"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi
Echt nodig is het niet mits je systeem niet te warm wordt (dus niet alleen je cpu maar ook de rest van de onderdelen).
Anders gewoon een stille fan achterin zetten waardoor de warmte iig wegkan.
Anders gewoon een stille fan achterin zetten waardoor de warmte iig wegkan.
Heb je hier al gekeken, daar staan ook wat interessante dingetjes in over airflow.
Het lijkt mij eerder nuttig om een extra intake fan te plaatsen, het beste ergens aan de onderkant van je kast. Tenzij je natuurlijk al tig intake fans hebt zitten, als dat zo is, zou ik me geen zorgen maken.
In verband met stof kun je beter voor iets meer outtake- dan intake-luchtstroom kiezen.D Mombasa schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:52:
Het lijkt mij eerder nuttig om een extra intake fan te plaatsen, het beste ergens aan de onderkant van je kast. Tenzij je natuurlijk al tig intake fans hebt zitten, als dat zo is, zou ik me geen zorgen maken.
Ik weet trouwens niet of je wel een intake-fan kan plaatsen, welke kast heb je eigenlijk ?
Ja maar de formule "intake = outtake" kan je toch het best handhaven. En tegen stof hebben ze fanfilters uitgevonden, maar een oude panty volstaat ook.
Heb ook ergens gelezen dat een beetje onderdruk beter is voor de airflow en temp inde kast. Klopt dit?
dus ook daarom meer outtake dan intake?
AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2
Mijn ervaring leert toch dat meer intake dan outtake goed werkt.
Ik heb eigenlijk nog nooit een outtake fan gehad, behalve dan bij mijn voeding. Dus ik kan het ook fout hebben.
Ik heb eigenlijk nog nooit een outtake fan gehad, behalve dan bij mijn voeding. Dus ik kan het ook fout hebben.
lijkt me best moeilijk om onderdruk te creeren in een pc-kast vol met gatenKneppaH schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 07:34:
Heb ook ergens gelezen dat een beetje onderdruk beter is voor de airflow en temp inde kast. Klopt dit?
De enige out-take die ik heb is die via de (dual fan) PSU verder heb ik geen apart in-take fans. Het plaatsen van een in-take en een out-take fan is mogelijk.
Om mijn vraag iets concreter te maken: is het te verwachten dat mijn temps gaan dalen (dat is toch het hoofdzakelijke doel van een out-take?) als ik een extra out-take fan plaats en is dat nodig met tempraturen van 50-60 (CPU) en rond de 40 (MB), gemeten met Asus Probe.
Zo ja, is het plaatsen van een in-take fan iets wat nodig is als je een out-take fan plaatst?
Om mijn vraag iets concreter te maken: is het te verwachten dat mijn temps gaan dalen (dat is toch het hoofdzakelijke doel van een out-take?) als ik een extra out-take fan plaats en is dat nodig met tempraturen van 50-60 (CPU) en rond de 40 (MB), gemeten met Asus Probe.
Zo ja, is het plaatsen van een in-take fan iets wat nodig is als je een out-take fan plaatst?
Hier heb ik idd doorgespit, en, ach... het hoeft niet allemaal te kloppen wat de cijfertjes betreft, het gaat me gewoon om een beetje blote hoofd antwoord redeneren.theovds schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:43:
Heb je hier al gekeken, daar staan ook wat interessante dingetjes in over airflow.
"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi
je mobo is idd wel wat aan de hoge kant, ik zou er wel eentje nemen. een redelijk goedkoop fannetje van 5 euro is voldoende om het te testen en het is geen risico dat je qua geld er drastisch op achteruit gaat (sommige papst fans of andere dure merken kosten soms 15 euro)
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Pagina: 1