Mijn BIOS is verneukt ? (Chaintech6BTM)

Pagina: 1
Acties:

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-08 16:43
Ik heb mn Chaintech 6BTM Award BIOS afgelopen nacht geflashed met de versie van 17-augustus, en daarbij zijn geen problemen ontstaan. Booten ging goed, maar ik ben direct even in het BIOS menu gaan kijken naar de nieuwe opties.. en heb daar de multiplier instellingen veranderd van 103x5 naar 133x4.5
Achteraf gezien was dit niet zo slim, want op een P3 500 zit volgens mij een multiplier lock. Helemaal precies weet ik het niet, want elke dag hou ik me er niet mee bezig.

Het probleem is nu dat de PC niet meer wil opstarten. En de vraag is: Komt dit omdat mn BIOS gereset moet worden (zoja.. HOE? de batterij van het moederbord heb ik er al uitgehaald en weer in gestopt.. hielp niet) OF is mn processor dood .. dan heb ik een groter probleem :(

Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Exterazzo

Qeasy

Misschien moet je in de handleiding van je mobo zoeken waar de jumper zit die je bios reset. weet niet of dit mobo die heeft. Maar als die er heet ie iets van Reset CMOS.
Die moet je dan ff andersom zetten. En na 5 secs weer terug, dan is je bios gewist.

Audentia

• rickiii
Dat was het eerste dat gisteren in mn opkwam toen ik maar ben gaan slapen. Nu was ik dat dus vergeten. Thnx

ik keek ff in de handleiding en vond direct iets over overklokken. Als hij niet boot: druk tijdens booten de HOME KEY in

ff proberen... lukt het niet?
dan laat ik het even weten

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

aLS JE EEN atx plank heb helpt het niet om de batterij er uit te halen, je moet zowel de batterij als de stekker eruit flikkeren, 10 minuutjes w8en geloof ik, tenminste zo werkt het bij mijn MSI K7T proII

Breek je nek voorzichtig

• rickiii
supersuper bedankt
hij werkt weer

Ik hoefde (volgens de manual) alleen de HOME-KEY in te drukken tijdens het opstarten om de bus-frequentie te resetten.

wijze les geleerd