
Soms lukt het om in de bios te komen en daar staat dan dat hij in een veilige modus draait omdat de processor de vorige boot op een verkeerde snelheid heeft gedraaid. Ik heb alles in default settings gezet, maar het probleem blijft.
Zou toch even kijken of je cpu op de juiste snelheid loopt
Kan je even de volledige specs van je computer posten?

[ Voor 54% gewijzigd door Robin4 op 23-08-2005 23:03 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

Topicstarter
Coolmaster schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:59:
[...]

Jawel beide testen is zinvol.
Meet ook even de spanningswaardes van je voeding op. Het kan zo zijn dat je voeding stuk blijkt te zijn, dus altijd even meten of de waardes kloppen.
Moet ik de reepjes dan in een ander systeem testen, of in mijn eigen? Ik denk dat ik het programmaatje niet opgestart krijg.

asus a7v600-x
amd athlon xp 2500+
2x 512 geheugen (weet niet precies wat)
2x maxtor diamondmax 10 160gb in raid 0
ac ryan ryanpower2

toen het mis ging zat er een western digital 80GB ide in.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 23:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even geluisterd of er piepjes waren tijdens het opstarten, maar er wat niets.

Dit moest geedit worden

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 23:15 ]

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 23:43

VIPER2001

[GOT]The Source

Heb je die western digital 80GB er dan ook in zitten, doe die er es uit.

[ Voor 37% gewijzigd door VIPER2001 op 23-08-2005 23:19 ]

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles al geprobeerd, ook helemaal zonder drives, alleen met floppy. Ik zal eens gaan proberen zonder floppy.

Verwijderd

Topicstarter
Zonder floppy werkt het ook niet.

Ook nog even de spanningen nagemeten op de molex en die kloppen ook.

Verwijderd

Hoi Funprice, ik wil niet profiteren van je probleem, het lijkt me heel vervelend. Maar ik had zojuist hetzelfde moederbord op marktplaats geplaatst die ik nog over had, en toen zag ik dit toevallig bij tweakers.net. Als je geen garantie meer hebt op je huidige mobo, kan je altijd contact opnemen. Die van mij werkt prima.

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Biosreset gedaan? Miss instellingen in de bios niet helemaal zoals het moet? Check voor de goede jumpers in de handleiding!

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon setup defaults gedaan. Aan de jumpers is niets veranderd.

Ik heb er nog garantie op, maar ik kan me niet voorstellen dat het moederboard opeens kapot is

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 23:31 ]

• Beercase

Beercase

So soft!

Wordt je proc niet te warm? En wat zei memtest?

Verwijderd

Topicstarter
Beercase schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:30:
Wordt je proc niet te warm? En wat zei memtest?
Kast word goed gekoeld en boxed koeler op de processor. Het probleem begint als je de computer aanzet, dus proc is nog niet heet.

Memtest moet ik nog doen. Ik ga eerst een biosupdate proberen.

• Beercase

Beercase

So soft!

ik zou eerst memtest doen!!! Als je geheugen wel naar de haaien is kan de bios verkeerd flashen zodat je mobo onbruikbaar wordt (afgezien van een hotflash)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister avond ongeveer 20 min memtest86 gedaan, daarna gewoon uitgezet en gaan slapen. Nu doet hij het opeens weer. :)

• Beercase

Beercase

So soft!

De wondere wereld die computers heet...

Verwijderd

memtest moet je wel langerdraaien als 20 minuten ,wil je zeker weten dat het geheugen goed is.
Pagina: 1