Toon posts:

Probleem met aansluiten pc op plasma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus klein probleempje en dat is het volgende.

Sinds 2 weken een plasma scherm in huis een LG PX4RV maar nu wil ik hier mijn pc op aansluiten en dan krijg ik eerst even beeld maar als ik dan aan de instelling ga rommelen reboot hij mijn pc.

Ik heb al een dual monitor opstelling en dat werkt goed maar zodra ik mijn plasma erop aansluit dan reboot ie en komt hij ook niet meer terug in windows pas als ik het scherm loskoppel dan weer reboot werkt alles weer.

De video kaart is een Asus Geforce 5600 256mb met de laatste drivers van Nvidia.

Ook even getest met een Laptop en dat werkte wel meteen.

alvast bedankt voor de tips

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een slimme Tip?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:07:
Ik heb dus klein probleempje en dat is het volgende.
<KNIP>
Ook even getest met een Laptop en dat werkte wel meteen.

alvast bedankt voor de tips
Je hebt wel de nieuwste drivers, maar dit klinkt een probleem met NView. Waarschijnlijk zit je in een clone-mode en dat betekent dat je geen rare resolutie mag draaien (voor je monitor dus). Je moet dus in een secundary monitor mode werken en DAAR de resolutie wijzigen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm dat ga ik dn nog is proberen , maar het gekke is dat ie ook echt gewoon me pc reboot zodra ik iets aan die instelling verander erg merkwaardig .

Maar ik ga dat nog is proberen , heb wel met laptop getest en daar had ie geen enkel probleem mee was gewoon stekker erin FN +F8 en gaan met de banaan wel even de resolutie omlaag zetten maar was verder niks aan het handje

Dit is me schermpie en opstelling

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/thealmighty/Oliviermap/setting.JPG

Verwijderd

Topicstarter
topic kan gesloten worden , ik heb pin 15 van de vga kabel eruit getrokken en probleem is nu opgelost alles werkt nu naar behoren.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Mag ik nog even opmerken dat het wel een net schermpje is ;) Is dat je eigen kamer / huis / appartement? Ziet er wel nice uit in iedergeval :)

Default blanke hetero

Verwijderd

Mooie setup! Ik heb hetzelfde scherm. In welke resolutie kan je werken op het scherm? Voor bijvoorbeeld surfen op inet en gamen??

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:07:
topic kan gesloten worden , ik heb pin 15 van de vga kabel eruit getrokken en probleem is nu opgelost alles werkt nu naar behoren.
Het is idd een nette opstelling. Ik mis echter een center... Heb je een Phantom opstelling?
Een vraagje btw: waarom heeft die pin 15 invloed? volgens een schema (zie google) staat bij 15 'n/c' en dus geeft geen signaal... :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat em gewoon op 1024 staan want naar mijn weten word ie gewoon gerescaled .

Maar moet eerlijk zeggen nog niet veel getest want sinds gister werkte et pas.

heb jij een component dvd speler aangesloten fredberry?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:16:
[...]

Het is idd een nette opstelling. Ik mis echter een center... Heb je een Phantom opstelling?
Een vraagje btw: waarom heeft die pin 15 invloed? volgens een schema (zie google) staat bij 15 'n/c' en dus geeft geen signaal... :?
Naar mijn weten is Pin 15 om door tegeven aan je videokaart wat er aan hangt om dus het type te vermelden dit krijg ik nu niet meer maar sinds die pin 15 eruit is ben ik van alle klachten af.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

[...]

Ik zie daar een satelietje staan hoor onder het scherm...

Default blanke hetero

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad staat daar een center speaker onder het scherm :) als het beetje mee zit heb ik morgen nieuwe dvd speler met DVI output dus dan kan het feest echt beginnen

Verwijderd

Ik laat em gewoon op 1024 staan want naar mijn weten word ie gewoon gerescaled .

Maar moet eerlijk zeggen nog niet veel getest want sinds gister werkte et pas.

heb jij een component dvd speler aangesloten fredperry?
Heb er een Arcam DV78 via component (progressive scan) op aangesloten. Prachtig beeld :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog een foto met dubbelwandje tbv wegwerken van de kabels.

in de toekomst wil ik nog 2 mooie zuil speakers voor het front hebben want mis gewoon wat uit diepakjes voor gewoon muziek

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/thealmighty/Oliviermap/Plasmasetting.JPG

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:32:
in de toekomst wil ik nog 2 mooie zuil speakers voor het front hebben want mis gewoon wat uit diepakjes voor gewoon muziek

[afbeelding]
Ik denk dat mijn speakers ook wel mooi in jouw interieur passen:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3336_2.jpg

Iets forser dan je pakjes wel ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ebayzo schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:20:
[...]
Ik zie daar een satelietje staan hoor onder het scherm...
Oeps... over het hoofd gezien... Het is ook zo'n klein dingetje (niet gewend) 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ZIe ik daar nou een Asus Pundit?

Denk dat ik zo op me werk maar even compnonet dvd speler meeneem om te testen want ben nu wel beneiuwd wat verschil

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 16:07 ]

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Klopt, is een MCE systeempje. Wel een gemodde Pundit trouwens: stiller gemaakt.
Denk dat ik zo op me werk maar even compnonet dvd speler meeneem om te testen want ben nu wel beneiuwd wat verschil
Het kan je tegenvallen. Ik heb een NAD DVD-speler die opzich schitterend beeld geeft via component met progressive scan, maar de TV geeft bewegende beelden vloeiender weer als ik de DVD-speler zonder progressive scan gebruik. En dan is RGB praktisch hetzelfde, tenzij je HD content wilt weergeven.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon beste beeld ut plasma krijgen en had al si paar hd trailers binnen gehaald en jemig wat een scherpte en dit enkel over vga.

KOm jij uit amsterdam?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Pagina: 1