Toon posts:

Passieve videokaart ook over te klokken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit te twijfelen tussen Asus 6600GT 256mb Silencer of de gewone Asus 6600GT 256mb.

Zijn passieve videokaarten (de silencer dus) net zo goed over te clocken als actieve? En werken ze alletwee in SLI opstelling van twee kaarten?

Alvast bedankt.

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 17:32
Volgens mij zijn passieve kaarten niet bedoelt om over te clocken, Ze zijn meer bedoelt voor een stil systeem.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De kaarten op zich zijn precies hetzelfde, alleen verschilt de koeling.
Bij OCen wordt je kaart wel warmer, dus kan het zijn dat de passieve koeling niet meer afdoende is.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:22

Rmg

Zjosh schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:36:
Volgens mij zijn passieve kaarten niet bedoelt om over te clocken, Ze zijn meer bedoelt voor een stil systeem.
volgens mij zijn kaarten zoizo niet bedoelt om over te clocken :+ iig wat de fabrikanten betreft niet

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 22:28

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

je kunt er natuurlijk altijd een zalman v700cu op zetten.. deze zijn erg stil en houdt je core lekker cool

je moet even je topic regel aan passen er staat:

Passieve videokaart ook over te coolen?

maar dat moet zijn:

Passieve videokaart ook over te clocken?

Bedankt alvast

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Als hij er toch een zalman opzet kan hij beter de goedkoopste nemen, omdat de kaarten vrijwel identiek zijn,

Houdt er rekeing mee dat je de silencer echt bijna niet kan overklokken! hij is vooral bedoelt voor mid end office pc'tjes

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Even een titelfixje :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
aan de andere kant kan je met een fan op een passief koelblok wel lagere temps krijgen lijkt me (en dus misschien iets meer overclocken)

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 22:28

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

er stond laats ook in de ComputerTotaal een test..

die dingen worden stressd over de honderd graden.. niet overgeclockt.. angst aan jagend warm..

mijn asus 6600GT Top Limited Edition + zalman v700cu wordt stressd niet warmer dan 46 graden..

Bedankt alvast

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:31:
Hallo,

Ik zit te twijfelen tussen Asus 6600GT 256mb Silencer of de gewone Asus 6600GT 256mb.

Zijn passieve videokaarten (de silencer dus) net zo goed over te clocken als actieve? En werken ze alletwee in SLI opstelling van twee kaarten?

Alvast bedankt.
Ze zijn niet net zo goed over te klokken. De actief gekoelde zal een aardig stukje harder gaan.
Pagina: 1