DVB-C decoder/receiver kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.941 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 22:00

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Stel je wil een tweede decoder kopen. En dan wil je keuze hebben... Waar koop je die dingen? In normale electronica winkels kijken ze me stom aan. Bij een satelliet winkel komen ze niet verder dan dat ze alleen decoders voor de satelliet hebben, en die werken niet.

Iemand dus een idee? Of koopt iedereen die standaard dingen van UPC dan maar?

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-11-2025
Ik zou eens kijken op de site van www.sat4all.com en dan onder het forum knop DVB-C. Daar vind je veel info omtrend deze recievers. Er zijn veel satshops die toch wel DVB-C decoders verkopen hoor of anders een kijkje nemen bij de markt...

Suc6

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
MiZtraL schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:14:
Ik zou eens kijken op de site van www.sat4all.com en dan onder het forum knop DVB-C. Daar vind je veel info omtrend deze recievers. Er zijn veel satshops die toch wel DVB-C decoders verkopen hoor of anders een kijkje nemen bij de markt...

Suc6
Hmmm... Begrijp ik nu goed dat ik enkel wat kan met de decoders van UPC? We hebben nu een Motorola decoder staan. Ik wilde graag een Dreambox DM500 erbij zetten, maar dat gaat niet werken?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
sja k heb dr ook wel eens op zitten te kijken, gratis digitale tv enzo, alleen ik wordt er niet wijs uit :)

en ik zou toch graag een pci kaart willen ipv een losse decoder
(aangezien ik nu ook TV kijk op mn 2de monitor)

404 Signature not found

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Er zijn ook gewoon PCI kaarten hoor die DVB-C aankunnen, ik heb er hier zelf eentje naast me liggen van terratec, maar aangezien wij nog geen digitale tv hebben kan ik er nog niets mee! (verkeerd gekeken bij het bestellen 8)7 )

If I can't fix it, it ain't broken.

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Niet gratis hoor. We hebben al digitale televisie van UPC. D´r staat zo´n kastje met los modem van Motorola. Alles werkt naar behoren. Maar ik zou graag een wat geavanceerdere decoder willen waar je zelf wat meer mee kan. En sowieso twee decoders is wel makkelijk, dan kun je onafhankelijk op twee plaatsen digitale televisie kijken.

Maar hierover is heel weinig info. UPC werkt met bepaalde codering, behalve op Nederland 1, 2 en 3. Er worden geen kaartjes gebruikt, dus het is iets wat het apparaat zelf moet kunnen decoderen. Ik zie topics van omruilacties van Sagem en Nokia naar Motorola, maar ook nu weer van Motorola naar Thomson. Dreambox DM500 cable zou bijvoorbeeld leuk zijn, maar dit schijnt niet te werken, al vind ik nergens een bevestigend recent antwoord.

En nergens shops met DVB-C decoders...

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
We hebben trouwens zo´n Motorola Div3000 en een apart Motorola modem. Is daar niets leuks mee te doen? De 3000 aansluiten op een router geeft geen effect. Er wordt geen IP toegewezen en ik kan niet achterhalen wat het mac-adres van de 3000 is. Het modem aansluiten heeft wel effect. Ik krijg een IP en Chello vraagt om aan te melden, zoals http://provisioning.upc.nl/ welke wel bekend is neem ik aan? ;)

Ik heb geprobeerd de router er tussen te zetten, handig een extra internet verbinding voor een servertje of zo. Maar zonder aan te melden gebeurt er weinig. En als ik aanmeld zou het wel eens zo kunnen zijn dat de 3000 niet meer het internet op kan?

Misschien iemand hier al mee ge-experimenteerd? :P Is dit waard een apart topic over te openen? Er is in ieder geval nog geen informatie over op internet. :?

[ Voor 8% gewijzigd door Martin?81 op 29-08-2005 17:19 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

voodooless

Sound is no voodoo!

Borizz schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 18:27:
Er zijn ook gewoon PCI kaarten hoor die DVB-C aankunnen, ik heb er hier zelf eentje naast me liggen van terratec, maar aangezien wij nog geen digitale tv hebben kan ik er nog niets mee! (verkeerd gekeken bij het bestellen 8)7 )
Weet jij toevallig of je daar dan ook meteen een smartcard voor nodig hebt? Zo'n DVB-C kaartje kost natuurlijk niet veel, maar zo'n card reader is natuurlijk weer dubbel zo duur als de kaart ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• brada
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-04 00:57
Borizz schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 18:27:
Aan die kaarten heb je niks omdat het Nederlands Digitale TV signaal is gecodeerd, je moet dan nog zo een smart card lezer eraan vast weten te knopen. Heb een keer op het hauppauge forum gelezen dat iemand hiermee bezig was, totaal werd 400 euro (8> .

Beetje dubbelposty maar wel gelijk het antwoord voor deepspace.

[ Voor 16% gewijzigd door brada op 29-08-2005 18:04 ]

Waarom heeft een computer geen versnellingen?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Wat brada zegt dat klopt er zit wel een interface voor zo'n reader op de PCI kaart en er zijn ook insteekkaarten voor te krijgen zover ik weet, maar het zal geen goedkope aangelegenheid zijn nee.

If I can't fix it, it ain't broken.

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Ik heb een vermoeden als je de tv-kaart aansluit en je de het modem wat je erbij hebt gekregen ook aansluit op die computer dat je wel beeld hebt...

Alhoewel... UPC heeft behoorlijk wat aangepast aan de bijgeleverde spullen. UPC logo staat echt overal op. Dus dan kunnen ze programmatuur ook wel aanpassen, kleine moeite extra. ;)

Alleen vaag dat er nog zo weinig over bekend is. Zou iedereen braaf alles aansluiten zoals het moet? B)

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 10:03

Arx

Two Thoughts Ahead!

Subtiel kickje... O+

Er zijn wel degelijk kaarten in omloop om scrambled dvb-c te ontvangen en daarvoor dus een commen interface hebben:

http://www.twinhan.com/product_cable_2.asp

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. ;) Ik heb alleen deze kaart nog niet in Nederland gezien. Maar omdat dvb-c gewoon een standaard (zie http://en.wikipedia.org/wiki/DVB) is lijkt het mij dat 'ie 't gewoon hier in Nederland moet doen.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Pagina: 1