CDROM als DVD vermommen

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb af en toe wat kleine filmpjes (DivX bijv.) die ik omzet naar DVD-formaat (met BUP, IFO en VOB bestanden) en die dan onder de 700MB zijn. Nu wil ik hier geen DVDs aan verspillen maar ze op CDROM branden. Ik krijg het echter niet (met Nero) voor elkaar om hiervan een CDROM te maken die net als een DVD goed afspeelt in een stand-alone DVD-speler.
Kan dit (dus een DVD op CDROM branden zeg maar, en zodat ie wel compatibel is in een stand-alone) of moet ik er perse een MPEG-CD van maken die de meeste stand-alones ook wel pakken?

Verwijderd

Allereerst dvd verspillen? wat kosten die dingen tegenwoordig?
Maar lijkt mij dat het niet mogelijk is. Een dvd speelt met een speciale speler af (vanwege formaten etc) buiten het feit dat normaal gesproken een dvd schijf technisch anders in elkaar zit (dichtheid) kan ik me zo voorstellen dat er dus in afspeelsoftware/hardware een compleet andere manier van benaderen/afspelen zit.

vhs is een video en betamax ook maar kunnen niet afgespeeld worden op elkaar.
De laser van een dvd speler kan wel cd lezen andersom niet, vandaar al de sites met uitleg over omzetten van divx etc naar dvd en terug.

Als het zou kunnen was dit denk ik allang bekend imho.

greetz

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Dit verklaart een en ander. Ikzelf heb ook een mini-DVD gemaakt, maar die speelt in de meeste stand-alone spelers enkel stotterend af.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dat heet een mini-dvd dat wetende kom je wellicht hier verder:

http://www.videohelp.com/minidvd.htm

Mijn eerste keus voor op cd zetten is overigens scvd (2.0) formaat aangezien dat veel compatibler is.

/Edit: ja beun, je was eerder, ik was nog even door aan het zoeken of er nog een specifiek handleding was hoe je die op cd moest branden. :>

[ Voor 27% gewijzigd door leuk_he op 23-08-2005 21:06 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
leuk_he schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:31:

N.a.v. die site: Kun je CD's niet op een of andere manier de booktype DVD-Video meegeven? :?

[ Voor 62% gewijzigd door Osiris op 23-08-2005 17:35 ]

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
leuk_he schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:31:

Da's nog eens een nuttige link zeg..... :+

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Thanks! Dit bedoelde ik ja. Die link was erg handig. Ik heb overigens in mijn Nero onder het tabje UDF een optie 'Force DVD-video compatibility' of zo gevonden, das misschien ook een goeie.

Ervaring: De gemaakte mini-DVD is afspeelbaar in 2 van de 3 stand-alone spelers hier, zij het inderdaad heel af en toe ietwat schokkerig, maar verder prima!

[ Voor 32% gewijzigd door Stan op 23-08-2005 19:18 . Reden: Ervaring ]

Pagina: 1