Femme schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:41:
Adaptec, Areca en LSI Logic hebben wel SAS RAID-adapters aangekondigd maar deze zijn nog niet verkrijgbaar. Toevallig heb ik gisteren wel zo'n SAS3442X van LSI Logic ontvangen.
Ik denk dat je nog even moet wachten tot het najaar. SAS-harde schijven zullen dan ook beter verkrijgbaar zijn.
Hey Femme, bedankt voor je reactie.
Had je gister ook al een mailtje gestuurd om je wat vragen te stellen, weet niet of je die ontvangen hebt?
Anyway: goed wat duidelijkheid nu te horen. Gaaf dat je die SAS3442X hebt ontvangen, maar dat is puur een SAS controller, toch? Geen SAS RAID, of wel?
Kun je hem anders niet effe doorsturen naar me?
Heb vandaag ook Adaptec een mailtje gestuurd, want het vreemde vind ik dat bijv op in het
Adaptec SAS FAQ onderdeel staat dat SAS producten al in
2004 op de markt hadden moeten zijn? We zitten nu al in Augustus 2005 en nog is er bijna geen SAS product op de markt! Waarom is dit allemaal zo uitgelopen?

Kinderziektes?
Je zegt wachten tot het najaar? Denk je dan aan september/oktober?
Maxtor is wel begonnen met het uitleveren van hun 15K II SAS disk maar die zijn ook nog niet verkrijgbaar.
Vreemd vind ik wel dat je bij HP al complete SAS servers kan bestellen.
Tevens zag ik ook na wat beter zoeken via
www.froogle.com dat IBM inmiddels ook een SAS RAID controller beschikbaar heeft, die zelfs in Nederland al op voorraad schijnt te zijn.
De
IBM ServeRAID-8i SAS RAID controller:
http://www-132.ibm.com/we...&langId=-1&catalogId=-840