Toon posts:

Word normal.dot instellingen resetten bij elke opstart *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.825 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste medeforumgebruikers,

Op mijn stage maken ze gebruik van een huisstijl, dit wil zeggen het lettertype en lettergroote hetzelfde.
Nu is de bedoeling dat de gebruikers de normal.dot kunnen aanpassen. Dit i.v.m macro's die ze zelf maken. Als ze de normal.dot kunnen aanpassen kunnen ze ook het standaard lettertype aanpassen.
Nu wilden we hebben dat iedere keer dat word opstart het lettertype en de lettergroote terug veranderd wordt als deze is aangepast in de normal.dot.

Nu de vraag.

Is het mogelijk om achter het commando waarmee word wordt opgestart een bepaalde commano te plaatsen waarmee het lettertype en lettergroote automatisch wordt verandert naar de huisstijl.
Dus bijvoorbeeld:
c:\winword.exe (en dan hier het commando)

Alvast bedankt.

Chris

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom zet je je normal.dot niet op read-only? Voor zover ik weet zijn er geen mogelijkheden om instellingen weer terug te zetten (tenzij je het in je normal.dot programmeert).

Overigens, je zou natuurlijk kunnen overwegen om je macro's niet in je normal.dot op te slaan. Er zijn meerdere lokaties mogelijk binnen Word :)

Daarnaast even de volgende 2 tips:
1. Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
2. Wellicht handiger om de volgende keer een iets beschrijvendere titel te bedenken. Word alleen zegt natuurlijk niet zo heel veel over je probleem ;). Mocht je een betere titel hebben, dan kan je door middel van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif een titel-change-request indienen :)

[ Voor 130% gewijzigd door BtM909 op 23-08-2005 15:15 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:12:
Waarom zet je je normal.dot niet op read-only? Voor zover ik weet zijn er geen mogelijkheden om instellingen weer terug te zetten (tenzij je het in je normal.dot programmeert).

Overigens, je zou natuurlijk kunnen overwegen om je macro's niet in je normal.dot op te slaan. Er zijn meerdere lokaties mogelijk binnen Word :)

Als je de normal.dot op read-only zet kunnen de gebruikers hier geen eigen macro's in opslaan.
En het is het handigste als ze dit wel kunnen aangezien ze dan meteen mee opgestart worden.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

1e hit op google http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;233396 en dan met name method 3

[ Voor 16% gewijzigd door Herby op 23-08-2005 15:18 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Geef dan op z'n minst aan waarop je hebt gezegd, want:
Method 3: Lock the global template (Normal.dot)
Gaat niet werken, aangezien dit gaat over macro beveiliging.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is voor het beveiligen van het netwerk tegen macro virussen, en niet wat ik bedoel.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:19:
Dat is voor het beveiligen van het netwerk tegen macro virussen, en niet wat ik bedoel.
Wat voor macro's moeten meteen gerund worden bij de opstart, eigenlijk?

Daarnaast lijkt de enige optie dat je een macro opneemt in je normal.dot, die bij elke opstart je default styles weer aan- / toepast :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja we hebben het geprobeerd om met een macro het lettertype en lettergroote terug te zetten. Maar als word de eerste keer opgestart wordt runt er een setup en die overschrijft de normal.dot. Dus als we er een macro in zetten werkt niet. daarom was mijn vraag of je niet een commando kon geven hiervoor.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:26:
Ja we hebben het geprobeerd om met een macro het lettertype en lettergroote terug te zetten. Maar als word de eerste keer opgestart wordt runt er een setup en die overschrijft de normal.dot. Dus als we er een macro in zetten werkt niet. daarom was mijn vraag of je niet een commando kon geven hiervoor.
Kan je dit soort informatie niet meteen in je eerste post erbij zetten :? Scheelt giswerk ;)

Anyhoe: waar komt die normal.dot dan vandaan (uit die setup)? En wat doen de rest van de mensen dan als ze macro's hebben geschreven (die worden niet overschreven)?

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:29:
[...]

Kan je dit soort informatie niet meteen in je eerste post erbij zetten :? Scheelt giswerk ;)

Anyhoe: waar komt die normal.dot dan vandaan (uit die setup)? En wat doen de rest van de mensen dan als ze macro's hebben geschreven (die worden niet overschreven)?
De normal.dot komt gewoon uit de installatie van office. De macro's worden pas gemaakt nadat we er offie op hebben geinstalleerd. dus dit zal denk ik geen probleem zijn.

• Herby

Herby

Stalknecht

Waarom ik dat heb gezegd ? Nou de TS wil dat er standaard een font gekozen word. Hetgeen je kunt instellen in normal.dot. Verder staat er in dat document hoe je normal.dot kunt vergrendelen. En vergrendelen = niet meer kunnen wijzigen.

Neem overigens niet weg dat ik in TS mis waar er precies naar gezocht is wat er al geprobeerd is. Maakt het zoeken nogal lastig.

[ Voor 22% gewijzigd door Herby op 23-08-2005 15:38 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

HerbyNL schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:36:
Waarom ik dat heb gezegd ? Nou de TS wil dat er standaard een font gekozen word. Hetgeen je kunt instellen in normal.dot. Verder staat er in dat document hoe je normal.dot kunt vergrendelen. En vergrendelen = niet meer kunnen wijzigen.
L E Z E N is ook een vak ;)

• Herby

Herby

Stalknecht

:X Las idd over een halve regel heen
/me HerbyNL rent weg..

Verwijderd

Topicstarter
Heb het al gevonden. Je kan het opstarten door middel van,

winword.exe /m<macroname>

Verwijderd

je maakt gewoon een globale add-in. met de normal.dot mogen ze dan doen wat ze willen.
Pagina: 1