ADSL van Demon naar Tiscali

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het eerste jaar van m'n Demon ADSL abbo (DSL Express) loopt half oktober af. Nu wil ik per b.v. eind oktober overstappen naar Tiscali gezien de veel betere prijs/prestatie verhouding en het feit dat telefoneren via internet is inbegrepen.
Momenteel zit ik bij Demon/BBNED aangesloten.

Als ik me gewoon via de Website van Tiscali aanmeld, is het dan nog nodig om Demon of BBNED te laten weten dat ik wil overstappen? Of regelt Tiscali dat?

En hoe zijn de ervaringen met dit soort overstappen, hoe lang heb je zeg maar geen internetverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net met deze overstap bezig.

Ik heb nu een 2048 abbo bij demon en ga naar tiscali, inderdaad om de prijs verhouding.
Ik heb bij tiscali 100% snelheids winst en 5 euro goedkoper. Neem nu de 4mb connectie.
En telefoon ook mooi.

Demon kan je opzeggen via de demon pagina. Als je inlogt met je account bij
mijn dsl expres kan je hem opzeggen.

Tiscali aan gevraagd en een datum gegeven. Nu maar hopen dat het goed gaat.

Mijn reden om over te stappen. Lees hieronder: Wou flexpres

Geachte heer lith,

Als reactie op uw e-mail moet ik u helaas mededelen dat de op dit
moment geldende actievoorwaarden alleen van toepassing zijn voor
nieuwe bestellingen. Voor bestaande klanten blijven de oude
voorwaarden onverminderd van kracht. Wel kunnen wij u mededelen dat
wij doorlopend actief zijn om onze producten up-to-date te houden,
maar enige concrete informatie kan ik u daar helaas nog niet over
geven. Ik kan u wel aanraden onze website in de gaten te houden en
zodra er enige wijzigingen doorgevoerd gaan worden aan het
productportfolio dan zullen wij dit via onze website communiceren. Ik
ga ervan uit dat u hiermee voldoende geïnformeerd bent, maar indien u
nog vragen heeft dan horen wij dat graag.

Ik hoop u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen heeft dan horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,

--
Jeffrey Haringa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Je moet NIET opzeggen bij je huidige ISP voordat je nieuwe je bevestiging heeft gegeven van overstap. Als die okee is gegeven, dan heb je plandatum!, kan je veilig opzeggen.

Doe je het andersom heb je kans dat Demon de opzegging verwerkt en aanmeld bij BBned voor ophef. Als BBned dan eerder is bij KPN met de melding: "lijn mag gesloopt worden op **-**-***" dan dat Tiscali bij KPN meldt: "lijn graag omzetten naar ons per **-**-****" gaat overstap niet door en wordt lijn gesloopt.

Dus eerst overstap aanvragen en laten bevestigen met plandatum, dan opzeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 23-08-2005 23:39 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:57:
Ik ben net met deze overstap bezig.

Ik heb nu een 2048 abbo bij demon en ga naar tiscali, inderdaad om de prijs verhouding.
Ik heb bij tiscali 100% snelheids winst en 5 euro goedkoper. Neem nu de 4mb connectie.
En telefoon ook mooi.

Demon kan je opzeggen via de demon pagina. Als je inlogt met je account bij
mijn dsl expres kan je hem opzeggen.

Tiscali aan gevraagd en een datum gegeven. Nu maar hopen dat het goed gaat.

Mijn reden om over te stappen. Lees hieronder: Wou flexpres
---8<--- knip
Wat mijn redenen betreft; ik heb nu 512/256 ADSL. Afgezien van het feit dat dat niet echt vlot meer is, heeft Demon deze abonnementsvorm ook nog eens overgeslagen bij de prijsverlagingen/snelheidsverhogingen van zo'n half jaar terug, grrrr :(
Daarnaast doet Demon nog helemaal niets met telefonie, iets wat wel zeer mijn interesse heeft.
Dat je tijdens je eerste jaar niet kunt overstappen op Flexpress vind ik jammer maar wel begrijpelijk, je hebt immers een contract voor een jaar afgesloten. Flexpress is op zich erg interessant.
Overigens ben ik op zich prima tevreden met Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:38:
Je moet NIET opzeggen bij je huidige ISP voordat je nieuwe je bevestiging heeft gegeven van overstap. Als die okee is gegeven, dan heb je plandatum!, kan je veilig opzeggen.

Doe je het andersom heb je kans dat Demon de opzegging verwerkt en aanmeld bij BBned voor ophef. Als BBned dan eerder is bij KPN met de melding: "lijn mag gesloopt worden op **-**-***" dan dat Tiscali bij KPN meldt: "lijn graag omzetten naar ons per **-**-****" gaat overstap niet door en wordt lijn gesloopt.

Bedankt voor de tip. Des te meer reden dus om Tiscali z.s.m. aan te vragen zodat ik Demon tijdig kan opzeggen, rekening houdend met de opzegtermijn.

Is er iets bekend over de downtime bij dit soort overstappen? Ligt dat b.v. in de lijn van 15 minuten :) of enkele dagen :'( ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:38:

Ik heb het nog even nagevraagd bij Demon en nu is het me helemaal duidelijk. Ook blijkt daaruit wel dat de service op dit gebied de laatste tijd met sprongen vooruit is gegaan; je zit hooguit enkele minuten zonder internet.
Als je ADSL wilt OPZEGGEN zonder dat je overstapt naar een nieuwe ISP dien je de opzegtermijn in acht te nemen en je ISP tijdig op te zeggen. Je ISP geeft dan opdracht de lijn te slopen.
Als je van ISP wilt veranderen gaat het anders en hoef je niet eens de opzegtermijn in acht te nemen zolang je maar wel je contract (voor in mijn geval 1 jaar) uitzit.
Dit is de werkwijze bij het overstappen naar een nieuwe ISP (in ieder geval bij Demon maar ik stel me zo voor dat ze tegenwoordig allemaal zo werken):
  1. NIET bij Demon opzeggen want anders geeft die de opdracht de lijn te slopen en
    dat moet vooral niet gebeuren.
  2. Zodra de lijn is overgenomen door Tiscali bij Tiscali een bewijs van
    migratie aanvragen.
  3. Een kopie hiervan opsturen naar Demon.
  4. Demon sluit dan met terugwerkende kracht per migratiedatum je ADSL abonnement af en geeft je het teveel betaalde geld terug.
Ik vind dit een prachtige service, veel vriendelijker dan voorheen waarbij je soms weken zonder internetaansluiting zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:16:
[...]

Bedankt voor de tip. Des te meer reden dus om Tiscali z.s.m. aan te vragen zodat ik Demon tijdig kan opzeggen, rekening houdend met de opzegtermijn.

Is er iets bekend over de downtime bij dit soort overstappen? Ligt dat b.v. in de lijn van 15 minuten :) of enkele dagen :'( ?
Hangt er vanaf of je thuis bent als je wordt omgeprikt en modem gelijk kan wissellen of andere instellingen in huidige kan zetten ;)

Telefonie heeft een 5 a 15 min onderbreking en ook DSL signaal tijdens het omzetten van je DSL-lijn in de centrale door KPN engineer ongeveer.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1