[EXIF]Batch Exif Editor gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik heb een shitload aan foto's van de vakantie (1400+). Nu waren we met meerdere digitale camera's op vakantie en enkele niet oplettende gebruikers hadden hun datum/tijd instellingen niet goed staan. Nu wilde ik de foto's sorteren op opnamedatum, maar dat gaat nu dus niet.

Aangezien de datum/tijd een statische fout betreft zoek ik eigenlijk een programmatje waarmee ik de datum/tijd kan veranderen in een batch proces (dus bijv + 3 dagen 5 uur en 5 min bij de aanwezige tijd opgeteld).

Iemand een naampie voor mij, aangezien ik niet kon vinden wat ik zocht?

[ Voor 6% gewijzigd door zandpaddo op 23-08-2005 16:02 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Waar heb je gezocht en met wat voor keywords? Google levert namelijk een sloot programma's op, en voordat we die allemaal hier linken is het handig om te zeggen wat je wel of niet gevonden hebt, waarvan je dan later zegt 'ja, die had ik al gevonden maar is niet wat ik zocht' :)

LinkedIn
Instagram

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Deze heb ik geprobeerd

Opanda PowerExif 1.1 Trial
Exifer 2.1.5. Build 263

En nog een aantal namen wel bekeken maar waren niet geschikt (namen niet onthouden)

gezocht met "exif editor batch", op google en op GoT

Maar ik vraag me uberhaubt af of zoiets bestaat. Meeste programma's ondersteunen alleen handmatige edit van date/time en das onbegonnen werk met 1400 foto's

[ Voor 44% gewijzigd door zandpaddo op 23-08-2005 16:13 ]

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb gezocht op "Exif Date Changer" en vond onder andere dit: http://www.softpedia.com/...s/Exif-Date-Changer.shtml

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Thanks, ziet er goed uit ga het direct testen!

Verwijderd

Een echte tweaker gaat natuurlijk voor jHead!
Lekker op de commandline rossen en zelf er omheen lopen scripten. Beschikbaar in vele OS smaken en incl. source.

jHead homepage

Heb zelf een app geschreven die op de autoPlay handler geregistreerd is en op die manier alle foto's van mij CF kaart trekt, tagt, roteert en hernoemt.

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 23:08
zandpaddo schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:09:
Exifer 2.1.5. Build 263

Maar ik vraag me uberhaubt af of zoiets bestaat. Meeste programma's ondersteunen alleen handmatige edit van date/time en das onbegonnen werk met 1400 foto's
Zie ik iets over het hoofd in je topic? Met Exifer kun je wel degelijk een hele zooi foto's wijzigen. Ik heb hier ook build 263:

- foto's selecteren in Exifer (in overzicht thumbnails, waar je evt subdirectories ook kunt laten zien)
- CTRL+E, tabblad Exif data, tabblad Date
- Date/Time offset even invullen (bijv die 3 dagen, 5h 5min die je zelf aangaf)
- evt vinkje bij "Apply to date modified and date digitized"
- OK
- Ja bij Confirmation
- Ja bij backup-vraag (zeker doen, dan kun je gewoon restoren als het niet geheel goed gaat)

Klaar :)

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Thanks dat werkt nog beter, want dat andere programmatje werkt maar tot een max tijdverschil van 24 uur.

Verwijderd

Ik wou ook al Exifer voorstellen, maar dat is al gedaan.

Maar ik heb wel een vraag over Exifer. Weet iemand of het mogelijk is om keywords in het IPTC-tabblad te plakken vanuit een andere applicatie? Ik hou keywords bij in een andere file, waarin ik ook informatie zet die niet in de EXIF header mag komen (zoals mijn eigen beoordeling van de foto), maar ik zou de keywords willen kunnen kopiëren vanuit die file. Niet in batch; dat is niet echt nodig.

Iemand een oplossing?
Pagina: 1