[2003] Welke methode voor profielen

Pagina: 1
Acties:

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-01 18:47
Ik moet het volgende voor elkaar krijgen maar weet niet echt wat de meest juiste manier is om dit te doen.

Situatie-> school ongeveer 800 users. Computerlessen van ongeveer 1 uur. Dus elk uur loggen ongeveer 70 mensen uit en loggen er 70 terug in. De computers worden dus niet uitgeschakeld. Mijn probleem (om niet te zeggen dat ik totaal geen idee heb) is hoe moet ik dit doen met Profiles? Dus wat is de beste manier om users te laten inloggen zodat ze een standaard profile hebben dat ze niet kunnen wijzigen. En dat bij het uitloggen history, tijdelijke bestanden enz worden gewist.

Roaming profiles zijn uitgesloten (veel te veel onnodige data op server )
Mandatory User Profile ( vraag ik me af hoe dit gaat verlopen ivm traffic op inlogmomenten)
scripting ?
.... ?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:43
Data en profiel zoveel mogelijk spreiden, dus Desktop redirecten naar \\server\profiles_data\desktop en hetzelfde voor mijn documenten. Verder zoveel mogelijk uitsluiten met gpo's (tijdelijke internet bestanden, cookies, enz.), zo heb je zo min mogelijk load op je server's tijdens de les wisselingen.

• Foxie_s
En wat is beter ivm met de home dir van de studenten .. Deze aanmaken met behulp van een login script of in de AD user & computers bij de eigenschappen van een gebruiker de home dir in te geven?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Foxie_s schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:18:
En wat is beter ivm met de home dir van de studenten .. Deze aanmaken met behulp van een login script of in de AD user & computers bij de eigenschappen van een gebruiker de home dir in te geven?
Kwestie van tijd lijkt me he. Als je 800 keer handmatig aanpassingen wilt doen moet je dat zeker doen.

• Foxie_s
TIjd is van geen belang .. Die home folders in AD steken is geen probleem aangezien alle studenten aangemaakt worden dmv van scripting. Dus home dir automatisch in AD steken is geen probleem. Het gaat me er dus meer om wat de meest "correcte" manier is.

Loginscript of zoveel mogelijk in AD?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een mandatory profile zou ik persoonlijk doen - je kan een mandatory profile al snel terugbrengen tot bijvoorbeeld 2 megabyte - en met weinig files (minder files is al vaak belangrijker dan een kleine size, maar beiden gelden natuurlijk) :)

• Foxie_s
Bedankt voor het advies ..
Nu blijf ik nog met 1 vraagje zitten .. Hoe maak ik zo een universeel mandatory profile?

Moet ik bij http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;324749

"Copy the Test Profile --> punt 7 ipv de user account dan de group ingeven ?

edit
niemand ? ... Voel me zo alleeen :P

[ Voor 12% gewijzigd door Foxie_s op 25-08-2005 19:52 ]

Pagina: 1