Hep ie goad doan mien jong 
Leuke foto's van bekende plekjes!
Leuke foto's van bekende plekjes!
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
^^schop...
Heeft niemand meer hier een mening over? Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden. Met name de compositie enzo,
Heeft niemand meer hier een mening over? Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden. Met name de compositie enzo,
Plaat 1 en 3 staan volgens mij net niet in het midden. Dat doet imho een beetje afbreuk aan de compositie. Plaat 5 is wel redelijk spectaculair, heb je idd goed gedaan
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
1. is erg cool, mooi abstract onderwerp
2. geinig, alleen die lamp achter de kerk stoort. Misschien wegshoppen?
3. en 4. de lampen op de voorgrond trekken imho te veel aandacht. Misschien ziet het er leuker uit als je verder weg staat, misschien helemaal op het Van Heekplein
5. cool, erg cool. Als je iets naar rechts gedraaid zou hebben, had je wellicht die lamp linksboven gemist. Maar ergens heeft 'ie ook wel wat in het geheel. Misschien kan je de "lichtsterkte" van die lamp wat afzwakken?
Tot zover mijn mening als niet-fotograaf, gewoon kijken
. Enschede rulez
.
2. geinig, alleen die lamp achter de kerk stoort. Misschien wegshoppen?
3. en 4. de lampen op de voorgrond trekken imho te veel aandacht. Misschien ziet het er leuker uit als je verder weg staat, misschien helemaal op het Van Heekplein
5. cool, erg cool. Als je iets naar rechts gedraaid zou hebben, had je wellicht die lamp linksboven gemist. Maar ergens heeft 'ie ook wel wat in het geheel. Misschien kan je de "lichtsterkte" van die lamp wat afzwakken?
Tot zover mijn mening als niet-fotograaf, gewoon kijken
Zo scherp als een voetbal!
Bekende foto's, want ik heb meerdere van deze shots ook gemaakt en er zelfs 1 als poster op mijn kamer hangen.
Ik denk dat je nog wat zal moeten nabewerken eerlijk gezegd. Nachtfoto's horen een diepzwarte lucht en fel gekleurde lichtjes te bevatten.
1 Had of helemaal of niet symetrisch gemoeten.
2 Niet scherp genoeg. Misschien door het verkleinen?
3 Saai.
4 Ook saai en grauw.
5 Jammer dat de fontein echt een waas wordt. Water en licht laten zicht wel goed combineren. Kleuren zijn verder wel in orde!
Een foto die ik heb genomen op ongeveer het punt van jouw foto 3 en 4:
klik
Deze foto is flink bewerkt met levels, curves en saturation. En je witbalans is ook van belang. Schiet anders je platen in raw voor de zekerheid.
Ik denk dat je nog wat zal moeten nabewerken eerlijk gezegd. Nachtfoto's horen een diepzwarte lucht en fel gekleurde lichtjes te bevatten.
1 Had of helemaal of niet symetrisch gemoeten.
2 Niet scherp genoeg. Misschien door het verkleinen?
3 Saai.
4 Ook saai en grauw.
5 Jammer dat de fontein echt een waas wordt. Water en licht laten zicht wel goed combineren. Kleuren zijn verder wel in orde!
Een foto die ik heb genomen op ongeveer het punt van jouw foto 3 en 4:
klik
Deze foto is flink bewerkt met levels, curves en saturation. En je witbalans is ook van belang. Schiet anders je platen in raw voor de zekerheid.
[ Voor 107% gewijzigd door Mercarra op 25-08-2005 11:48 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Verwijderd
Mag ik vragen of je een reden hebt om een sluitertijd te nemen van 30s en dat je daar dan een diafragma van F22 bij gebruikt?
Allemaal bedankt zover voor jullie reacties. Hier kan ik wat mee! Het grappige aan foto 5 is dat de fontijn halverwege de foto uitging, met dit waas effect tot gevolg. Ikzelf vond het eigenlijk wel grappig.
Ik heb nog een zelfde foto waarbij de fontein gedurende de hele belichtingsperiode aan blijft.
Zoals je in de EXIF ziet heb ik gefotografeerd op shutter priority. Ik heb dus zelf alleen de sluitertijd bepaald, en de diafragma voor het gemak maar even aan de camera zelf overgelaten. Ik heb meerdere foto's gemaakt met verschillende instellingen, en deze vind ik persoonlijk het beste tot zijn recht komen.
MvGr,
Ik heb nog een zelfde foto waarbij de fontein gedurende de hele belichtingsperiode aan blijft.
Ik ben nog nooit eerder zo savonds de stad ingeweest om foto's te maken. Het was dus voornamelijk om het een keer te proberen, vandaar een testcase dusVerwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 18:52:
Mag ik vragen of je een reden hebt om een sluitertijd te nemen van 30s en dat je daar dan een diafragma van F22 bij gebruikt?
Zoals je in de EXIF ziet heb ik gefotografeerd op shutter priority. Ik heb dus zelf alleen de sluitertijd bepaald, en de diafragma voor het gemak maar even aan de camera zelf overgelaten. Ik heb meerdere foto's gemaakt met verschillende instellingen, en deze vind ik persoonlijk het beste tot zijn recht komen.
MvGr,
Pagina: 1