Heb een ontzettend vaag probleempje waar ik echt geen antwoord meer op weet.
Het zit zo.
Heb een Asus a7v133 moederbord, Asus v7700, creative Live geluidskaart draaiend op windows 98
Alles goed en wel totdat ik de pc op een dag ging starten.
Alles werkte maar geen geluid ?
Natuurlijk checkte ik meteen speakers en checkte ook volume regelingen - alles correct , maar nog geen geluid.
Het vreemde is namelijk dat de geluidskaart wel wordt herkend
Om er zeker van te zijn heb ik dan maar de drivers opnieuw geinstalleerd, dit leverde ook niets op.
Eerste ingeving is dat de geluidskaart kapot is, dus even op een andere pci slot gezet.
Heb het geprobeerd met de pci slot waarin normaliter de lan kaart inzit.
Ook dit keer wordt kaart herkent maar geen geluid.
Lan kaart er weer in en deze werkt weer (ook internet)
Stop ik lan kaart in de pci slot waar geluidskaart zat, dan wordt kaart wel herkent maar kan hij geen verbinding maken met internet.
Nou, krijg toch aardig gevoel dat pci slot dan kapot is, dus dan even testen op andere sloten.
van de 2 andere pci sloten die ik toen uit ginge proberen werkte het ook niet.
Kaart wordt wel herkent maar geen geluid.
Doe ik deze test met lan kaart dan wordt kaart wel herkend maar geen internet verbindingen
Vreemde is wel dat als ik de geluidskaart in goede pci slot zet (van de lan kaart) dan krijg ik alsnog geen geluid.
Om alles maar uit te sluiten heb ik windows xp erop gezet, alle kaarten worden gedetecteerd maar weer geen geluid.
Heb trouwens ook met headphones getest, dit werkte ook niet.
Om de geluidskaart te testen heb ik deze in een andere pc gedaan en daar kreeg ik geluid !
dus aan de geluidskaart kan het niet liggen.
Is dit een echt moederbord probleem ?
Het zit zo.
Heb een Asus a7v133 moederbord, Asus v7700, creative Live geluidskaart draaiend op windows 98
Alles goed en wel totdat ik de pc op een dag ging starten.
Alles werkte maar geen geluid ?
Natuurlijk checkte ik meteen speakers en checkte ook volume regelingen - alles correct , maar nog geen geluid.
Het vreemde is namelijk dat de geluidskaart wel wordt herkend
Om er zeker van te zijn heb ik dan maar de drivers opnieuw geinstalleerd, dit leverde ook niets op.
Eerste ingeving is dat de geluidskaart kapot is, dus even op een andere pci slot gezet.
Heb het geprobeerd met de pci slot waarin normaliter de lan kaart inzit.
Ook dit keer wordt kaart herkent maar geen geluid.
Lan kaart er weer in en deze werkt weer (ook internet)
Stop ik lan kaart in de pci slot waar geluidskaart zat, dan wordt kaart wel herkent maar kan hij geen verbinding maken met internet.
Nou, krijg toch aardig gevoel dat pci slot dan kapot is, dus dan even testen op andere sloten.
van de 2 andere pci sloten die ik toen uit ginge proberen werkte het ook niet.
Kaart wordt wel herkent maar geen geluid.
Doe ik deze test met lan kaart dan wordt kaart wel herkend maar geen internet verbindingen
Vreemde is wel dat als ik de geluidskaart in goede pci slot zet (van de lan kaart) dan krijg ik alsnog geen geluid.
Om alles maar uit te sluiten heb ik windows xp erop gezet, alle kaarten worden gedetecteerd maar weer geen geluid.
Heb trouwens ook met headphones getest, dit werkte ook niet.
Om de geluidskaart te testen heb ik deze in een andere pc gedaan en daar kreeg ik geluid !
dus aan de geluidskaart kan het niet liggen.
Is dit een echt moederbord probleem ?