Toon posts:

[Geluidskaart] Problemen met installeren: "Access is denied"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de zoekfunctie en dergelijke al gebruikt maar ik kom er niet uit:

Ik heb Windows XP Pro draaien, SP2 en alles erop. Vervolgens wilde ik een geluidskaart installeren (Aureon 5.1 Fun). Echter, aan het einde van het installeren van de drivers, bevroor de PC volledig. Na een reset nogmaals geprobeerd om de drivers erop de krijgen, maar nu kreeg ik aan het einde de melding: installeren mislukt, access is denied, iets van die strekking. Het vreemde is dat de bestanden van de drivers wel in de system32 mappen van Windows staan, maar echt installeren wil 'ie niet. Ik snap hier eerlijk gezegd weinig van. Ik heb net geprobeerd om al die bestanden handmatig te verwijderen, na eerst via Device manager de kaart te 'uninstallen' (hierbij verdween 'ie uit de lijst, maar werden dus geen files verwijderd omdat die zogenaamd ook niet geinstalleerd waren). Vervolgens haal ik m'n geluidskaart eruit en wil Windows niet meer booten. Geluidskaart er weer in en hij boot opeens wel weer. Ik heb geen idee wat ik hier aan kan doen. Ik vermoed dat er iets fout gaat in het register, wellicht ontstaat er een conflict met m'n TV kaart (MSI TV@nywhere Master). Echter is het me eerder overkomen en ook al eens gelukt om ze wel goed te installeren zonder problemen, ik weet echter niet wat ik toen anders heb gedaan dan nu. Misschien de volgorde van installeren? Dus eerst m'n TV kaart uninstallen en eruit halen, dan geluidskaart installeren en dan de TV kaart er weer bij?

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:21
Misschien is het een conflict met je pci sloten.

Heb je je geluidskaart in een ander pci slot geprobeerd, zonder tv kaart kijken wat die doet.
Probeer een beetje te troubleshooten, als je denkt dat aan tv kaart ligt.

Verder weet ik geen oplossing zo 1 2 3

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu aan het proberen m'n TV Kaart compleet te uninstallen, dat is gelukt.
Vervolgens geluidskaart weer uninstallen via Device manager, is ook gelukt.
Kan nu ook m'n kaart eruithalen en Windows normaal booten.
Oftewel, heb nu 'n computer zonder tv- en geluidskaart die goed werkt.
Krijg nu enkel met opstarten nog een 'new hardware found' unknown device, dus wat dat nou weer is...

Ben nu enkele register tooltjes aan het draaien, zometeen weer rebooten en kijken of die nieuwe hardware nog steeds wordt gevonden. Hij heeft het over een PCI device terwijl daar alleen maar 'n goed draaiende netwerkkaart inzit. Ergens is dus nog iets blijven steken?

Wordt vervolgd...