Bluetooth digitaal fototoestel

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025
Weet iemand welke digitale camera's of fototoestellen via bluetooth kunnen communiceren?
Ik heb alleen de DSC-FX77 van sony kunnen vinden, maar die is dus discontinued...

Telefoontjes met camera is niet echt een optie, moet echt een camera zijn...

Wat er ook gebeuren moogh...

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Als je zegt waar je het voor nodig hebt kan iemand misschien een alternatief adviseren.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:29
Als het is om je foto's naar je pc over te zetten, hoop ik dat je veel tijd over hebt. :X

• BitBit3r
Het gaat gebruikt worden in een discotheek om direct foto's door te sturen naar een compu die een animatie draait waarin die foto's on-the-fly verwerkt moeten worden... het technische gedeelte gaat wel lukken denk ik (flash), waarschijnlijk ook af en toe een VJ...

Maar moet dus een redelijk goede camera zijn (megapixel maakt niet uit, goede iso waarden, sluitertijd e.d. juist wel...), en SE k750i oid. valt dan dus af...

• BitBit3r
Fire69 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:56:
Als het is om je foto's naar je pc over te zetten, hoop ik dat je veel tijd over hebt. :X
och, redelijk on-the-fly... minuutje vertraging is niet erg...

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik gok dat hij het wil gebruiken om met een pda of iets dergelijks de foto's op een groter scherm wil zien.

voor veel pda's zijn overiggens ook wel usb uitbreidingen te krijgen, ook met mass storage support, misschien als ik gelijk hebt wat de toepassing is dit wel een geschikt alternatief.

edit:

heb ik toch niet gelijk

[ Voor 10% gewijzigd door Magic op 23-08-2005 15:59 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:06
wireless module op D2X of D2H of 1D serie.. Kost een beetje, heb je 't wel meteen goed :P

|>

• BitBit3r
Simon schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:59:
wireless module op D2X of D2H of 1D serie.. Kost een beetje, heb je 't wel meteen goed :P
ok, zo iets zocht ik dus... waarop past die wireless module allemaal?
ook iets goedkopere camera's :)?

[ Voor 8% gewijzigd door BitBit3r op 23-08-2005 16:02 ]

• Fire69
  • Laatst online: 23:29
BitBit3r schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:58:
[...]

och, redelijk on-the-fly... minuutje vertraging is niet erg...
En de afstand? Ga je toch iedere keer terug moeten gaan in de buurt van waar de pc staat, wachten tot je BT verbind, minstens 30sec PER FOTO wachten, en dan pas kan je terug foto's maken.
Kan je net zo goed tot de pc gaan, usb'tje inpluggen, 30sec wachten tot AL je foto's gekopieerd zijn en weer verder doen
(IMHO :) )

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 23-08-2005 16:04 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:06
BitBit3r schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:02:
[...]

ok, zo iets zocht ik dus... waarop past die wireless module allemaal?
ook iets goedkopere camera's :)?
hehe, no way, helaas. Nee, als je serieus snel fotos wilt overzetten (bluetooth is echt traag) dan gaat dat no way goedkoop

|>

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:45

Nakebod

Nope.

En toch lijkt mij BT in dit geval niet handig.

Een willekeurige camera met SD of wat dan ook, en dan 2 kaartjes gebruiken.
Jij/iemand maakt de fotos, wisselt het kaartje na een aantal minuten (Ookal is de kaart nog niet vol), deponeert het kaartje bij de VJ of wie de fotos dan ook op die pc gaat zetten.
De VJ formateerd ook gelijk het kaartje, en jij maakt ondertussen andere foto's.
Bij de volgende kaartwissel heb jij een lege kaart, en de VJ weer foto's.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• BitBit3r
Nakebod schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:06:
En toch lijkt mij BT in dit geval niet handig.

Een willekeurige camera met SD of wat dan ook, en dan 2 kaartjes gebruiken.
Jij/iemand maakt de fotos, wisselt het kaartje na een aantal minuten (Ookal is de kaart nog niet vol), deponeert het kaartje bij de VJ of wie de fotos dan ook op die pc gaat zetten.
De VJ formateerd ook gelijk het kaartje, en jij maakt ondertussen andere foto's.
Bij de volgende kaartwissel heb jij een lege kaart, en de VJ weer foto's.
ok dank allemaal...
zal er nog eens goed over na denken :)

• Zoefff
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

Ik zou inderdaad gewoon een extra kaartje aanschaffen, wat je om de x foto's inlevert bij iemand. Er bestaan wel camera's waar je een wireless module aan kan hangen, maar die bevinden zich allemaal in het professionele segment. Voor de camera's zelf ben je sowieso al minimaal een dikke €3000,- kwijt, daar komt de wireless module dan nog bij. Waarschijnlijk gaat dat behoorlijk boven je budget, terwijl een extra kaartje een habbekrats kost :)

Je hebt het trouwens ook over bluetooth, dat is per definitie te traag (en volgens mij bestaan er ook geen camera's die dat ondersteunen).

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-03-2023
Zoefff schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:19:
Je hebt het trouwens ook over bluetooth, dat is per definitie te traag (en volgens mij bestaan er ook geen camera's die dat ondersteunen).
Ik kan me voorstellen dat fabrikanten juist om die traagheid nooit voor bluetooth ondersteuning zullen kiezen.

Problem Exists Between Chair And Keyboard

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:06
misschien hele domme suggestie, maar misschien kan je een camera en pda gebruiken met USB (zijn er pda's die USB verbindingen (met camera's) aankunnen?) En dan de beelden via WLAN doorsturen naar een computer van de VJ?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dan *nog* is het handiger om twee kaartjes te gebruiken. Ene kaartje vol? Stop hem in de PDA en upload al je plaatjes naar de server via Wifi terwijl je met kaartje 2 verder schiet. PDA kan mooi doorsnorren in je broekzak. Niks geen gehannes met kabels, da's echt onzin.

[ Voor 14% gewijzigd door Stereotomy op 23-08-2005 16:47 ]

Alors.

• BitBit3r
ok klasse allemaal!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:41
En anders de Kodak EASYSHARE ONE. Heeft optionele WiFi mogelijkheid. Nog enigszins betaalbaar...

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• Charango
  • Laatst online: 01:07
Nieuws op dpreview: Nikon introduceert een toestel dat foto's via wifi doorstoort naar een computer zodra de foto genomen is:
Wireless shooting automatically transfers each picture to a selected computer as soon as it is shot

• Zoefff
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

Zie ook een artikel op de frontpage.

WiFi komt hiermee wel binnen het bereik (rond de €400,- vind ik niet denderend veel), maar alsnog moet je je afvragen of dit een geschikte cam is om in een discotheek foto's mee te maken.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1