Toon posts:

[Testcase] Artis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Laatst ben ik lekker een dagje naar artis geweest en heb daar mijn nieuwe lens (sigma 28-200) eens uitgeprobeert. Hieronder de leukste foto's, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Allemaal gemaakt met de Nikon D50 en bovengenoemde lens.

[1] Een luie leeuw :)

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/4/leeuwkader2qw.th.jpg

[2] Stoeiende olifanten

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/5990/olifantenkader4zu.th.jpg

[3] Een roze pelikaan

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/7424/vogelkader5uk.th.jpg

[4] Een wasbeertje in de boom (is al eerder op dit forum langsgekomen)

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/3889/wasbeerkader2ts.th.jpg

Opbouwende kritiek is altijd welkom!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Goede DoF gekozen; wat scherp moet zijn is in focus.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 14:06

salient

Want omdat ik herhaal

Mooie foto's!
Ik vind de leeuw en de olifanten zelf het leukst, die van die olifanten wordt op deze manier een soort abstracte compositie, erg leuk.
Er zal ongetwijfelt nog commentaar komen op het zwarte kader, ik vind dit zelf dus helemaal geen probleem.
Al met al een geslaagde serie in mijn ogen.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeuw : Mooi portret, goed scherp. Zou vanmij rechts stukje af mogen zodat ie minder centraal staat.

Olifanten : Goed moment genomen ook goed scherp.

Pelikaan : Minder, is niet scherp en te statisch

Wasbeer : Hele leuke plaat, ook goed scherp, maar draai hem eens om wordt ie nog beter.
De tak komt dan linksonder uit de hoek en is je invoerende lijn naar het beestje, en je kijkt hem dan beter in zijn gezicht, en blijft hem aankijken. Je leest een foto altijd van links naar rechts

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11-2022
Mooie plaatjes! Misschien de volgende keer iets meer gebruik maken van de zgn. Gulden Snede ipv. het onderwerp in het midden te plaatsen.

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:39

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

OmeRoon schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 00:00:
Mooie plaatjes! Misschien de volgende keer iets meer gebruik maken van de zgn. Gulden Snede ipv. het onderwerp in het midden te plaatsen.
Dat is een serieus punt van discussie. Ik geef er ook de voorkeur aan, maar ik moet niet proberen om een foto van Mrs. Liu te maken waar zij niet precies in het midden staat.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 00:57
"In het midden" of Gulden snede is in mijn nederige mening echt geen punt van discussie.
Maak (of crop) een foto zoals jij hem goed vind. Klaar. Niks 1/3e van het beeld ofzo.

Het kan vaak mooi zijn maar vind het 9 van de 10 keer kolder...
ik kijk door m'n zoeker en klik, ga echt geen gulden snede zitten berekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:22
willem169 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 00:15:
"In het midden" of Gulden snede is in mijn nederige mening echt geen punt van discussie.
Maak (of crop) een foto zoals jij hem goed vind. Klaar. Niks 1/3e van het beeld ofzo.

Het kan vaak mooi zijn maar vind het 9 van de 10 keer kolder...
ik kijk door m'n zoeker en klik, ga echt geen gulden snede zitten berekenen
Wat bedoelen jullie met 'Gulde Snede'? Ik ken het alleen als kunsthistorische term uit de Griekse oudheid (en weer veelgebruikt in de Renaissance) en heeft betrekking tot de lichaamverhoudingen van mens, dier en voorwerp. De goude snede van de mens is hier het belangrijkste voorbeeld van en dat dan nog meestal in de vorm van de tekening van Michelangelo (ja, die je ook vaak op Discovery ziet, link). De gata hier om de ideale lichaamsverhoudingen en die zijn altijd spiegelbaar, links en rechts van het midden zijn hetzelfde. Logischerwijs, zou je, als je die zou toepassen op de fotografie, het onderwerp exact in het midden van het beeld moeten zetten. Maar dat is dus wat jullie NIET willen. Vandoor dus mijn nieuwsgierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Zijn leuke foto's hoor: vooral die van de olifanten vind ik koel :) Ook die van de leeuwin is erg netjes, hoe ze er zo rielext bij ligt ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:47:
Wasbeer : Hele leuke plaat, ook goed scherp, maar draai hem eens om wordt ie nog beter.
De tak komt dan linksonder uit de hoek en is je invoerende lijn naar het beestje, en je kijkt hem dan beter in zijn gezicht, en blijft hem aankijken. Je leest een foto altijd van links naar rechts
Hoe wil je dat plaatje draaien zonder dat hij op zijn kop komt te staan of dat de tak rechtsonder komt?
Draaien en helemaal linksonder lijkt mij erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-10 23:20

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

LuukNouwen schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 00:24:
[...]
tekening van Michelangelo (ja, die je ook vaak op Discovery ziet, link). De gata hier om de ideale lichaamsverhoudingen...
:9 nudge-nudge :9 Proportions of the Human Figure - Leonardo da Vinci

After all is said and done, there is more said than done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties! Wat betreft het inhet midden zetten van het onderwerp, daar zal ik volgende keer wat meer rekening mee houden, alhoewel ik dat op deze foto's eigenlijk niet echt als storend ervaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soldaatje schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:00:
[...]

Hoe wil je dat plaatje draaien zonder dat hij op zijn kop komt te staan of dat de tak rechtsonder komt?
Draaien en helemaal linksonder lijkt mij erg moeilijk.
Horizontaal spiegelen natuurlijk, de dunne uitloper van de tak komt dan linksonder te liggen.
En de wasbeer kijkt je aan en niet van je af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke serie :P

Vooral de timing van de olifantjes is kewl.

Compositie dingen storen hier niet echt, al had je diepte wat onscherper gemogen (DOF).
Dat resulteert namelijk in meer focus op het onderwerp. De baksteentjes in de muur achter de olifantjes zijn niet belangrijk, ook t gebladerte rondom de leeuwin niet. Dat laatste wordt toch wel perfect uitgebeeld doordat ze in een groen omgeving zit.

Zwarte kaders storen ook niet, het gaat om de foto. Als je je daarop concentreert zie je t kader toch niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Mooie kleuren en lekker scherp, vooral de leeuw en de wasbeer zijn mooi :)
Pagina: 1