[3COM Access Point] Trage verbinding met WEP

Pagina: 1
Acties:

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:43
Ik ben hier een AccessPoint aan het installeren die ik morgen middag moet gaan plaatsen bij een klant. Hij werkt perfect, wat verbinding betreft in ieder geval.

Alles netjes geconfigureerd:
- SSID Broadcast uit;
- 128bit WEP encryptie aan;
- Mac adres filter aan.

Het is een 3COM AccessPoint (3CRWE454G72). Ik heb de laatste firmware er ook al op staan. Zijn LAN interface is netjes met 100MBit gekoppeld aan het LAN.

Het probleem is nu de netwerk snelheid.

Als ik WEP uitschakel dan is de netwerk snelheid normaal. Mijn laptop verbind netjes met 54MBit met het AccessPoint. Als ik 128bit WEP aanzet dan wordt de verbinding ineens geknepen tot 2MBit . . . en dat terwijl ik maar 2 meter van het AccessPoint vandaan zit. Er zitten geen muren of andere apparaten tussen de laptop en het AccessPoint.

In de handleiding van het AccessPoint staat dat als je WEP aanzet dat er dan wat vertraging _kan_ optreden. Ik ga er vanuit dat dat een paar procent zou kunnen zijn (dus geen 54MBit maar nog maar 40MBit bijvoorbeeld). Nu vertraagd hij dus tot 2MBit!

Bij 3COM kan ik zo snel niets vinden en op google ook niet.

Ik heb al opnieuw de configuratie opgebouwd (Reset d.m.v. reset knop op de achterzijde) maar dat heeft niets mogen uitmaken.

Kan iemand mij vertellen of dit 'normaal' gedrag is of dat dit gedrag niet 'normaal' is.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest