muis op PS/2 of op USB

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb een logitech wheelmouse optical met een p2/2 en USB aansluiting. Maakt het ook wat uit (kwa precisie ofzo) waar ik hem op aansluit? Ik heb het zelf nog niet kunnen testen omdat mn usb poort het (nog) niet doet..

Verwijderd

Ik zou gaan voor USB, voor wat betreft precisie heb ik geen verschil gemerkt, ik heb dan weliswaar een MS optical, op het ene systeem heb ik hem als USB draaien en op een ander systeem als PS/2, ik merk geen verschil.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 15 januari 2001 11:52 schreef TgF het volgende:
Ik zou gaan voor USB, voor wat betreft precisie heb ik geen verschil gemerkt, ik heb dan weliswaar een MS optical, op het ene systeem heb ik hem als USB draaien en op een ander systeem als PS/2, ik merk geen verschil.
Ik hen mijn Intelli dan ook op PS2 staan. Vraag me af waar USB goed voor is op een muis.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op maandag 15 januari 2001 11:53 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]
Ik hen mijn Intelli dan ook op PS2 staan. Vraag me af waar USB goed voor is op een muis.
Uhrm, staat stoer? :)

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:55

Snuffel

Vroem!

PS/2 poort, die kan je nl. overklokken :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Palomar
  • Niet online
Op maandag 15 januari 2001 12:08 schreef Snuffel het volgende:
PS/2 poort, die kan je nl. overklokken :)
explain

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Gebruik de search eens....

lullig antwoord he....

PS/2-rate heet het proggie, en idd, kan je downen op tweakfiles (zie volgende posting)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
tja tis maar 'n gevoel, maar het lijkt wel alsof ie bij een usb aansluiting "gladder" loopt...

wat snuffel zegt klopt wel, je kun het aantal dpi's op de ps/2 geloof ik hoger zetten met een of ander proggie (kijk maar eens bij tweakfiles). Wordt de besturing wat preciezer.

I’m not like the OTTERS

• Palomar
  • Niet online
ow dat bedoel je.. dat kan ook al standaard in win2K, in apparaatbeheer -> ps/2 muis. Aantal samples/sec staat standaard op 60 en kun je verhogen naar 100.

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

PS/2 rate gaat tot 200

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

ALT - CTRL - DEL
Probeer nu met een USB muis maar eens iets aan te klikken, lukt bij mij dus niet met USB Grahire muis, daarom mijn cordless mouseman ook maar aangesloten op PS/2 poort.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:26

Dark

who tweaked the light?

USB heeft een nog veel hogere sample-rate dan ps2, ik dacht standaard al 300x/sec, en wordt door gamers vaak geprefereerd boven ps2 of serieel, vanwege de hogere reactiesnelheid.

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Probeer nu met een USB muis maar eens iets aan te klikken,
Lukt normaal gesproken wel hoor.....

• Steffie
  • Laatst online: 20-08 18:45

Steffie

Opaque

Op maandag 15 januari 2001 11:53 schreef FrankGuthrie het volgende:
[..]
Vraag me af waar USB goed voor is op een muis.
is toch handig ... is die gelijk PS2 (PlayStation 2) compatible :)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Ik heb hier 2 USB muizen van logitech
MouseMan Wheel en WheelMouse Optical.

Ik heb er nog nooit problemen meegehad.
Het is ook handig als je van muis wilt veranderen, hoef je je computer niet uit te zetten :)

-

Verwijderd

ik heb hem ook op mijn usb poort aangesloten. niet omdat het sneller is ofzo maar omdat ik hem dan in me toetsenbord kan prikken.

Verwijderd

Heb m'n logitech optical (zo'n mooie blauwe met zo'n mooi blauw lampie d'r in) ook op USB lopen, doet ie prima.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Op maandag 15 januari 2001 12:21 schreef HBM het volgende:
ALT - CTRL - DEL
Probeer nu met een USB muis maar eens iets aan te klikken, lukt bij mij dus niet met USB Grahire muis, daarom mijn cordless mouseman ook maar aangesloten op PS/2 poort.
hmm heb de ifeel van logitech.. ff geprobeerd, GEEN PROB, :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Doe gewoon wat je het beste uitkomt. Verschil zal je niet merken. Sommige mensen prefereren PS/2 omdat ze dan het IRQ voor USB vrij kunnen houden.

Ik heb mijn cordless optical trackman op USB aangesloten (W2K) en dit werkt perfect onder alle omstandigheden.

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
PS/2 lijkt me makkelijker, aangezien deze poort speciaal voor muis/toetsenbord is gemaakt....ik heb nog nooit van een ps/2 hub gehoord tenminste..

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 00:04
*Rotschop*
Hmmm, ik heb ps2rate gedownload, maar hij werkt dus niet, hij zegt dat is het bestandje in dezelfde dir moet zetten, wat ik natuurlijk heb gedaan.

Ik denk dat het aan het feit dat ik win2k heb ligt. Ik wil hem wel op 200 Hz hebben, en niet 100 :) .

Steam

Verwijderd

mijn ps2 rate op 200: geluid van pc begon te flippen (dat was bij mijn PII350)

• pica
Onder w98se werkte het ook, dus ik zie niet waarom niet in w2k... als er een proggie is die het ondersteund natuurlijk ;)

(BTW, cewl icoon :) )

Steam

Verwijderd

Je moet USB kiezen, dan wordt die extra knop bij je duim namelijk beschikbaar. Die werkt niet met Ps/2

• Exirion
  • Laatst online: 08:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 23 juni 2001 21:06 schreef nerd-o-matic het volgende:
Je moet USB kiezen, dan wordt die extra knop bij je duim namelijk beschikbaar. Die werkt niet met Ps/2
Stom ding dan zeg :? Bij de MS Explorer werken alle knoppen ook met de PS/2, en qua gevoeligheid/reactiesnelheid maakt het echt geen bal uit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• pica
Op zaterdag 23 juni 2001 21:06 schreef nerd-o-matic het volgende:
Gozer, alle knoppen werken hier prima, alleen wil weten hoe ik ps/2 rate opkrik, zonder het proggie ps/2rate.

Steam

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:15

Richard

Kuru Kuru Kururin

Met mijn Logitech Wheel Mouse heb ik ze beiden dagenlang geprobeerd, maar PS/2 gaf problemen met haperingen enzo. Gelukkig was dit met USB niet zo. Dat PS/2 gezeur kwam overigens door mijn VIA-chipset...

20*350ZO45°

Verwijderd

koop de usb muis intelli eye van microsoft... ik kreeg daar een plugje bij heel klein klik je op de usb uitgang en dan heb je een ps/2 uitgang...

dat dingetje zorgt er dus voor dat de usb wordt opgebouwd naar een ps/2 uitgangetje

• pica
Ohja, ik heb een intellimouse explorer btw :)

Steam

• Gregoor
  • Laatst online: 16-08 00:59
Uh, het antwoordt lijkt me duidelijk, gewoon altijd USB gebruiken omdat die simpelweg een hogeredoorvoersnelheid heeft dan PS/2. En dat van PS/2 rate, dat die je rate verhoogt klopt wel, maar die gaat maar tot en met 200 en bij 200 gaat hij normaalgesproken wel een beetje vaag doen. En dat terwijl USB standaard minimaal 200 heeft, dus altijd beter is, daarom kun je beter USB pakken. En verder is het zo dat als je USB gebruikt bij een optical muis het lampje tenminste uitgaat als je pc uitstaat maar er nog wel stroom op staat, dat is bij een aansluiting op de PS/2 poort namelijk niet zo.

• pica
Mijn USB poort doet vaag, soms kapt hij er gewoon mee, en 1 minuut later vind hij hem weer, en doet hij het. Dus heb hem liever op PS/2.

Steam

Verwijderd

Ik heb 'm op de PS2-poort hangen, die USB-poort kun je voor andere dingen gebruiken, die ps2-poort niet.

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 21:23 schreef Gregoor het volgende:
Uh, het antwoordt lijkt me duidelijk, gewoon altijd USB gebruiken omdat die simpelweg een hogeredoorvoersnelheid heeft dan PS/2. En dat van PS/2 rate, dat die je rate verhoogt klopt wel, maar die gaat maar tot en met 200 en bij 200 gaat hij normaalgesproken wel een beetje vaag doen. En dat terwijl USB standaard minimaal 200 heeft, dus altijd beter is, daarom kun je beter USB pakken. En verder is het zo dat als je USB gebruikt bij een optical muis het lampje tenminste uitgaat als je pc uitstaat maar er nog wel stroom op staat, dat is bij een aansluiting op de PS/2 poort namelijk niet zo.
Helemaal mee eens het is zwaar kl*te dat m'n muis bleef branden.
Daarom alles op usb, want met usb kan je pas een hoop irq's besparen... met 2 4-poort hubjes kom ik al een heel eind... nog 3 usb poortjes vrij...

• pica
Ok... mischien heb ik het verkeerde topic omhoog gegooit :) .
Hoe krijg ik nou mijn Hzjes op 200 in w2k?

Steam

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:02
Op zaterdag 23 juni 2001 21:11 schreef Asmodai het volgende:
koop de usb muis intelli eye van microsoft... ik kreeg daar een plugje bij heel klein klik je op de usb uitgang en dan heb je een ps/2 uitgang...

dat dingetje zorgt er dus voor dat de usb wordt opgebouwd naar een ps/2 uitgangetje
Dat ding zit ook bij de Logitech Mouseman Optical hoor... |:( ;)

Verwijderd

Hm, ik heb DE belangrijkste reden nog niet gehoord: elke app. op je usb deelt be capaciteit van de poort, of je het app. nou gebruikt of niet.

USB is 12mbit (geloof ik), 2 usb-devices = 6mbit elk, is niet zo gemakkelijk als je je printer of een dikke scanner eraan hebt hangen.

/me gaat dus lekker voor de ps/2

• Palomar
  • Niet online
Op zaterdag 23 juni 2001 22:31 schreef MREn het volgende:
Hm, ik heb DE belangrijkste reden nog niet gehoord: elke app. op je usb deelt be capaciteit van de poort, of je het app. nou gebruikt of niet.

USB is 12mbit (geloof ik), 2 usb-devices = 6mbit elk, is niet zo gemakkelijk als je je printer of een dikke scanner eraan hebt hangen.

/me gaat dus lekker voor de ps/2
klopt.. ik heb een usb webcam en als ik mn muis (logitech optical) ook aan de usb hang doet mn webcam het niet meer..
verder merk ik weinig verschil tussen usb en ps/2 dus dan maar ps/2.. kan ik hem ook nog in dos gebruiken ;)

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Safe Mode werkt ie in ieder geval niet, dan moet je alles met je TB doen...

Freelance tweaker

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
PS/2, want die aansluiting heb je toch al en die USB aansluitingen kom je tekort en moet je weer een USB-huppie kopen.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
USB, is (standaard, zonder PS/2 rate) sneller dan PS/2. Tevens hot-swappable. en het werkt in veilige modus en onder DOS net zo goed.

* FreeRider is geen voorstander van Legacy rommel

Concrete Loop Watercooling

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
USB kost alleen maar CPU power (iig meer als ps/2), de ps/2-rate kan je ook tweaken enzo hoger zetten als de usb-rate met ps2rate. Met usb kan dit (volgens mij) niet
Pagina: 1