Bereikbaarheid tijdens EDGE gebruik

Pagina: 1
Acties:

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024
Bij GPRS was het zo dat als je net data aan het verzenden/ontvangen was, je telefonisch onbereikbaar (voicemail) was. Weet iemand (kan iemand testen) of dat met EDGE (van Telfort) nog steeds het geval is?
Vind ik nl. redelijk onacceptabel.
Technische dienst van Telfort kon me alleen maar vertellen dat het waarschijnlijk wel zou werken, maar ja... dat zeiden ze bij GPRS ook.

Verwijderd

Yannick schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:23:
Bij GPRS was het zo dat als je net data aan het verzenden/ontvangen was, je telefonisch onbereikbaar (voicemail) was. Weet iemand (kan iemand testen) of dat met EDGE (van Telfort) nog steeds het geval is?
Vind ik nl. redelijk onacceptabel.
Technische dienst van Telfort kon me alleen maar vertellen dat het waarschijnlijk wel zou werken, maar ja... dat zeiden ze bij GPRS ook.
Dan klopt er iets niet. Als ik bij KPN GPRS gebruik (via internetten of emailen met mijn mobiel) en er komt een gesprek binnen, stopt de GPRS-verbinding, gaat de spraak voor en na beëindiging van het gesprek gaat automatisch GPRS weer verder

• Yannick
zo hoort het idd te gaan, maar zo gaat het niet altijd bij Orange GPRS. Met name als je net op het moment dat het gesprek binnenkomt veel data verzendt/ontvangt.

• Yannick
OK, heb de gok maar gewaagd en een wurgcontract genomen bij Telfort om te testen of "die bug" nog steeds op gaat. Helaas je bent met EDGE nog steeds onbereikbaar als je aan het downloaden bent!

Test:
- internetradio aangezet (96kbs) (hapert trouwens, maar goed)
- iemand mij laten bellen

Resultaat:
- voicemail

Konden ze me bij de TD van telfort niet vertellen, maar nu weten jullie het dus.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:58

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
theoretisch was dat alleen met WAP zo.. omdat die het GSM netwerk gebruikt.. het kan natuurlijk wel zijn dat je voor GRPS/EDGE minder sterk netwerk nodig hebt dan voor GSM netwerk... met 0 streepjes GSM kan je namelijk makkelijk GRPS gebruiken.. maar vaak niet bellen/smsn...

Home Assistant Configuratie V&A

• Yannick
Zouden ze het met UMTS en HDSPA wel gefixed hebben?

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-02 00:10

Spoooky

Core temp 37°C

Zou het ook niet een instelling van de telefoon kunnen zijn? Dat je de prioriteit van data/voice aan kan geven?

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• Yannick
nee zo'n optie nog nooit gezien (windows mobiel)
Pagina: 1