Volgens de specificaties die je in de
link aangaf kan er een AMD Athlon XP 2600+ op. Dat wil zeggen dat het moederbord met het nieuwste BIOS wél 0,13Micron processoren ondersteunt.
Daar de chipset maximaal een FSB van 133MHz ondersteunt geef ik, indien het om een Thoroughbred CPU gaat, 95% kans dat het gaat werken. Echter werkt het dan op 1666MHz.
Een AMD Athlon XP met een 133MHz FSB, 256KB L2 Cache en een klokfrequentie van 1666MHz komt overeen met een AMD Athlon XP 2000+.
Je kunt in dit geval beter op zoek gaan naar een AMD Athlon XP 2000+, 2200+ of 2400+. Je kunt natuurlijk ook een nieuw moederbord aanschaffen. Het verschil tussen de AMD Athlon XP 2600+ 133MHz FSB en de 166MHz FSB is enorm groot

Aangezien het om een ouder moederbord gaat met een max. FSB van 133MHz kan het zijn dat het BIOS niet goed overweg kan met processoren die 512KB L2 Cache hebben.
Er zijn weliswaar oude moederborden die ook met bijvoorbeeld een AMD Athlon XP-M 2800+ DTR overweg kunnen, maar als 1 moederbord dat doet wil dat niet zeggen dat elk moederbord die ondersteuning biedt.
Daar de topic starter in het begin niet vermeld had om welk moederbord het ging heb ik elke optie behandeld zodat ik geen verkeerde informatie rond ga strooien