Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sasser op Server 2003?

Pagina: 1
Acties:

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:53
Kan dit? heb op veel sites gelezen dat het niet kan. Maar volgens mij heb ik het toch echt, heb een servertje lopen en deze sluit om de haveklap af en start opnieuw op, en dan zie je dus dat schermpje van sasser dat isass.exe is afgesloten en dan begint het aftellen. Na 1 minuut is ie weg.

Balen dus, hoe los ik dit op?

Verwijderd

Nou, een sasser remover draaien, zoals Stinger, of gewoon een virusscanner op je Windows server zetten, zoals het hoort, zijn misshcien goede starts?

• vanWalsum
Klopt, maar kan jij vertellen welke scanners geschikt zijn voor servers? misschien een freeware scannertje ofzo? norton 2003 prof draait er niet op.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:23
http://www.microsoft.com/...ty/bulletin/MS04-011.mspx

windows server 2003 heeft een hele mooie firewall functionaliteit. Ik zou zeggen; probeer die eens uit ofzo.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 21:56
wat op de server draait is norton crop 10versie is alleen in engels versie maar moet goed werke ook een stuk lichter

gewoon voor dat virus ff de remove tool zoeke

suc6 ermee

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:21

ThunderNet

Flits!

Sasser lijkt me niet mogelijk, aangezien de hotfixes hiervoor al lang automatisch gedownload zijn.
Zo niet in een service pack zitten :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Balen dus, hoe los ik dit op?
Op een server? IMHO een image bakken, formatteren en de backup terugzetten. Dan aan de hand van het image uitzoeken welk virus en hoe het kon gebeuren dat je besmet raakte.
Systems Not Affected: DOS, Linux, Macintosh, Novell Netware, OS/2, UNIX, Windows 3.x, Windows 95, Windows 98, Windows Me, Windows NT, Windows Server 2003
Maar zoals je weet (want je hebt rondgezocht nadat je de UTP-kabel uit de server hebt getrokken) is Sasser niet de enige met deze symptomen. Ik weet trouwens niet zeker in hoeverre andere varianten wel W2k3 infecteren: doe even een rondje langs de websites :)

offtopic:
Je vraagt hoe het op te lossen maar zegt helemaal niets over de situatie of je eigen pogingen. Doe dat even, gokken en voorkauwen werkt niet ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• vanWalsum
Je vraagt hoe het op te lossen maar zegt helemaal niets over de situatie of je eigen pogingen. Doe dat even, gokken en voorkauwen werkt niet ;)"

Hier het antwoord, heb de schijf gescant met norton 2003, nu bezig met stinger, en een progje van symantec, hebben niks gevonden.

Als je de pc trouwen opstart geeft ie een foutmelding over generic host process, dus misschien dat daarvoor een update te vinden is.

bestaan er trouwens paches enzo?

Trouwens, bij het afsluiten, RPC service is onverwachts afgesloten. en dan begint het aftellen.

[ Voor 16% gewijzigd door vanWalsum op 23-08-2005 16:41 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Zou het niet Bozori.b kunnen zijn? Meer informatie ook nog hier en vorige berichten. :)

Signature

Verwijderd

Als goed beheerder van een server hou je dat natuurlijk bij elke 2e dinsdag van de maand :)
Pagina: 1