[2003] homedirectory aanpassen van users via script

Pagina: 1
Acties:

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:42

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik zit met een aantal users op een netwerk ( zon 1000 ), waarvan de basismap bij het aanmelden nog niet is ingesteld.
Dus als je de eigenschappen van de user opvraagt, en vervolgens onde het tabje profiel/profile kijkt, heb je oa enkele venstertjes voor het profielpad en aanmeldingsscript in te geven, en eronder om de homedirectory van de gebruiker in te stellen.
Ik zou deze graag op de E drive zetten en laten verbinden met \\server\gebruikers\gebruikersnaam

Bestaat er een of andere manier om dit via een scriptje op te lossen ?
Ik had gedacht aan XCACLS, welke reeds zen diensten heef tbewezen voor een rechten probleempje, echter als ik xcacls /? intyp, zie ik niets staan dat gaat over het instellen van de homedirectory of logonscript ofzo.
Ik heb alle gebruikersnamen al in een txt file staan, dus deze kan direct ingelezen worden door het script moest dit nodig zijn.

Iemand die weet of het bestaat ?

-| Hit it i would ! |-

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:43
Ik neem aan dat je dit in de ad wilt aanpassen? Zo ja, dan moet je eens even graven in technet hier kun je diverse scripts vinden waarmee je de ad kunt bewerken. Als je deze even aanpast kun je vrij makkelijk een script maken welke de home dirs goed zet.

• ErwinvA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08-2023

ErwinvA

I've got a Xerox to copy

ik zou het proberen met dsquery, dsget, dsmod

(in w2003)

[ Voor 14% gewijzigd door ErwinvA op 23-08-2005 19:13 ]

Verwijderd

Als je een Windows 2003 omgeving draait dan kun je mbv een query dit in een keer oplossen voor alle gebruikers.
e: en dan \\server\share\%username%

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:42

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
't is inderdaad op een Win 2K3 server, maar leg even uit hoe je aan die query komt daarin of in AD, want de enige query die ik momenteel ken is eentje die je kan maken in een access database, en ik vermoed dat die er totaal niets mee te maken heeft.

-| Hit it i would ! |-

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:43
Check dit:

http://www.datacrash.net/viewtopic.php?t=376

Maar in 2003 kun je als het goed is gewoon al je users selecteren in de ad en daarna voer je in de profile tab gewoon zo de home dir in: \share\%username%

Is makkelijker dan scripten ;)

Verwijderd

Falcon10 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:26:
't is inderdaad op een Win 2K3 server, maar leg even uit hoe je aan die query komt daarin of in AD, want de enige query die ik momenteel ken is eentje die je kan maken in een access database, en ik vermoed dat die er totaal niets mee te maken heeft.
Ik bedoel dus wat Leon1e zegt :) Alle gebruikers selecteren. Maar stel je hebt alle gebruikers onderverdeeld zitten in verschillende ou's dan maak je een query die gemeenschappelijk is voor alle gebruikers. Dan heb je alle gebruikers ook weer op 1 hoop.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

In het scripting center van Microsoft Technet vin je vele voorbeelden voor het aanbrengen van wijzigingen op user accounts: http://www.microsoft.com/...users/modify/default.mspx
De gewoonte op GoT is dat je eerst zelf met die informatie aan de slag gaat en als je d'r niet uit komt, over je specifieke probleem een topic opent.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Zoek maar eens op ADmodify.exe :)

edit:

En mocht je het tsprofile veld ook in bulk willen aanpassen, dat kan met admodify.net, heb ik ook zo gedaan en het werkt perfect.

[ Voor 69% gewijzigd door seq_uence op 24-08-2005 09:20 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Pagina: 1