[Tomcat] Veranderen path shared/classes

Pagina: 1
Acties:

• Arnold|IA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-02 19:12
Binnen Tomcat (4.1.31) wordt gebruik gemaakt van:

$CATALINA_HOME/shared/classes

In deze directory staan een aantal xml bestanden die door Tomcat worden gebruikt.
Een andere applicatie (tridion) maakt gebruik van dezelfde bestanden die binnen de directories van tridion staan.

Graag zouden we de bestanden op 1 plek willen hebben deze plek zal in tridion zijn omdat daar nog meer configuratiebestanden staan.

De vraag is of het mogelijk is om in Tomcat aan te geven dat niet naar shared/classes wordt gekeken maar naar een andere directory.

Het is een windows 2000 systeem.

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 03:55

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Ik heb even zitten zoeken in Tomcat (Weleenswaar 5.0, maar denk dat het niet zo veel zal schelen)

Ik vond in de directory "C:\appl\Tomcat 5.0\conf" het bestand "catalina.properties" waarin het gedeelde classloader path word gezet:
code:
1
shared.loader=${catalina.base}/shared/classes,${catalina.base}/shared/lib/*.jar

Als je voor je Catalina shared pad je eigen pad zet, zal de classloader dus eerst daar gaan zoeken.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• Arnold|IA
Jammergenoeg is dit niet zo in deze versie van Tomcat.
Heb inmiddels veel gezocht maar niks kunnen vinden.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Arnold schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:14:
Binnen Tomcat (4.1.31) wordt gebruik gemaakt van:

$CATALINA_HOME/shared/classes

In deze directory staan een aantal xml bestanden die door Tomcat worden gebruikt.
Een andere applicatie (tridion) maakt gebruik van dezelfde bestanden die binnen de directories van tridion staan.

Graag zouden we de bestanden op 1 plek willen hebben deze plek zal in tridion zijn omdat daar nog meer configuratiebestanden staan.

De vraag is of het mogelijk is om in Tomcat aan te geven dat niet naar shared/classes wordt gekeken maar naar een andere directory.
De bestanden van de webapplicatie hebben voor de classloader van webapplicatie precedentie over de bestanden in $CATALINA_HOME/shared/classes. Zie ook de Servlet-specificatie versie 2.3, sectie 9.4 en 9.6. Er is dus geen noodzaak om de shared directory naar de webapp dir te verplaatsen.

Echter, er is een uitzondering op de regel: klassen welke onderdeel zijn van J2SE (zoals Xalan, Xerces en alle javax-packages) worden niet geladen door de webapplicatie classloader, maar worden gedelegeerd naar de parent-classloader.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Arnold|IA
Bedankt voor je antwoord, echter de applicatie waar het over gaat is geen webapp maar een losstaand programma van Tomcat. Tomcat en Tridion maken gebruik van een aantal XML bestanden die op 2 locaties zijn weggeschreven en aangezien deze xml bestanden aan veranderingen onderhevig zijn willen wij die op 1 plek hebben te staan.

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Ik ben hier ook net mee bezig geweest (Tridion / Tomcat 5.0). Het beste is om de cd_*_conf.xml bestanden in common/classes te gooien. Voor Tridion moet je namelijk één en dezelfde classloader gebruiken. Zie ook het Tridion forum (en dan dit topic)

Dus, je hebt één classloader nodig (zie ari3, Xerces en Xalan zijn veel nodig in Tridion). Als je dus meerdere applicaties op Tomcat hebt draaien, dan zou ik de config aanpassen en de Tridion specifieke dingen naar WEB-INF/classes en WEB-INF/lib gooien. :)

Sundown Circus

• Arnold|IA
Dankje dit is opzich een oplossing die werkt, maar niet naar tevredenheid van de klant die wil persee de files in de tridion directory, de vraag die ik dan heb is:

Hoe kan ik een locatie aan de Tomcat Classpath toevoegen (Tomcat Class Loader)?
Mocht dit mogelijk zijn dan willen we graag weten hoe.

Het gaat hierbij om Tomcat 4.1.31

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 03:55

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Misschien heb je wat aan een uitleg over de classloaders binnen tomcat. Deze heb ik gevonden: http://jakarta.apache.org...c/class-loader-howto.html

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Pagina: 1